Welk beeld heb je van het moment waarop je sterft?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jan 2004 07:29

bloempie19 schreef:Iedereen heeft het er nu over of hij/zij de zekerheid heeft, of juist niet, dat hij naar de hemel gaat.
Maar eigenlijk was mijn vraag, of jullie weten hoe je gehaald wordt. Wat gebeurd er als je sterft? Dus de tijd tussen het sterven en het in de hemel/ hel zijn.

joepie

Berichtdoor joepie » 29 jan 2004 08:37

Hoe kun je dat nu weten? Of hoe denk je dat te kunnen weten?
Niemand weet hoe het hem/haar vergaat bij het sterven.
Het enige wat ik ZEKER weet is dat mijn sterven een doorgang is naar het eeuwige leven.
Weet jij hoe het morgen zal gaan met jou? Zo kun je ook niet weten hoe het dan zal gaan.
Enkel dat je geloven kunt dat God je zal opnemen in Zijn eeuwige heerlijkheid!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 jan 2004 08:43

joepie schreef:Hoe kun je dat nu weten? Of hoe denk je dat te kunnen weten?
Het enige wat ik ZEKER weet is dat mijn sterven een doorgang is naar het eeuwige leven.
Weet jij hoe het morgen zal gaan met jou? Zo kun je ook niet weten hoe het dan zal gaan.

en volgens mij gelooft niet eens iedereen hier dat....

joepie

Berichtdoor joepie » 29 jan 2004 08:59

trijntjejohanna schreef:

en volgens mij gelooft niet eens iedereen hier dat....

Triest dat je God niet op Zijn woord gelooft!

Johannes 3: 16 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 29 jan 2004 09:44

Ik lees wel eens in een boek of zie in een film, dat mensen als ze sterven zeggen dat ze muziek horen. En ik heb ook wel eens gehoord dat je een tunnel ziet met licht aan het eind. Is dat ergens op gebaseerd of zijn dat verzinsels?
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

joepie

Berichtdoor joepie » 29 jan 2004 09:48

Dat weet je toch niet want die personen zijn dus dood en kunnen je dat niet vertellen. Maar dan nog weet je niet hoe het bij jou zal gaan.
Maar toen mijn vader aan het sterven was zei hij tegen mijn moeder dat hij dus hele mooie muziek hoorde, en toen mijn moeder zei: Er staat geen radio aan hoor. Zei hij: Nee niet hier, maar daar waar ik naar toe ga.
Dus het kan wel zoiets zijn.
Voor hem was het dus in ieder geval zo. Maar hoe het voor jou of voor mij zal zijn????????????
Is dat belangrijk om te weten?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 29 jan 2004 12:22

Het gaat er natuurlijk om, waar je na die overgang naar toe gaat. (Hemel of hel).
Maar eigenlijk was ik een beetje nieuwschierig :oops: naar wat er tijdens die overgang gebeurd. Dus als je nog leeft, maar op aarde niet meer bereikbaar bent, zeg maar.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 29 jan 2004 13:20

joepie schreef:Dat weet je toch niet want die personen zijn dus dood en kunnen je dat niet vertellen. Maar dan nog weet je niet hoe het bij jou zal gaan.
Maar toen mijn vader aan het sterven was zei hij tegen mijn moeder dat hij dus hele mooie muziek hoorde, en toen mijn moeder zei: Er staat geen radio aan hoor. Zei hij: Nee niet hier, maar daar waar ik naar toe ga.
Dus het kan wel zoiets zijn.
Voor hem was het dus in ieder geval zo. Maar hoe het voor jou of voor mij zal zijn????????????
Is dat belangrijk om te weten?
Er zijn wel bijna doodervaringen joepie, mensen die vrijwel dood zijn en waar de ziel het lichaam aan het verlaten is, maar dan nog op tijd medisch gered worden. Deze mensen hebben dan vaak al de hemelpoort o.i.d. gezien.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

joepie

Berichtdoor joepie » 29 jan 2004 13:27

Ja dat weet ik. Alleen is het vreemd dat mensen die totaal ongelovig zijn ook zoiets ervaren als een hemelpoort.
Maar wat mijn vader zag, was dus ook zoiets.
Alleen weet je dus nooit hoe het bij jou zal zijn.
En wat het echt is, dat zul je pas weten als je sterft.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 29 jan 2004 13:27

ik denk dat er tussen het sterven en het oordeel geen tijd tussen zit. Er staat nl Het is de mens gezet eenmaal te sterven en daarna het oordeel.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 29 jan 2004 13:49

volgens mij is het oordeel pas bij de wederkomst. The judgement day om het populair te zeggen.
Afbeelding

Doortje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Doortje » 29 jan 2004 14:31

[quote]Triest dat je God niet op Zijn woord gelooft!

Johannes 3: 16 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God.[/quot

Wat wil je daar nu precies mee zeggen? Dat als je gelooft dat het waar is wat er in deze tekst staat, dat je dan kan aannemen dat jij persoonlijk er ook bij hoort?
Natuurlijk geloof ik wat hier staat, maar dat wil niet zeggen dat ik van mezelf kan zeggen dat ik dat geloof in Hem heb. Als ik het persoonlijk geloof, dat Jezus ook voor mij gestorven is, mis, kan ik ook niet geloven dat ik in de hemel zal komen. Maar dat wil niet zeggen dat ik God niet op zijn woord geloof. Ik geloof dat God bestaat en dat Hij mijn leven leidt, maar ik kan niet zeggen dat Hij mijn persoonlijke Zaligmaker is.

Laurina
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Laurina » 29 jan 2004 15:29

Ik ben het met Doortje eens. Als je niet voor je zelf persoonlijk kunt zeggen dat Jezus voor jou gestorven is, betekent het nog niet dat je God niet op zijn woord gelooft. Alles wat God in de Bijbel zegt moet wel persoonlijk worden toegepast.

Om terug te komen op het topic. Wat gebeurt er als je sterft;
Ik denk dat je direct na je sterven door God geoordeeld wordt. Je gaat dan direct naar de hemel of naar de hel. Bij de wederkomst van Christus, worden de verdoemden nogmaals, terwijl de hele wereld erbij aanwezig is, geoordeeld.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 29 jan 2004 16:23

Doortje schreef:
Triest dat je God niet op Zijn woord gelooft!

Johannes 3: 16 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe. 17 Want God heeft zijn Zoon niet in de wereld gezonden, opdat Hij de wereld veroordele, maar opdat de wereld door Hem behouden worde. 18 Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God.

Wat wil je daar nu precies mee zeggen? Dat als je gelooft dat het waar is wat er in deze tekst staat, dat je dan kan aannemen dat jij persoonlijk er ook bij hoort?
Natuurlijk geloof ik wat hier staat, maar dat wil niet zeggen dat ik van mezelf kan zeggen dat ik dat geloof in Hem heb. Als ik het persoonlijk geloof, dat Jezus ook voor mij gestorven is, mis, kan ik ook niet geloven dat ik in de hemel zal komen. Maar dat wil niet zeggen dat ik God niet op zijn woord geloof. Ik geloof dat God bestaat en dat Hij mijn leven leidt, maar ik kan niet zeggen dat Hij mijn persoonlijke Zaligmaker is.
Jij gelooft God. God zegt dat jij zalig wordt als je om genade vraagt. Dus als je dat gelooft en je vraagt om vergeving heb je persoonlijk geloof
Afbeelding

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 29 jan 2004 18:40

joepie schreef:Ja dat weet ik. Alleen is het vreemd dat mensen die totaal ongelovig zijn ook zoiets ervaren als een hemelpoort.

Hoezo is dat vreemd? We moeten toch allemaal verschijnen voor God? Bij Gods troon wordt je geoordeeld.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

Terug naar “Archief”