bekeert u

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 04 nov 2003 19:05

hijwel schreef:hans en surfer!!!!!
heb al sorry gezegd, hijwel.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 04 nov 2003 19:07

surfer schreef:

sorry mijn excusses :mrgreen:
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 04 nov 2003 19:09

hijwel schreef:
surfer schreef:

sorry mijn excusses :mrgreen:
:mrgreen:

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 04 nov 2003 19:16

Het kruiswoord van Jezus Christus: Vader vergeef het hun, ze weten niet wat ze doen.

JEzus heeft zijn offer bijna gebracht en vraagt de Vader er iets mee te doen. Namelijk om te vergeven. Waarom? Omdat ze niet weten wat ze doen.

Niet: Vader, vergeef het hun, ze krijgen vast veel spijt, of ze hebben zo'n grote zondekennis of zoveel inzage in de dogmatiek.

Nee: we weten niet wat we doen. Daarom vraagt Jezus vergeving. DAt is gewoon drie keer niks. Er zit niets positiefs aan van onze kant.
We staan gewoon met lege handen en we timmeren de spijkers er nog dieper in, we verloten Zijn kleren en we spugen naar Hem.

Toen ik helemaal los ging met bier, dansen, joints en 'leuke' jongens: Vader vergeef het haar, ze weet niet wat ze doet.
Toen ik mensen pijn aandeed door ze diep te kwetsen: Vader vergeef het haar, ze weet niet wat ze doet.
En iedere keer weer, elke dag, als ik lieg als ik kwaad spreek: Vader, vergeef het haar, ze weet niet wat ze doet.
Hij leed en hing op sterven, maar Hij preekte en bad gewoon door zoals Hij Zijn leven op aarde deed.

En de moordenaar naast Hem aan het kruis hoorde dit alles en zei: gedenk mij als U in Uw koninkrijk bent.
Nee, zei Jezus, je gaat met me mee.

God is nooit verhinderd als we naar Hem toekomen. Met de meest nederige vraag: wilt U mij gedenken in Uw koninkrijk.
Wij zijn verhinderd: we hebben niet genoeg zondekennis, we voldoen niet aan bekeringssystemen, we hebben teveel zonden gedaan, we verbeelden ons maar wat en zijn we eigenlijk wel uitverkoren?
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Hans
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Hans » 04 nov 2003 22:20

Surfer,

Ik heb het idee dat ik jou ook excuses schuldig ben. Bij deze!

Hans

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 04 nov 2003 23:20

Helemaal eens met meschianza :P
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

butterfly
Luitenant
Luitenant

Re: bekeert u

Berichtdoor butterfly » 23 nov 2003 20:38

Hizkia schreef:
Als God een bevel geeft ''Bekeert u'' mag je er vanuit gaan dat je dat bevel kunt uitvoeren. De bijbel geeft in de eerste plaats een reddingsboodschap. Het opvolgen van het bevel ''Bekeert u'' is te vergelijken met een reddingsboei die aan iemand uit wordt gereikt, die overboord is geslagen. Van nature is de mens een drenkeling, maar God biedt redding aan. Zie johannes 3:16
Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een iegelijk die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.

Mooi voorbeeld Hizkia :D

Lukas 11:9 En Ik zeg ulieden: Bidt, en u zal gegeven worden; zoekt, en gij zult vinden; klopt, en u zal opengedaan worden.
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 nov 2003 21:53

Enerzijds een eis die we op moeten volgen. Anderzeids een eis die we vanuit onszelf niet op kunnen volgen. Dat dat toch door mij ondervondewn zou worden!

Maninne
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Maninne » 06 dec 2003 23:46

essieee schreef:Enerzijds een eis die we op moeten volgen. Anderzeids een eis die we vanuit onszelf niet op kunnen volgen. Dat dat toch door mij ondervondewn zou worden!

Dit mag je precies zo zeggen in je gebed Essieee! En de Heere wil en zal horen, maar op Zijn tijd, als wij het niet meer bezien kunnen, weet Hij raad.(dat heb ik nl. zelf mogen ervaren toen ik dacht dat het met mij toch nooit meer wat zou worden,en ik dacht dat ik zo graag wou,maar de Heere niet en het bij de Heere mocht neerleggen!)

Sterkte!!! Leg je maar aan Zijn voeten en blijf maar smeken, want Hij hoort je écht waar ! En Hij weet wat het beste voor jou is!
Afbeelding

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 07 dec 2003 13:09

Daar heb je helemaal gelijk in. Vind het nu ook zo moeilijk. door nare omstandigeheden kan ik al eeen half jaar niet naar de kerk. Ik weet dat het niet aan de kerk ligt maar ik de kerk voel je je soms meer nabij bij God

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 dec 2003 18:49

essieee schreef: Anderzeids een eis die we vanuit onszelf niet op kunnen volgen.

Vraagje is dat een eis?

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 08 dec 2003 08:41

hijwel schreef:
essieee schreef: Anderzeids een eis die we vanuit onszelf niet op kunnen volgen.

Vraagje is dat een eis?

Het is m.i. idd een eis, maar wel een eis die we op kunnen volgen door de genade van Christus alleen. God biedt Zijn verdiensten aan iedere zondaar aan, dus is het probleem van niet kunnen opgelost.
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

dode zee
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dode zee » 08 dec 2003 16:04

Ja, de Heere heeft het recht het te eisen, en als je eerlijk bent weet je dta het een niet willen is in plaats van een niet kunnen! Het is gemakkelijk te zggen: ik wil best bekeerd worden, als de Heere het maar deed! Maar wil je inderdaad je hele leven uit handen geven? We kunnen niets voor ons zelf houden, alles behoort Hem toe. Wil je inderdaad toegeven dat alles in je leven om je zelf gecraait heeft, en nog doet? Dat al je bidden verwerpelijk is? Dat het voor God geen waarde heeft, en het je geen stap dichter bij de hemel brengen zal?

En toch, dat is het enige wat ons bij de liefde van Christus weg houdt! Want God is meer gewiliig om ons te zaligen dan wij zijn om bekeerd te worden! Hij wil niet dat er iemand verloren gaat! Maar toch hollen wij door, wij willen het beter weten! En als we dan naar ons zelf kijken zeggen we: als God maar wilde...dan kwam het wel goed! Maar ja, als ik niet uitverkoren ben...!

Maar God zegt: komt allen tot Mij, die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven!
Gelijk een hert schreeuwt naar de waterstromen, alzo schreeuwt mijn ziel tot U, o God! Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God; wanneer zal ik ingaan, en voor Gods aangezicht verschijnen?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 08 dec 2003 18:19

kootje schreef:
hijwel schreef:

Vraagje is dat een eis?

Het is m.i. idd een eis, maar wel een eis die we op kunnen volgen door de genade van Christus alleen. God biedt Zijn verdiensten aan iedere zondaar aan, dus is het probleem van niet kunnen opgelost.

ik volg dit ff niet hoor. (maar ja.. dat komt wel vaker voor :D )
Volgens mij is het geen eis dat we vanuit ons zelf niet kunnen volgen.
Vindt ik heel gek klinken, hoe kan God van ons eisen dat we vanuit onzelf niet kunnen? Hij eist juist iets heel en heel anders, hij eist van ons: om tot Hem te komen zonder dat Hij zegt dat wij dat niet kunnen.
Dus de eis is om tot Hem te komen, en zij genade is dat we ook tot Hem kunnen komen.

als je het er niet mee eens bent zeg je et maar

kootje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kootje » 11 dec 2003 13:42

hijwel schreef:
kootje schreef:
hijwel schreef:

Vraagje is dat een eis?

ik volg dit ff niet hoor. (maar ja.. dat komt wel vaker voor :D )
Volgens mij is het geen eis dat we vanuit ons zelf niet kunnen volgen.
Vindt ik heel gek klinken, hoe kan God van ons eisen dat we vanuit onzelf niet kunnen? Hij eist juist iets heel en heel anders, hij eist van ons: om tot Hem te komen zonder dat Hij zegt dat wij dat niet kunnen.
Dus de eis is om tot Hem te komen, en zij genade is dat we ook tot Hem kunnen komen.

als je het er niet mee eens bent zeg je et maar

Nou ik ben het er mee eens, maar reageer toch! :wink:
We kunnen zonder God ons niet bekeren. God echter biedt Zijn Zoon en daarbij Zijn Geest aan, zodat het wel kan. Het zit echter vast op de wil. Een mens zal zich niet bekeren, zonder dat God eerst ingegrepen heeft en de wil vernieuwt, zodat zij metterdaad wil (DL).
Willen en niet kunnen is dus iets onmogelijks!
Laat ons dan met vrijmoedigheid toegaan tot den troon der genade, opdat wij barmhartigheid mogen verkrijgen, en genade vinden, om geholpen te worden ter bekwamer tijd. (Hebr. 4:16)

Terug naar “Archief”