hoe kijkt men dan naar het verven van je haren?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 13 dec 2003 02:18

Ik snap niet dat mensen zich druk kunnen maken over het verven van haren en het permanente ervan. Ik geloof ook niet dat er in de bijbel een verbod genoemd wordt hieromtrent.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 dec 2003 09:13

caprice schreef:Het is dus ook medisch bedoeld. Het verven van haren niet.

ben je nu wel weer voor dan?

caprice

Berichtdoor caprice » 13 dec 2003 10:58

trijntjejohanna schreef:
caprice schreef:Het is dus ook medisch bedoeld. Het verven van haren niet.

ben je nu wel weer voor dan?

Als het uitsluitend cosmetisch bedoeld is, moet het afgekeurd worden, maar als het hoofddoel medisch is moet dit middel gebruikt worden.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 13 dec 2003 14:53

caprice schreef:Als het uitsluitend cosmetisch bedoeld is, moet het afgekeurd worden, maar als het hoofddoel medisch is moet dit middel gebruikt worden.

Beste caprice, waar in de bijbel wordt er een verbod gegeven waarin staat dat zaken rond cosmetica verboden zijn?

caprice

Berichtdoor caprice » 13 dec 2003 16:51

Sabra schreef:
caprice schreef:Als het uitsluitend cosmetisch bedoeld is, moet het afgekeurd worden, maar als het hoofddoel medisch is moet dit middel gebruikt worden.

Beste caprice, waar in de bijbel wordt er een verbod gegeven waarin staat dat zaken rond cosmetica verboden zijn?

Dat kun je wel zien aan de goddeloze Izebel:

2 Koningen 9 vers 30:
En Jehu kwam te Jizreël. Als Izebel dat hoorde, zo blankette zij haar aangezicht, en versierde haar hoofd, en keek ten venster uit.

Hier nog een paar teksten waaruit blijkt dat uitwendige versiering niet belangrijk is:

Mattheus 6:
25 Daarom zeg Ik u: Zijt niet bezorgd voor uw leven, wat gij eten, en wat gij drinken zult; noch voor uw lichaam, waarmede gij u kleden zult; is het leven niet meer dan het voedsel, en het lichaam dan de kleding?
...
31 Daarom zijt niet bezorgd, zeggende: Wat zullen wij eten, of wat zullen wij drinken, of waarmede zullen wij ons kleden?
32 Want al deze dingen zoeken de heidenen; want uw hemelse Vader weet, dat gij al deze dingen behoeft.
33 Maar zoekt eerst het Koninkrijk Gods en Zijn gerechtigheid, en al deze dingen zullen u toegeworpen worden.
34 Zijt dan niet bezorgd tegen den morgen; want de morgen zal voor het zijne zorgen; elke dag heeft genoeg aan zijn zelfs kwaad.

Lukas 12:
22 En Hij zeide tot Zijn discipelen: Daarom zeg Ik u: Zijt niet bezorgd voor uw leven, wat gij eten zult, noch voor het lichaam, waarmede gij u kleden zult.
23 Het leven is meer dan het voedsel, en het lichaam dan de kleding.
24 Aanmerkt de raven, dat zij niet zaaien, noch maaien, welke geen spijskamer noch schuur hebben, en God voedt dezelve; hoeveel gaat gij de vogelen te boven?
25 Wie toch van u kan, met bezorgd te zijn, een el tot zijn lengte toedoen?
26 Indien gij dan ook het minste niet kunt, wat zijt gij voor de andere dingen bezorgd?
27 Aanmerkt de leliën, hoe zij wassen; zij arbeiden niet, en spinnen niet; en Ik zeg u: ook Salomo in al zijn heerlijkheid is niet bekleed geweest als een van deze.
28 Indien nu God het gras dat heden op het veld is, en morgen in den oven geworpen wordt, alzo bekleedt, hoeveel meer u, gij kleingelovigen!
29 En gijlieden, vraagt niet, wat gij eten, of wat gij drinken zult; en weest niet wankelmoedig.
30 Want al deze dingen zoeken de volken der wereld; maar uw Vader weet, dat gij deze dingen behoeft.
31 Maar zoekt het Koninkrijk Gods, en al deze dingen zullen u toegeworpen worden.

Hier wordt gezegd dat we helemaal niet bezorgd hoeven te zijn over de dagelijkse dingen, en hoe we er uit zien.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 dec 2003 17:01

dus omdat izebel dat deed mogen wij dat ook niet??

(p.s. kun je aub dat plaatje van je onderschrift verkleinen of het weghalen.. het is irritant)

caprice

Berichtdoor caprice » 13 dec 2003 17:13

trijntjejohanna schreef:dus omdat izebel dat deed mogen wij dat ook niet??

(p.s. kun je aub dat plaatje van je onderschrift verkleinen of het weghalen.. het is irritant)

Izebel was niet echt het toonbeeld van Godvruchtigheid.

Het is al de tweede die het plaatje te groot vind, en hij is nog wel zo mooi. :cry:
Ik weet niet hoe je hem kleiner kan maken, want hij staat op een website. Ik kan wel de link neerzetten als 'img', maar verder weet ik het niet.
Laatst gewijzigd door caprice op 13 dec 2003 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 13 dec 2003 17:13

Ik gebruik ook cosmetica. Toch denk ik er wel eens over na: 'Waarom doe ik het nu?' Ik doe het om me zekerder te voelen, om me mooier te voelen. 'Voor wie doe ik dat?' Voor andere mensen of voor God? Dan moet ik het toch bij de mensen houden, want God kijkt er echt niet naar of ik wel of geen mascara op heb.
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

caprice

Berichtdoor caprice » 13 dec 2003 17:22

bloempie19 schreef:Ik gebruik ook cosmetica. Toch denk ik er wel eens over na: 'Waarom doe ik het nu?' Ik doe het om me zekerder te voelen, om me mooier te voelen. 'Voor wie doe ik dat?' Voor andere mensen of voor God? Dan moet ik het toch bij de mensen houden, want God kijkt er echt niet naar of ik wel of geen mascara op heb.

Doe het eens een keer niet. Zelf houd ik er echt niet van. Ook niet van oorbellen, en al helemaal niet van geklonken staal op andere plaatsen in het lichaam. En al dat varkensvet is ook overbodig.

Een waar Christen kan men herkennen aan zijn gewaad, gelaat, gepraat en daad.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 13 dec 2003 17:32

Varkensvet :?: :?: Wat bedoel je daarmee?

Ik loop soms wel eens zonder make-up, maar als ik dan naar buiten moet, dan doe ik toch iets op. Of ik ben binnen de kortst mogelijke tijd weer thuis. (Stom he :? )
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

caprice

Berichtdoor caprice » 13 dec 2003 17:46

bloempie19 schreef:Varkensvet :?: :?: Wat bedoel je daarmee?

In het engels heet het iets van styling gel of zoiets, dacht ik.

bloempie19 schreef:Ik loop soms wel eens zonder make-up, maar als ik dan naar buiten moet, dan doe ik toch iets op. Of ik ben binnen de kortst mogelijke tijd weer thuis. (Stom he :? )

Gewoon goed nadenken. Iedereen mag er zijn zoals hij/zij is.
Ik ben iemand die wat dit soort zaken betreft mezelf echt niet laat beinvloeden van anderen. Ben ik zo niet leuk? Pech gehad.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 13 dec 2003 17:54

caprice schreef:Gewoon goed nadenken. Iedereen mag er zijn zoals hij/zij is.
Ik ben iemand die wat dit soort zaken betreft mezelf echt niet laat beinvloeden van anderen. Ben ik zo niet leuk? Pech gehad.

Denk je ook zo over de uitverkiezing? Nou als ik niet uitverkoren ben heb ik pech gehad? Of probeer je daar dan ook maar ervoor te zorgen dat er wel iets voor jou is weggelegd?

caprice

Berichtdoor caprice » 13 dec 2003 17:56

Sabra schreef:
caprice schreef:Gewoon goed nadenken. Iedereen mag er zijn zoals hij/zij is.

Denk je ook zo over de uitverkiezing? Nou als ik niet uitverkoren ben heb ik pech gehad? Of probeer je daar dan ook maar ervoor te zorgen dat er wel iets voor jou is weggelegd?

Dat is een heel ander soort zaak, van veel meer belang.
Dat is juist hetgene waar het in het leven om gaat, om bij Christus te horen!
Niet om al die ijdele dingen na te streven omdat we ook maar een ogenblik bang zouden zijn dat andere mensen ons negatief beoordelen. Dat is pas ijdelheid!

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 13 dec 2003 18:13

Dat styling-gel mensen gewetensproblemen kan geven zeg. Nog nooit van gehoord. :?

Er wordt wel erg stellig gesproken over Gods mening aangaande dit soort uiterlijkheden. Wat te denken van de metaforen die gebruikt worden in Ezechiël 16?

Als Ik bij u voorbijging, zo zag Ik u, vertreden zijnde in uw bloed, en Ik zeide tot u in uw bloed: Leef; ja, Ik zeide tot u in uw bloed: Leef!
Ik heb u tot tien duizend, als het gewas des velds, gemaakt; en gij zijt gegroeid, en groot geworden, en zijt gekomen tot grote sierlijkheid; uw borsten zijn vast geworden, en uw haar is gewassen, doch gij waart naakt en bloot.
Als Ik nu bij u voorbijging, zag Ik u, en ziet, uw tijd was de tijd der minne; zo breidde Ik Mijn vleugel over u uit, en dekte uw naaktheid; ja, Ik zwoer u, en kwam met u in een verbond, spreekt de Heere HEERE en gij werdt de Mijne.
Daarna wies Ik u met water, en Ik spoelde uw bloed van u af, en zalfde u met olie.
Ik bekleedde u ook met gestikt werk, en Ik schoeide u met dassenvellen, en omgordde u met fijn linnen, en bedekte u met zijde.
Ook versierde Ik u met sieraad, en deed armringen aan uw handen, en een keten aan uw hals.
Desgelijks deed Ik een voorhoofdsiersel aan uw aangezicht, en oorringen aan uw oren, en een kroon der heerlijkheid op uw hoofd.
Zo waart gij versierd met goud en zilver, en uw kleding was fijn linnen, en zijde, en gestikt werk; gij at meelbloem, en honig, en olie, en gij waart gans zeer schoon, en waart voorspoedig, dat gij een koninkrijk werdt.
Daartoe ging van u een naam uit onder de heidenen om uw schoonheid; want die was volmaakt door Mijn heerlijkheid, die Ik op u gelegd had, spreekt de Heere HEERE.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 13 dec 2003 18:26

Ow help, en ik was nog zo van plan niet te reageren.

Caprice, hoewel ik bewonder dat je duidelijk ergens voor staat, vind ik het heel jammer dat je indirect probeerd duidelijk te maken dat mensen die cosmetica gebruiken geen bekeerd iemand kunnen zijn/waar christen.

En helemaal dat je daarvoor als illustratie 'waarmede zult gij zich kleden' tekst gebruikt. Dat is voor mij namelijk een heel dierbare tekst die heel diep gaat. Namelijk de zorgen die je kunnen bezig houden. Je schets gelijk een karikatuur over vrouwen met make-up en oorbellen die daar dus volgens jouw mee bedoeld worden.
DAt jij er een afkeer van hebt is aan jou, maar dan hoef je het niet in bijbelteksten proberen te passen.

JE kan net zo goed in het zwartgekleed en oorbel en make-uploos door het leven gaan maar je de grootste zorgen maken of je wel een mooiere auto heb dan je buurman, of de duurste merkkleding. Een vrouw die geen make-up of oorbellen draagt kan uiterlijk veel belangrijker vinden dan een vrouw die dat wel doet.

Het gaat er uiteindelijk om wie je het belangrijkst vind, wat er bij je bovenaan het lijstje staat, is dat God? Of is het je schoonheid, je status, je geld?

Ik heb geen problemen met make-up, zolang het niet gebruikt wordt om kerels mee te behagen. WAt accenten aanbrengen kan een gezicht gewoon wat sprekender maken. Vooral als je je wat belabberd voelt en je moet een belangrijke presentatie houden voor een groep mensen.

Als het je leven maar niet beheerst. Als je maar niet, nooit en te nimmer probeerd te voldoen aan het mensonwaardig hollywood-schoonheidsideaal wat momenteel heerst in reclame ect.
Als God maar het allerbelangrijkste is en je dankbaar bent met het prachtige lichaam wat Hij je gaf.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Terug naar “Archief”