heb al sorry gezegd, hijwel.hijwel schreef:hans en surfer!!!!!
Moderator: Moderafo's
Hizkia schreef:
Als God een bevel geeft ''Bekeert u'' mag je er vanuit gaan dat je dat bevel kunt uitvoeren. De bijbel geeft in de eerste plaats een reddingsboodschap. Het opvolgen van het bevel ''Bekeert u'' is te vergelijken met een reddingsboei die aan iemand uit wordt gereikt, die overboord is geslagen. Van nature is de mens een drenkeling, maar God biedt redding aan. Zie johannes 3:16
Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.
essieee schreef:Enerzijds een eis die we op moeten volgen. Anderzeids een eis die we vanuit onszelf niet op kunnen volgen. Dat dat toch door mij ondervondewn zou worden!
hijwel schreef:essieee schreef: Anderzeids een eis die we vanuit onszelf niet op kunnen volgen.
Vraagje is dat een eis?
kootje schreef:hijwel schreef:essieee schreef: Anderzeids een eis die we vanuit onszelf niet op kunnen volgen.
Vraagje is dat een eis?
Het is m.i. idd een eis, maar wel een eis die we op kunnen volgen door de genade van Christus alleen. God biedt Zijn verdiensten aan iedere zondaar aan, dus is het probleem van niet kunnen opgelost.
hijwel schreef:kootje schreef:hijwel schreef:essieee schreef: Anderzeids een eis die we vanuit onszelf niet op kunnen volgen.
Vraagje is dat een eis?
Het is m.i. idd een eis, maar wel een eis die we op kunnen volgen door de genade van Christus alleen. God biedt Zijn verdiensten aan iedere zondaar aan, dus is het probleem van niet kunnen opgelost.
ik volg dit ff niet hoor. (maar ja.. dat komt wel vaker voor)
Volgens mij is het geen eis dat we vanuit ons zelf niet kunnen volgen.
Vindt ik heel gek klinken, hoe kan God van ons eisen dat we vanuit onzelf niet kunnen? Hij eist juist iets heel en heel anders, hij eist van ons: om tot Hem te komen zonder dat Hij zegt dat wij dat niet kunnen.
Dus de eis is om tot Hem te komen, en zij genade is dat we ook tot Hem kunnen komen.
als je het er niet mee eens bent zeg je et maar
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 77 gasten