geloven maar toch niet gelukkig?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Boely » 29 okt 2003 22:20

Ruben Hadders schreef:
1. Je je moet bekeren, het "bekeert u" staat vaak in de Bijbel genoemd.

Inderdaad, dit is ook de opdracht die God de mensen geeft. En geen andere.

Jah dit is de eis die op ons ligt vanuit het werkverbond. Daar moesten we ons bekeren! En dat moeten we ons nog steeds!

2. Alleen door geloof gered bent.

Helemaal waar. Absoluut niet op grond van (eigen werken). Enkel en alleen op grond van geloof. En dat geloof is uit Genade dankzij het werk van de Here Jezus Christus.

Jah het geloof is een genadegift van God!

2. Heeft de wedergeboorte iets met je behoudenis te maken?

Jazeker, want als je wedergeboren ben je automatisch behouden. Sterker nog: dat kan helemaal niet anders. Als je wedergeboren bent, ben je een hemelburger. Voor altijd! Je bent in Christus en niets of niemand kan je daar mee vandaan halen.

Precies!

Gershwin
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Gershwin » 31 okt 2003 13:13

Geloof = wedergeboorte
Together, we can. But we won't.

Goodbye.

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 03 nov 2003 13:51

Kennelijk kan het wel. Heel goed zelfs. Hoe langer ik hier in contact ben met christenen, en zeker reformatorische jongeren, hoe meer ik besef dat veel van die mensen ongelukkig zijn juist door hun geloof. Hun obsessie voor een zonde die niet eens zelf hebben begaan en een fatalistische angst voor een hel die ze niet verdienen. Als buitenstaander word ik daar wel eens een beetje moedeloos van. Vooral omdat ik die mensen geen geluk of vreugde kan geven. De wanhoop is hen met de paplepel op de zondagsschool ingegoten.

Idd Storyteller, ik kan het niet beter verwoorden. Een soort obsessieve angst om iets fout te doen. Alleen maar ontstaan doordat men van jongs af aan is bang gemaakt en geindoctrineerd. Maar uiteraard wordt hier weer niet op ingegaan :x

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 03 nov 2003 14:01

heiden schreef:Idd Storyteller, ik kan het niet beter verwoorden. Een soort obsessieve angst om iets fout te doen. Alleen maar ontstaan doordat men van jongs af aan is bang gemaakt en geindoctrineerd. Maar uiteraard wordt hier weer niet op ingegaan :x

Misschien wordt er niet op ingegaan omdat degene die er het beste over kunnen oordelen (daar hoor jij zeker niet bij als ongelovige) zich hier niet in herkennen.

heiden
Mineur
Mineur

Berichtdoor heiden » 03 nov 2003 14:26

Misschien wordt er niet op ingegaan omdat degene die er het beste over kunnen oordelen (daar hoor jij zeker niet bij als ongelovige) zich hier niet in herkennen.

Ja henkie, óf misschien wordt er niet op ingegaan, omdat de meeste mensen hier hun eigen geloof niet ter discussie durven stellen......

Terug naar “Archief”