Voorzichtig... Jezus niet God?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 24 jan 2004 10:07

surfer schreef:Er staan in het NT wel meer 'wonderlijke' dingen:

Johannes 17:
1 Dit heeft Jezus gesproken, en Hij hief Zijn ogen op naar den hemel, en zeide: Vader, de ure is gekomen, verheerlijk Uw Zoon, opdat ook Uw Zoon U verheerlijke.
2 Gelijkerwijs Gij Hem macht gegeven hebt over alle vlees, opdat al wat Gij Hem gegeven hebt, Hij hun het eeuwige leven geve.
3 En dit is het eeuwige leven, dat zij U kennen, den enigen waarachtigen God, en Jezus Christus, Dien Gij gezonden hebt.
4 Ik heb U verheerlijkt op de aarde; Ik heb voleindigd het werk, dat Gij Mij gegeven hebt om te doen;

Dit zegt Jezus in het hogepriestelijk gebed, voordat hij verraden en gekruisigd werd. Volgens het christelijk geloof moet op dat moment echter het belangrijkste werk nog volbracht worden....:?:

Het was van eeuwigheid al vastgelegd dat dit zou gebeuren. En wat God van tevoren besluit gebeurt ook, 100 % zeker. Daarom zei Hij het misschien.

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 24 jan 2004 11:50

FonsV schreef:Dag JopieK,

God kan alles,
Wat denk je, kan Hij ook een vierkante cirkel scheppen?

Maar ja, FonsV mensen zijn nogal eigenwijs. Ze denken - hoewel ze weten dat het statistisch een kans van 0 is - dat de aarde zoals ie nu er is vanzelf gekomen is, dat geen Intelligent Wezen voor zoiets nodig was...
Oja? Ik beschouw mezelf als behoorlijk intelligent en denk er dus anders over. Je opmerking slaat dus weer eens - naar mijn idee - als.... (vul maar in). :wink:

Groeten.

Fons.

Ja fons Hij kan zelfs een vierkante cirkel scheppen. Als je zo intelligent bent als je stelt (ik vindt dat aardig arrogant overigens, laat al heel wat over jezelf zien) zou je weten dat dat door een dimensie toe te voegen te verwezenlijken is.

En lees dit eerst ff: http://ourworld.compuserve.com/homepage ... y/omni.htm
Cognito Ergo Credo, Credo Ergo Sum

Invincible
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Invincible » 24 jan 2004 13:09

...

(waar zit die berichten-delete-knop ook alweer?)
..

FonsV
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor FonsV » 24 jan 2004 13:28

Dag JopieK,

Ja fons Hij kan zelfs een vierkante cirkel scheppen.

Neen, JopieK, dat kan God niet. God zou Zichzelf ontkennen als hij iets schiep dat zichzelf ontkent. Een ding met hoeken is geen ding zonder hoeken. Zo'n ding is namelijk een 'contradictio in terminis'.

En God zag dat het goed was en dus was het niet slecht.

Maar... van mij mag je rustig, deemoedig en blijmoedig in jouw 'zekerheden' verder sudderen. :)

Groeten.

Fons.

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 24 jan 2004 13:40

Ja fons Hij kan zelfs een vierkante cirkel scheppen.

Neen, JopieK, dat kan God niet. God zou Zichzelf ontkennen als hij iets schiep dat zichzelf ontkent. Een ding met hoeken is geen ding zonder hoeken. Zo'n ding is namelijk een 'contradictio in terminis'.

En God zag dat het goed was en dus was het niet slecht.

Maar... van mij mag je rustig, deemoedig en blijmoedig in jouw 'zekerheden' verder sudderen. :)

Groeten.

Fons.

Je hebt niet eens gelezen wat ik schreef, je bent dommer dan dom. Ik zei namelijk dat dat mogelijk was door een dimensie toe te voegen. Dan heb je een cylinder namelijk ;) En als je een cylinder van opzij beschouwt is het een vierkant en vanaf de bodem een cirkel.
En idd is God logisch, daarom voegde ik die link toe, die heb je ws. neit eens bekeken anders had je niet zo'n dom antwoord neergezet. En zeg svp niet nog eens dat JIJ intelligent bent want het boeit ons allemaal hier geen zier hoe intelligent wie dan ook is...

Ga het boek "Beyond the Cosmos 2nd Edition van Reasons to believe" maar eens lezen, kom je wel tot de conclusie dat veel meer mogelijk is dan onze botte hersentjes aankunnen...

everlastingman
Mineur
Mineur

Berichtdoor everlastingman » 24 jan 2004 16:05

FonsV schreef:Wat denk je, kan Hij ook een vierkante cirkel scheppen?

Eigenlijk is het vraagstuk over de drieeenheid niet zo'n mystery hoor. God zei namelijk: Laat Ons mensen maken, naar Ons beeld, naar Onze gelijkenis.... Wat wil ik hier nu mee zeggen: De mens bestaat ook uit een soort drieeenheid, namelijk: lichaam, ziel en geest. Ook die zijn nogal eens in dubio. Kent u het gezegde: Mijn geest wil wel maar mijn lichaam niet. :wink:
Afbeelding

FonsV
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor FonsV » 24 jan 2004 17:30

Dag JopieK,

Ik zei namelijk dat dat mogelijk was door een dimensie toe te voegen. Dan heb je een cylinder namelijk En als je een cylinder van opzij beschouwt is het een vierkant en vanaf de bodem een cirkel.

En een cylinder is nóch een cirkel, nóch een vierkant of rechthoek. Beide laatste zijn namelijk slechts tweedimensionaal.
Maar... jij voegt maar dimensies toe waar je demensies wilt toevoegen. Als je maar denkt gelijk te hebben! :)

En hierbij wil ik het laten. Tegen het bekende orthodox 'geredeneer' ben ik niet opgewassen. In mijn wereld staat zó redeneren gelijk met draaikonterij en daarvan houd ik niet.

Groeten.

Fons.

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 24 jan 2004 20:07

FonsV schreef:In mijn wereld staat zó redeneren gelijk met draaikonterij en daarvan houd ik niet.

Dan zit je zeker niet op een uni, daar redeneren ze allemaal net zo ;)

FonsV
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor FonsV » 24 jan 2004 21:47

Dag JopieK,

Dan zit je zeker niet op een uni, daar redeneren ze allemaal net zo

Om het even duidelijk te stellen: ik zit niet meer op een uni. Heb daar voldoende lang gezeten om nu vijfmaal drs voor mijn naam te mogen zetten, o.a. voor filosofie en theologie. En op mijn uni's redeneerden ze gelukkig niet zo. :)

Groeten.

Fons.

JopieK
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JopieK » 24 jan 2004 21:49

Om het even duidelijk te stellen: ik zit niet meer op een uni. Heb daar voldoende lang gezeten om nu vijfmaal drs voor mijn naam te mogen zetten, o.a. voor filosofie en theologie. En op mijn uni's redeneerden ze gelukkig niet zo. :)

Groeten.

Fons.

Tja, zou je niet snel verwachten van uni's waar ze drs-en opleiden. Onze tech. uni wel dus. En als je er zo lang gezeten hebt, waarom ben je dan nog geen dr.??? Of waren de professors toch niet zo dol op je onwetenschappelijke geblaat?!

DireStraits
Mineur
Mineur

Berichtdoor DireStraits » 24 jan 2004 22:56

Groeten.

Fons.

Een wijs mens weet dat een universitaire opleiding geen garantie is voor een hoog intellectueel niveau. Daarom laat hij zich niet voorstaan op zijn opleiding.
The proof of the pudding is in the eating.

menachem
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor menachem » 29 jan 2004 16:04

Kaw schreef:Maar zoals je al leest, ben ik door mijn eigen onderzoek al overtuigt.

een goede houding!

(vind ik althans)
Dan zullen de Israëlieten weer verlangen naar J*H*W*H, hun God, en hun koning David (de Masjieach);

FonsV
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor FonsV » 29 jan 2004 17:18

Dag Direstraits,

Een wijs mens weet dat een universitaire opleiding geen garantie is voor een hoog intellectueel niveau. Daarom laat hij zich niet voorstaan op zijn opleiding.

Mijn reactie was gericht op de sneer van JopieK richting de universiteit(en) en de manier van denken daar.

Groeten.

Fons.

DireStraits
Mineur
Mineur

Berichtdoor DireStraits » 29 jan 2004 18:28

FonsV schreef:Dag Direstraits,

Mijn reactie was gericht op de sneer van JopieK richting de universiteit(en) en de manier van denken daar.

Groeten.

Fons.

Dat had ik gelezen, dank je.
Ik maakte deze opmerking gewoon even in het algemeen. De strekking: verhef je in een discussie niet boven een ander, omdat je meent een veel grotere intellectuele bagage te hebben. Dat komt de discussie niet ten goede.

Groeten,

DS
The proof of the pudding is in the eating.

FonsV
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor FonsV » 30 jan 2004 17:21

Dag DS,

De strekking: verhef je in een discussie niet boven een ander, omdat je meent een veel grotere intellectuele bagage te hebben. Dat komt de discussie niet ten goede.

Bedoel je daarmee te zeggen dat iedereen, die - op welk gebied dan ook - wat meer kennis (b)lijkt te hebben dan een ander zich verheft omdat hij meent...?

Ik hoop voor jou dat je het zó niet bedoelde. :)

Groeten.

Fons.

Terug naar “Archief”