Berichtdoor Doortje » 29 jan 2004 14:31
[quote]Triest dat je God niet op Zijn woord gelooft!
Johannes 3: 16 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God.[/quot
Wat wil je daar nu precies mee zeggen? Dat als je gelooft dat het waar is wat er in deze tekst staat, dat je dan kan aannemen dat jij persoonlijk er ook bij hoort?
Natuurlijk geloof ik wat hier staat, maar dat wil niet zeggen dat ik van mezelf kan zeggen dat ik dat geloof in Hem heb. Als ik het persoonlijk geloof, dat Jezus ook voor mij gestorven is, mis, kan ik ook niet geloven dat ik in de hemel zal komen. Maar dat wil niet zeggen dat ik God niet op zijn woord geloof. Ik geloof dat God bestaat en dat Hij mijn leven leidt, maar ik kan niet zeggen dat Hij mijn persoonlijke Zaligmaker is.