naamloos schreef:Maar welk geloof je ook bedoelt, het is en blijft altijd een daad van de mens, net zoals ongeloof een daad van de mens is.
Dan denken wij hier verschillend over.
Moderator: Moderafo's
naamloos schreef:Maar welk geloof je ook bedoelt, het is en blijft altijd een daad van de mens, net zoals ongeloof een daad van de mens is.
benefietdiner schreef:Het is bijvoorbeeld genade dat wij adem halen en toch moeten wij het doen. Je bid om je dagelijkse brood maar je moet er wel voor gaan werken. God zorgt voor de vogels in de lucht en toch moeten zij er voor vliegen om eten te zoeken enz. hier zie je een medaille aan twee zijde werken. De zijde geven (genade) en de zijde van ontvangen (doen) waarbij opgemerkt als God het niet geeft wij het niet kunnen doen (vandaar alles genade). Maar……. als God geloof (uit genade) geeft door de werking van Zijn Geest werkt dat als een explosie in je geloofsleven. Je gelooft in de vergeven van de zonden in Zijn Bloed en het wordt bevestig in je ziel. Het is een dusdanige openbaring dat je actief wordt terwijl je pas in twee instantie door hebt dat het eigenlijk de genadige doorwerking van Gods Geest is. Daarom zeg ik altijd ‘geloven is aannemen en doen’ terwijl dat natuurlijk de genadige God is die in je werkt met Zijn Geest maar dat is achterom zien. Daarom ga je ook zingen: ik geloof in God en zijn onfeilbaar woord, ik heb het zelf uit Zijn mond gehoord. Je gaat in vreugde ook makkelijk over het geloof spreken (jou topic titel even te benoemen) omdat je op het hoogtepunt gekomen bent van de verzekering dat je verlost bent. Want hij zal zijn gelijk een frisse boom, In vetten grond geplant bij enen stroom, Die op zijn tijd met vruchten is beladen, En sierlijk pronkt met onverwelkte bladen; Hij groeit zelfs op in ramp en tegenspoed; Het gaat hem wel; 't gelukt hem, wat hij doet.
Je leeft niet altijd op zo’n hoogtepunt . Je zakt terug in geloofsleven en vraagt je af waar is mijn sterke geloof gebleven. Hier komen wij dus op het punt dat het oud geloof een werkwoord moet worden. O mijn ziel, wat buigt g' u neder? Waartoe zijt g' in mij ontrust? Voed het oud vertrouwen weder; Zoek in 's Hoogsten lof uw lust; Menigmaal heeft Hij uw druk Doen veranderen in geluk; Hoop op Hem, sla 't oog naar boven; Ik zal God, mijn God, nog loven.
Hier zie je het geloof dus dat als een werkwoord moet gaan functioneren.
Teus schreef:Elk kind van God leeft inderdaad soms in dalen maar Jezus heeft de oplossing gegeven, Hij heeft Zijn kinderen macht gegeven om tegen satan strijdvaardig te zijn.
Chaya schreef:Dat is nieuw voor mij.
In Jakobus 4 staat nl.:
Ja, Hij geeft meerdere genade. Daarom zegt de Schrift: God wederstaat de hovaardigen, maar den nederigen geeft Hij genade.
Zo onderwerpt u dan Gode; wederstaat den duivel, en hij zal van u vlieden.
Dus ik lees niets over macht.
Teus schreef:Het is een list, God zegt “Kom zoals je bent”
Chaya schreef:Maar God zegt vervolgens niet: "blijf zoals je bent".
Teus schreef:Kun jij mij vertellen waar het staat in de Bijbel dat we moeten weten hoeveel we gezondigd hebben om zalig te zijn?
Chaya schreef:Nee dat staat er niet en dat heb ik ook niet gezegd.
De zonde brengt de mens altijd in de diepte.Teus schreef:Hoe zie jij het dan als een wedergeboren iemand geen werk meer heeft en er zwaar onder gebukt gaat? Wat gaat er dan volgens jou fout en wat moet er gebeuren?
Teus schreef:Waarom wil je alles letterlijk lezen? Het gaat toch niet om de letter.
Teus schreef:Je bent een kei in het omzeilen van opmerkingen om zelf maar geen antwoord te hoeven geven.
Teus schreef:ij komt toch met een citaat van je vriend Zacharias?
Teus schreef:Dit schreef jij toch? “Of, als er geen ellendekennis is, is er ook geen zoeken naar verlossing.”
Laat je niet misleiden meisje, dit is zo'n smerige list die veel mensen niet in de gaten hebben. Dit kost je je leven als je dit voor waar houdt. Ik heb het ook 50 jaar niet in de gaten gehad, eigenlijk niet willen hebben, maar God Zelf opende mijn ogen.
Teus schreef:Het gaat er om dat we gezondigd hebben en dat we God nodig hebben
Teus schreef:Je bent een kei in het omzeilen van opmerkingen om zelf maar geen antwoord te hoeven geven.
Chaya schreef:Vind je dat zo opmerkelijk na al die ad hominem aanvallen van steeds dezelfden?
Ik pas ervoor om mijn citaten in een ander topic, geheel uit verband gerukt, steeds te zien opduiken.
Chaya schreef:Maar ja, op dit forum wordt ellendekennis liever overgeslagen.
MoesTuin schreef: niet mijn ervaring maar,
Verklaar je nader....
het is wel een heel algemene veroordeling over een christelijk forum, dat je dat wel even beseft!
pindas83 schreef:Ik heb eigenlijk niet zo n hoge pet op van ons geloof, in elk geval niet dat van mezelf.
Er mankeert van alles aan;
Ongehoorzaamheid, onverschilligheid, schijnheiligheid, twijfel van tijd tot tijd; is dat wat Jezus deed ook echt voor mij?
Een hoop ongeloof dus eigenlijk. Ik dacht altijd dat ik IN Christus moest geloven, nu is dat wel zo natuurlijk maar alleen het geloof VAN
Hem maakt dat ik rechtvaardig voor God ben.
Ik denk dat dat goed is om te beseffen, zeker als je eigen 'geloof' onder druk komt te staan, niet mijn geloof maar dat van Hem maakt mij vrij.
Rom. 3:22; "Namelijk de rechtvaardigheids Gods door het geloof VAN Jezus Christus, tot allen en over allen, want er is geen onderscheid."
Rom. 3:3; "Want wat is het, al zijn sommigen ongelovig geweest? Zal hun ongelovigheid het geloof VAN God teniet doen?
Fil. 3:9; "En in hem gevonden worde, niet hebbende mijn rechtvaardigheid, die uit de wet is, maar die door het geloof VAN Jezus Christus is, namelijk de rechtvaardigheid die uit God is door het geloof."
Statenvertaling schreef:Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof VAN Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.
Rom. 3:3Herziene Statenvertaling schreef:Namelijk gerechtigheid van God door het geloof in Jezus Christus, tot allen en over allen die geloven, want er is geen onderscheid.
Statenvertaling schreef:Want wat is het, al zijn sommigen ongelovig geweest? Zal hun ongelovigheid het geloof VAN God te niet doen?
Fil. 3:9;Herziene Statenvertaling schreef:Want wat is het geval? Als sommigen ontrouw zijn geweest, zal hun ontrouw de trouw van God toch niet teniet doen?
Statenvertaling schreef:En in Hem gevonden worde, niet hebbende mijn rechtvaardigheid, die uit de wet is, maar die door het geloof VAN Christus is, namelijk de rechtvaardigheid, die uit God is door het geloof
Het staat er in de Herziene Statenvertaling duidelijker namelijk dat niet het geloof van God of Jezus de Christus is die ons red maar het geloof van ons in Jezus de Christus.Herziene Statenvertaling schreef:En in hem gevonden word, niet met mijn rechtvaardigheid, die uit de wet is, maar die door het geloof in Christus is, namelijk de rechtvaardigheid uit God door middel van het geloof.
Teus schreef:Hoe zie jij het dan als een wedergeboren iemand geen werk meer heeft en er zwaar onder gebukt gaat? Wat gaat er dan volgens jou fout en wat moet er gebeuren?
benefietdiner schreef:De zonde brengt de mens altijd in de diepte.
Persoonlijk vlucht ik dan in de Psalmen (net als MoesTuin) die zo rijk tot je kunnen spreken. Ik noemde er hiervoor ook al enkele.
Psalm 30 die spreekt van zo een duisternis waar jij het over hebt en ook de opkomst er uit.
Bijzonder dat we dit zo verschillend zien.
Het 3e vers spreek van het inzinken van de gelovig:
Hier ben ik het met je eens, het vertrouwen is hier eigenlijk weg.
3. Ik was in zorgeloze rust
mij van mijn zwakheid niet bewust,
want U, HEER, was mij steeds nabij;
het ging bijzonder goed met mij.
Toen hebt U zich teruggetrokken
en ik ben vreselijk geschrokken.
4e vers het geloof komt in actie:
Ik zie dit als het vertrouwen terug winnen.
4. Ik riep: ‘Wat hebt U er toch aan
als U mij nu laat ondergaan?
Wanneer ik weer tot stof verteer,
klinkt uit mijn mond geen loflied meer.
Genade, HEER; kom mij bevrijden;
U heb ik nodig in mijn lijden.’
5e vers geloof bevestigd:
En dit de terugkeer van het geloof.
5. U gaf mijn leven nieuwe glans.
Mijn klacht ging over in een dans.
Eerst liep ik in een rouwgewaad,
nu ga ik zingend over straat.
Mijn vreugde wil ik niet bedwingen:
voor eeuwig zal ik voor U zingen!
benefietdiner schreef:Wil je nu suggereren dat het geloof van Jezus ons zalig maakt ?
Zijn bloed/Zijn offer/Zijn rechtvaardigheid/Zijn geloof:
SV: Galaten 3: 22 Maar de Schrift heeft het alles onder de zonde besloten, opdat de belofte uit het geloof van Jezus Christus aan de gelovigen zou gegeven worden.
Als je verklaart geen hoge pet op te hebben van je geloof is dat eigenlijk erg want dan heb je geen geloof of zoals je het zelf al benoemd ‘ongeloof’.
Begrijp me goed Benefietdiner: Ik heb juist een enorme hoge hoed op wat betreft de inhoud van ons geloof, van wat dat betekend als je op de beloften van Christus vertrouwt.
Waar ik minder enthousiast over ben is hoe ik soms met dit geloof om ga, het soms op de achtergrond dreigt te raken, veel te klein denk van God.
Dát bestempel ik als een stuk ongeloof, kleingeloof zo je wil. Heb ik dan eigenlijk helemaal geen geloof, zoals jij stelt? Nou, ondanks die ''makke'' waar ik regelmatig mee te maken heb, vertrouw ik op Christus beloften, dat Hij doet wat Hij zegt, dat ik al die dingen mag neerleggen voor Hem, afhankelijk mag/moet? zijn van Hem.
Dat is eigenlijk de enige houvast in mijn geloof, de rest is wankel.
Tevens denk ik dat je de Bijbel wil laten bevestigen wat je suggereer namelijk dat het geloof van Jezus ons red.
ik wil niet suggestief doen maar dan laat je de Bijbel toch echt buikspreken.![]()
Ik wil ook niet suggestief doen maar wil jij dan beweren dat jouw geloof jou redt?
De teksten die je er bij noemt komen uit de Statenvertaling. Dat is niet verkeerd maar het is wel een ouderwets taalgebruik.
Ik bedoel dit niet minderwaardig maar wel ondermaats van de hedendaagse taal. Hieronder laat ik dat zien
Mag ik dat oneens zijn? Het is toch bijna algemeen goed dat de Statenvertaling het meeste recht aan de zgn. Textus receptus doet? Om dan te stellen dat deze ondermaats is, oftewel:
(1) Arm 2) Beneden de vastgestelde maat 3) Inferieur 4) Klein 5) Kleiner dan de gewone maat 6) Minderwaardig 7) MinimaalOndeugdelijk 9) Onvolgroeid 10) Slecht 11) Te klein 12) Tweederangs 13) Zwak)
ten opzichte van de hedendaagse taal kan ik slecht begrijpen, alsof die tekst nu ineens totaal niet meer te vatten is.
Het is voor mij nu even lastig die bijbelteksten weer te quoten met commentaar maar kan en mag je dan ''zomaar'' ''VAN' vervangen met "IN''?
Misschien heb je gelijk en zit ik op een compleet verkeerd spoor maar ik ben geen kenner van de grondtaal. Misschien is er iemand die hier wat licht op kan laten schijnen?
Teus schreef:Waarom wil je alles letterlijk lezen? Het gaat toch niet om de letter.
Chaya schreef:Ik lees wat je opschrijft. De ene keer gaat het je wel om de kleinste komma en nu dan weer niet?
Chaya schreef:Vind je dat zo opmerkelijk na al die ad hominem aanvallen van steeds dezelfden?
Chaya schreef:Ik pas ervoor om mijn citaten in een ander topic, geheel uit verband gerukt, steeds te zien opduiken.
Teus schreef:ij komt toch met een citaat van je vriend Zacharias?
Chaya schreef:Weet je, het begon redelijk, maar na zo'n opmerking heb ik mn zakken al weer vol van jouw manier van discussieren.
Teus schreef:Dit schreef jij toch? “Of, als er geen ellendekennis is, is er ook geen zoeken naar verlossing.”
Laat je niet misleiden meisje, dit is zo'n smerige list die veel mensen niet in de gaten hebben. Dit kost je je leven als je dit voor waar houdt. Ik heb het ook 50 jaar niet in de gaten gehad, eigenlijk niet willen hebben, maar God Zelf opende mijn ogen.
Chaya schreef:O ja, toen zei God: Teus, ga uit de kerk en richt zelfs iets op? Of hoe ging dat dan?
Chaya schreef:Wil je daarmee ook zeggen dat ik onder een dwaalleer zou zitten?
Teus schreef:Het gaat er om dat we gezondigd hebben en dat we God nodig hebben
Chaya schreef:Nee hebben niet gezondigd, maar we zijn zondaar!
Dat is toch een cruciaal verschil.
Uhum… ik had gereageerd omdat je schreef dat jou geloof niet veel voorstelde.pindas83 schreef:Wil je nu suggereren dat het geloof van Jezus ons zalig maakt ?
Zijn bloed/Zijn offer/Zijn rechtvaardigheid/Zijn geloof:
SV: Galaten 3: 22 Maar de Schrift heeft het alles onder de zonde besloten, opdat de belofte uit het geloof van Jezus Christus aan de gelovigen zou gegeven worden.
Als je verklaart geen hoge pet op te hebben van je geloof is dat eigenlijk erg want dan heb je geen geloof of zoals je het zelf al benoemd ‘ongeloof’.
Begrijp me goed Benefietdiner: Ik heb juist een enorme hoge hoed op wat betreft de inhoud van ons geloof, van wat dat betekend als je op de beloften van Christus vertrouwt.
Waar ik minder enthousiast over ben is hoe ik soms met dit geloof om ga, het soms op de achtergrond dreigt te raken, veel te klein denk van God.
Dát bestempel ik als een stuk ongeloof, kleingeloof zo je wil. Heb ik dan eigenlijk helemaal geen geloof, zoals jij stelt? Nou, ondanks die ''makke'' waar ik regelmatig mee te maken heb, vertrouw ik op Christus beloften, dat Hij doet wat Hij zegt, dat ik al die dingen mag neerleggen voor Hem, afhankelijk mag/moet? zijn van Hem.
Dat is eigenlijk de enige houvast in mijn geloof, de rest is wankel.
Tevens denk ik dat je de Bijbel wil laten bevestigen wat je suggereer namelijk dat het geloof van Jezus ons red.
ik wil niet suggestief doen maar dan laat je de Bijbel toch echt buikspreken.![]()
Ik wil ook niet suggestief doen maar wil jij dan beweren dat jouw geloof jou redt?
De teksten die je er bij noemt komen uit de Statenvertaling. Dat is niet verkeerd maar het is wel een ouderwets taalgebruik.
Ik bedoel dit niet minderwaardig maar wel ondermaats van de hedendaagse taal. Hieronder laat ik dat zien
Mag ik dat oneens zijn? Het is toch bijna algemeen goed dat de Statenvertaling het meeste recht aan de zgn. Textus receptus doet? Om dan te stellen dat deze ondermaats is, oftewel:
(1) Arm 2) Beneden de vastgestelde maat 3) Inferieur 4) Klein 5) Kleiner dan de gewone maat 6) Minderwaardig 7) MinimaalOndeugdelijk 9) Onvolgroeid 10) Slecht 11) Te klein 12) Tweederangs 13) Zwak)
ten opzichte van de hedendaagse taal kan ik slecht begrijpen, alsof die tekst nu ineens totaal niet meer te vatten is.
Het is voor mij nu even lastig die bijbelteksten weer te quoten met commentaar maar kan en mag je dan ''zomaar'' ''VAN' vervangen met "IN''?
Misschien heb je gelijk en zit ik op een compleet verkeerd spoor maar ik ben geen kenner van de grondtaal. Misschien is er iemand die hier wat licht op kan laten schijnen?
Teus schreef:Ik stel je wel persoonlijke vragen maar vind het wel jammer dat je het als aanvallen ziet.
Teus schreef:k had niet het benul dat het je zo op zou opvatten, mijn excuses daarvoor.
Ik wil je wel vertellen hoe het komt.
Veelal, als er een bepaald onderwerp is, kom jij met citaten van dominees of theologen.
Het gebeurd erg weinig dat jij met een eigen ervaring, gevoel of inzicht komt. Door dat uit te lokken vraag ik je persoonlijk naar bepaalde dingen.
Teus schreef:Ook vind ik je niet altijd “to the pont” in je reacties, en dat vind ik heel lastig en lokt voor mij wat agressie uit. Het is heel lastig als je een antwoord krijgt dat niet relateert aan de intentie van het verhaal of de bewering.
Teus schreef:k wil vreugde halen uit hetgeen wat een ander schrijft. Ik wordt blij als bv. ik dingen lees van Moestuin of kort geleden van Benefietdiner. Dat zij o.a. troost zoeken in Psalmen en dat ook krijgen, leven vanuit hetgeen God geeft. (Geruime tijd geleden waren er nog een paar die mochten getuigen, helaas zijn ze hier niet meer). Dat hoor ik graag, niet alleen omdat ik er blij van wordt maar dat zij dezelfde connectie hebben als ik, dat hun Heiland ook mijn heiland is en dat wat mij staat te wachten hun ook staat te wachten. Die gemeenschap dat we iets geweldigs gemeen hebben, dat brengt vreugde, en dat wil ik ook met jou Chaya, ik meen dit echt maar het lukt gewoon niet. Hoe komt dat toch?
Teus schreef:Ik ben niet zeker te weten onder welke leer jij zit. Als jij en waar je kerkt werkelijk achter deze bewering staat en geen ander zicht op God en Zijn Zoon Jezus hebt, ben je m.i. op de verkeerde plaats.
Teus schreef:Kortom:
Als we spreken over ellendekennis hebben dan heb je Genade over het gevolg van je zonden ontvangen anders kun je nooit zondenkennis hebben. (dus je stelling klopt niet) en wanneer je dus wedergeboren bent, ben je geen zondaar meer.
benefietdiner schreef:Uhum… ik had gereageerd omdat je schreef dat jou geloof niet veel voorstelde.
Je zei dat het geloof VAN Jezus Christus ons zalig maakt.
Dat riep bij mij vraagtekens op want het geloof van Jezus ?? Moet Jezus dan ook geloven ?? en waarin moet Hij dan geloven ?? Hij was zonder zonde, Hij was rechtvaardig! Het geloof van Hem komt hierin niet voor.
Toch vind ik in die aangehaalde teksten het 'geloof van Jezus' terug. Of Hij moest geloven en waarin? Ik denk in God de vader, en Zijn beloften, Zijn plan met deze wereld.
Geloof, dat is ook vertrouwen in God, onderwerping en gehoorzaamheid aan God (denk aan gethsemane, Niet mijn wil, maar Uw wil).
Daarin was Jezus onberispelijk en liet zien hoe onze relatie tot God behoort te zijn. Daar kunnen wij ons natuurlijk nooit aan meten maar omdat Jezus zelf ons Zijn rechtvaardigheid/geloof toerekent, worden wij behouden.
Zo lees ik die bijbelversen, ik hoop dat het wat duidelijkheid geeft.
Als je schrijft : ‘Zijn bloed/Zijn offer/Zijn rechtvaardigheid’ dat die ons zalig maakt ‘door geloof’ zeg ik oké. Maar als je schrijft ‘Zijn geloof’ ??
De teksten die je eerder aanhaalden en nu ook uit Galaten 3: 22 staat niet dat het geloof van Jezus ons zalig maakt. Als je dat er wel in leest en met alle hoogachting en eerbied voor de Statenvertaling maar dan zet een ouderwetse taal je op het verkeerde been.
In Galaten 3 staat: ‘De wet is trouwens niet in strijd met de belofte. Want we leren uit de wet dat we allemaal slechte mensen zijn. maar de wet zorgt er niet voor dat we goede mensen worden en eeuwig leven krijgen. Nee , om te krijgen wat God beloofd heeft, moeten we geloven in Jezus Christus’.
Het is niet mijn bedoeling om jou nu eens even spitsvondig de waarheid te vertellen.
Zo ervaar ik het ook niet, het is goed je vragen en vraagtekens te hebben.
Ik zie wel in jou bijdrage dat je ook naar Hem uit ziet en dat je niet veel goed bij je zelf kan vinden. Nu, dat is bij mij ook zo. Kijk maar niet teveel in je zelf, kijk veel naar Hem die ons leven is, Halleluja.
Dat is een zeer goed en wijs advies, onze Heiland is dat waard!
Chaya schreef:Er is helemaal niets mis met citaten van predikanten. Ik leer veel van hen. Nogmaals, ik pas ervoor om mijn diepste zieleroerselen hier op dit forum te zetten.
Teus schreef:Ook vind ik je niet altijd “to the pont” in je reacties, en dat vind ik heel lastig en lokt voor mij wat agressie uit. Het is heel lastig als je een antwoord krijgt dat niet relateert aan de intentie van het verhaal of de bewering.
Chaya schreef:Ik geef je netjes antwoord en dan verwacht ik dat terug en is het niet prettig om uitgelokt te worden, niet fair ook.
Respectvolle discussies zijn zeldzaam hier.
Ik ben wel to the point, alleen op een andere manier.
Teus schreef:k wil vreugde halen uit hetgeen wat een ander schrijft. Ik wordt blij als bv. ik dingen lees van Moestuin of kort geleden van Benefietdiner. Dat zij o.a. troost zoeken in Psalmen en dat ook krijgen, leven vanuit hetgeen God geeft. (Geruime tijd geleden waren er nog een paar die mochten getuigen, helaas zijn ze hier niet meer). Dat hoor ik graag, niet alleen omdat ik er blij van wordt maar dat zij dezelfde connectie hebben als ik, dat hun Heiland ook mijn heiland is en dat wat mij staat te wachten hun ook staat te wachten. Die gemeenschap dat we iets geweldigs gemeen hebben, dat brengt vreugde, en dat wil ik ook met jou Chaya, ik meen dit echt maar het lukt gewoon niet. Hoe komt dat toch?
Chaya schreef:Ik heb niet zoveel met een hallelujah-geloof. Dat bedoel ik niet denigrerend of spottend! Wij hebben op dit forum een overdaad aan gejubel, maar ik mis toch echt - wat het evenwichtig zou maken - de ellendekennis. Als je dat woord laat vallen, is het meteen mis. Dan worden de H.C. verdacht gemaakt, enz enz.
Echt Teus, als iemand niet weet uit welke diepe zwarte put de Heere hem heeft getrokken, zul diegene nooit die echte blijdschap kunnen ervaren. Het gaat er ook niet om om hierin te blijven hangen, maar ik lees het niet.
Chaya schreef:In het andere topic (Het zicht op de Heere (kwijt)) had ik dit citaat geplaatst:Een goddeloze zondaar krijgt drie metgezellen: geloof, hoop en liefde. Die metgezellen worden je geschonken, die krijg je.
Heel veel mensen denken dat je na je bekering een rechtvaardige wordt. Maar dat staat nergens in de Bijbel.
Chaya schreef:Ik ben een zondaar en ik blijf een zondaar. Ik ben een goddeloze en ik ben vlees.
Chaya schreef:Maar God schenkt wel drie metgezellen op de levensreis: geloof, hoop en liefde. Ze zijn alle drie niet altijd even sterk werkzaam, maar ze zijn er wel.
Deze metgezellen zullen u nooit meer begeven of verlaten. Er kunnen tijden zijn dat het geloof voor je beleving verdwenen kan zijn; maar God schenkt geloof, hoop en liefde.
En als deze drie metgezellen plaats krijgen in het hart, dan kan het niet anders of er veranderen dingen. Ik bedoel niet dat er in de eerste plaats iets verandert aan de buitenkant. Maar als God genade verheerlijkt, komt er iets tegenover te staan in mijn leven.
UIT: de rechtvaardiging van de goddeloze.
Kijk Teus, en dit kan ik van harte onderschrijven. Want dat is bijbels!
Ik hoop dat ik je vragen beantwoord heb. Persoonlijker gaat het niet worden.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 21 gasten