cornelis schreef:Wat is nu vloeken precies.
Ik stap er meestal op het werk wel op af,maar dan zeg ik meestal waarom geef je nu God de schuld?
Maar ik heb begrepen,dat dit niets met vloeken te maken heeft.
Ergens las ik,dat het een oorlogsverlkaring is aan God.
En dat laat me niet meer los.
Ik weet,dat als iemand er echt heel van spijt van heeft,dat ook dan de Here deze vloeker wil vergeven.
Ik wordt bijna schaamrood,omdat het uit pure paniek ook mij eens is overkomen,en ik vond het verschrikkelijk.
Maar ik heb er moeite mee,als mensen er maar mee doorgaan.
Kan ik deze mensen straks nog wel Gods onmisbare Zegen toewensen op een nieuwjaarsreceptie.?
Wie kan mij helder uiteenzetten,wat vloeken nu echt is,denk er om,ik bedoel het 100% serieus.
Want een vader uitschelden,doen we toch ook niet,hoe kunnen we dan onze Hemelse Vader,die zo enorm goed en genadig is uitschelden.
Hier past een nederig knielen toch?
Ik wacht af met vriendelijke groeten Cornelis.
Is wel een goede vraag: wanneer vloek je precies? Wat houdt het in?
Ik denk dat het het ONnodig gebruiken van Gods naam is. Dit wil niet zeggen dat je God uitscheld, maar meer dat je Zijn Naam in een context gebruikt waar God niet in past zeg maar. Een vloek is ook vaak niet op God gericht, maar betreft het gebruiken van God en Jezus zomaar in de ruimte, zonder dat je er God mee bedoeld. Want voor veel mensen is een vloek een krachtterm. Ze denken er niet bij na dat ze het over God of Jezus hebben en daardoor gebruiken ze Zijn Naam onnodig en oneerbiedig en dat is zonde.
Je kunt mensen die vloeken zeker Gods zegen wel toewensen. Juist als ze die zegen dan ook krijgen, zullen die mensen erachter komen wat ze gedaan hebben en vergeving kunnen krijgen. En dat zou toch super mooi zijn?
Als je mensen gaat beoordelen op hun daden en of we ze dan wel of niet Gods zegen kunnen toewensen vind ik nogal ehm... bizar. Voor mij is het iets wat ik iedereen toe kan wensen. Niet alleen de nette brave lieftallige christenen die nooit vloeken, en nooit blablabla. Want ja, die hebben Gods zegen blijkbaar al gekregen, dus kan ik het beter iemand toewensen die God nog niet kent.