Avondmaalsgangers per gemeente

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anoniem_89

Re: Avondmaalsgangers per gemeente

Berichtdoor Anoniem_89 » 01 nov 2014 22:56

Er staat ook geschreven dat we onszelf moeten onderzoeken :wink:

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 01 nov 2014 23:13

Anoniem_89 schreef:Er staat ook geschreven dat we onszelf moeten onderzoeken :wink:

Dat verandert niets aan het bevel: 'Neemt, eet!' En 'Drinkt allen!'
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 02 nov 2014 06:26

Het was Jezus Zijn gewoonte om met Zijn volgelingen samen te eten en samen te komen . Het avondmaal had oorspronkelijk een profetische betekenis ,namelijk dat allerlei mensen ongeacht hun cultuur en afstamming met elkaar de maaltijd deelden , in aanwezigheid van God .

Reeds in het jaar 150 na Christus ontaarde het avondmaal in een symbolisch religieus ritueel , het avondmaal dat bedoeld was voor iedereen te nuttigen , werd herleid tot een gebruik voorbehouden aan geestelijken , terwijl kerkgangers liefdevol mocht toekijken hoe de pastoor een droog koekje at , en de beker met wijn alleen voor hem zelf uitdronk . De kerk maakte van een liefdesmaal een symbolische eucharistie viering .

De bedoeling van het avondmaal was echter dat wij Jezus terugkeer mogen herdenken ,dat Hij gestorven en gebroken is voor onze zonden, en dat we vrijgemaakt zijn door Zijn bloed , Jezus gaf Zijn leven voor deze wereld , en stelde dus het avondmaal in , omdat we dit samen zouden beleven met Hem in ons midden .

Het is Zijn verlangen dat iedereen deel mag hebben aan het avondmaal , neem het brood ,dank onze Vader , eet dit brood want het is mijn gebroken lichaam ,laat de drinkbeker met mijn bloed rondgaan , want dit is de vrijmaking van zonden die ik voor u betaald heb met mijn leven , en vier dit avondmaal als je samenkomt om te herdenken dat ik voor u persoonlijk mijn leven gegeven hebt .

1 Korintie 11, 23-25

"Want ik heb van den Heere ontvangen, hetgeen ik ook u overgegeven heb, dat de Heere Jezus in den nacht, in welken Hij verraden werd, het brood nam .
En als Hij gedankt had, brak Hij het, en zeide: Neemt, eet, dat is Mijn lichaam, dat voor u gebroken wordt; doet dat tot Mijn gedachtenis.
Desgelijks nam Hij ook den drinkbeker, na het eten des avondmaals, en zeide: Deze drinkbeker is het Nieuwe Testament in Mijn bloed. Doet dat, zo dikwijls als gij dien zult drinken, tot Mijn gedachtenis."

Het avondmaal is voor iedereen die het wil eten en drinken , en als je eet en drinkt zeg je tegen Jezus , Heer u hebt Uw leven gegeven voor mij , U hebt geleden voor mijn zonden , door Uw dood ben ik vrijgemaakt van mijn oude zondige leven , Door Uw bloed dat vergoten is ben ik gereinigd tot een nieuwe mens .Ik wacht op U mijn Heer tot u wederkomt in al uw liefde en heerlijkheid .

Amen .

Bron: ourchurch.com

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 02 nov 2014 15:36

#Jeewee

Ik ben juist gewaarschuwd door God, om niet in PKN gemeente, belijdenis te doen, want anders zou ik meedelen in de straf. Ik vroeg me af, straf? Waarom straf? Ik heb het regelement van die gemeente opgevraagd, wat minimaal 20 pagina's bedroeg. En heb gebeden, of God me wilde laten zien wat er niet goed was dan...

Toen stond er letterlijk. Dat zij als gemeente, niet de moed hadden, om praktiserende homo's te weren van het Heilig avondmaal.

Daarna ben ik toen daar weg gegaan.

Groet.

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 02 nov 2014 15:55

xsidd schreef:#Jeewee

Ik ben juist gewaarschuwd door God, om niet in PKN gemeente, belijdenis te doen, want anders zou ik meedelen in de straf. Ik vroeg me af, straf? Waarom straf? Ik heb het regelement van die gemeente opgevraagd, wat minimaal 20 pagina's bedroeg. En heb gebeden, of God me wilde laten zien wat er niet goed was dan...

Toen stond er letterlijk. Dat zij als gemeente, niet de moed hadden, om praktiserende homo's te weren van het Heilig avondmaal.

Daarna ben ik toen daar weg gegaan.

Groet.

Dan hoop ik voor jou dat ze in de hemel ook een apart hokje hebben...
Gemeenschap der heiligen?
Jammer
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 02 nov 2014 16:17

xsidd schreef:
En heb gebeden, of God me wilde laten zien wat er niet goed was dan...

Toen stond er letterlijk.
Dat zij als gemeente, niet de moed hadden, om praktiserende homo's te weren van het Heilig avondmaal.

"Toen stond er letterlijk" = Nee hoor dat stond er ook al voordat je ging bidden.

Acht je het, überhaupt, mogelijk dat God JeeWee een ander antwoord geeft dan aan jou ?

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 02 nov 2014 16:26

#Jeewee

Ik heb getwijfeld om het vorige bericht te posten. Ik zeg het ook niet uit vijandigheid, maar omdat ik open wil zijn over wat God tegen me zei. Jij kiest zelf wat je ook kiezen zal, en dat staat los van mij.

#Rotterdam

Begin citaat"Acht je het, überhaupt, mogelijk dat God JeeWee een ander antwoord geeft dan aan jou ?"Einde citaat.

God spreekt Zichzelf niet tegen toch?

Het kan toch niet, dat God tegen Jeewee zegt, dat het praktiseren van homofilie mag en kan, en dat God mij zou laten zien, dat het een zonde is?

Dus 1 of 2 van ons zit(ten) fout...
Laatst gewijzigd door xsidd op 02 nov 2014 17:12, 6 keer totaal gewijzigd.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 02 nov 2014 17:22

Wat denkt u wat de telingen van de topicstarter Ouddorp bij de betreffende gemeentes uitwerkt?
Ik sprak er over met een man uit één van die gemeentes de Oud Gereformeerde Gemeente.
Hij wist niets van die telingen en ik gaf hem het uitgeprinte lijstje wat ik bij me had.
Hij gaf mij het lijstje al weer snel terug, na zijn korte bestudering en zei dat hij er blij mee was.
In andere kerken, zo was zijn verklaring, PKN en veelal evangelische gemeentes gaat men allemaal aan het avondmaal terwijl er toch staat dat er weinigen zijn die zalig worden. Als je niet zeker bent van je staat en je Jezus maar aan grijpt zonder Hem ooit gekregen te hebt loopt je met een gestolen Jezus. Je kunt dan maar beter bekommerd in onzeker over de wereld gaan dan straks voor de rechterstoel een onbekende God te ontmoeten. Je weet het toch, waren er niet vijf dwaas van de tien. Hij zei mij liever een mens te ontmoeten die in zijn zonde loopt dan een juichend mens die zegt in Christus te zijn zonder dat het ooit en verloren zaak geweest is in zijn leven.
Al die mensen die maar aan het avondmaal gaan hebben nooit de schuldbrief thuis gekregen, het is voor hen nooit een onmogelijk zaak geworden om zalig te worden. Ze hebben nooit op hun borst geslagen en uitgeroepen o God wees mijn zondaar genadig. De beleving en ondervinding van een Bethel en een Pniël kunnen ze niet en daarom geef ik niets voor al die kerken met die velen avondmaal ganners. Ik heb eerbied voor die kerken die jij mij op dat lijstje gaf. Dat is de ware leer die daar verkondigd wordt.

Dus als er refo-web-ers zijn die denken dat het erg zou zijn voor die kerken met weinig mensen aan het avondmaal hebben het mis zijn er juist blij mee.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 02 nov 2014 17:23

xsidd schreef:God spreekt Zichzelf niet tegen toch?

Of denk je dat Hij tegen Jeewee zegt je doet het goed, en ga zo door, en dat Hij tegen mij zegt, dat het avondmaal in die PKN ontheiligt werd, door praktiserende homo's? Dat spreek elkaar tegen toch?

Dus 1 of 2 van ons zit(ten) fout...

Dan zou ik me toch ernstig zorgen maken als ik jullie was.
Wie gaat bepalen wie Gods stem juist heeft gehoord ?
Iemand gelijk geven draagt automatisch een gigantische veroordeling en afwijzing van de ander in zich.

Denken dat je Gods wegen kunt doorgronden ?

Gelukkig hebben we de Prediker - daar kunnen we van leren dat dat hoogmoed is ;

Toen zag ik al het werk van God, dat de mens niet kan ontdekken, het werk dat onder de zon plaatsvindt. Hoezeer de mens zwoegt bij het zoeken, hij zal het niet ontdekken. Zelfs als de wijze zegt het te weten, zal hij het toch niet kunnen ontdekken.
Laatst gewijzigd door rotterdam op 03 nov 2014 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 02 nov 2014 17:33

#Rotterdam

Begin citaat"Dan zou ik me toch ernstig zorgen maken als ik jullie was.
Wie gaat bepalen wie Gods stem juist heeft gehoord ?
Iemand gelijk geven draagt automatisch een gigantische veroordeling en afwijzing van de ander in zich.

Denken dat je Gods wegen kunt doorgronden ?

Gelukkig hebben we de Prediker - daar kunnen we van leren dat dat hoogmoed is ;

Toen zag ik al het werk van God, dat de mens niet kan ontdekken, het werk dat onder de zon plaatsvindt. Hoezeer de mens zwoegt bij het zoeken, hij zal het niet ontdekken. Zelfs als de wijze zegt het te weten, zal hij het toch niet kunnen ontdekken."Einde citaat.

Nee hoor, ernstig zorgen maken doe ik mij niet . Waarom wijk je ineens af naar de woorden,of ik Gods wegen zou kunnen doorgronden? Wat heeft dat met dit onderwerp te maken? Er staat toch duidelijk in het Woord, dat mannen die bij mannen liggen(gemeenschap) het koninkrijk niet zullen beërven?

Maar ik raak off-topic, en dit topic gaat over avondmaal. Dus wat mij betreft terug, naar het topic.

Groet.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 02 nov 2014 19:08

xsidd schreef:Nee hoor, ernstig zorgen maken doe ik mij niet . Waarom wijk je ineens af naar de woorden,of ik Gods wegen zou kunnen doorgronden? Wat heeft dat met dit onderwerp te maken? Er staat toch duidelijk in het Woord, dat mannen die bij mannen liggen(gemeenschap) het koninkrijk niet zullen beërven? Maar ik raak off-topic, en dit topic gaat over avondmaal. Dus wat mij betreft terug, naar het topic.

Dat heeft alles met dit onderwerp te maken, vanuit het Woord (althans jouw interpretatie daarvan) meen je op te kunnen maken dat homomannen en vrouwen niet aan het avondmaal mogen worden toegelaten.(Gods werk doorgronden) Zonder enige scrupules verwerp je ook nog even het standpunt van een PKN gemeente.

Volgens jou, laat God aan jou weten wat Hij bedoeld in en met Zijn Woord terwijl Hij kennelijk een hele PKN gemeente in het duister laat tasten.

Ik vind het vervelend om het te vragen maar weet je zeker dat het God was of wellicht een echo van je eigen reeds bestaande vooroordelen en standpunten?

Bambi

Berichtdoor Bambi » 02 nov 2014 19:41

Één ding wordt in dit topic wel duidelijk:

Het draait om de relatie van God met de mens.
God had daar Zijn eigen Zoon voor over, om die relatie te herstellen. Terwijl Hij dat niet had hoeven doen.
En wat heeft de mens er voor over, om van zichzelf in te leveren, om die relatie goed te houden?
En om heilig te leven, zoals God het bedoeld heeft?
En naar Zijn Wil te luisteren, boven die van het zondige vlees/hart en van andere mensen?

Als ik het zo lees op dit forum zien de velen de Heere Jezus liever als Iemand, die niet alleen voor hun voorbije zonden gestorven is, maar die diezelfde zonden in het heden ineens goedpraat.
En worden mensen die de Wil van God bovenaan hebben staan en naar die Wil luisteren, als gestoorden gezien, die hun naaste niet lief hebben.
Triest.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 02 nov 2014 19:43

benefietdiner schreef:
In andere kerken, zo was zijn verklaring, PKN en veelal evangelische gemeentes gaat men allemaal aan het avondmaal terwijl er toch staat dat er weinigen zijn die zalig worden.

Ja laten we oordelen over mensen die we niet kennen.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 02 nov 2014 19:46

#Rotterdam

Begin citaat "Dat heeft alles met dit onderwerp te maken, vanuit het Woord (althans jouw interpretatie daarvan) meen je op te kunnen maken dat homomannen en vrouwen niet aan het avondmaal mogen worden toegelaten.(Gods werk doorgronden) Zonder enige scrupules verwerp je ook nog even het standpunt van een PKN gemeente.

Volgens jou, laat God aan jou weten wat Hij bedoeld in en met Zijn Woord terwijl Hij kennelijk een hele PKN gemeente in het duister laat tasten.

Ik vind het vervelend om het te vragen maar weet je zeker dat het God was of wellicht een echo van je eigen reeds bestaande vooroordelen en standpunten?"Einde citaat.

Ik weet niet of anderen in de gemeente erop aangesproken zijn door God, maar ik ben weg gegaan bij die kerk. En nee, het was geen echo... God sprak duidelijk door het Woord.. Ik was gewoon van plan, om in die gemeente belijdenis te doen, en ik wist niet eens dat men die regel hanteerde als kerk.

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 03 nov 2014 10:14

benefietdiner schreef:Wat denkt u wat de telingen van de topicstarter Ouddorp bij de betreffende gemeentes uitwerkt?
Ik sprak er over met een man uit één van die gemeentes de Oud Gereformeerde Gemeente.
Hij wist niets van die telingen en ik gaf hem het uitgeprinte lijstje wat ik bij me had.
Hij gaf mij het lijstje al weer snel terug, na zijn korte bestudering en zei dat hij er blij mee was.
In andere kerken, zo was zijn verklaring, PKN en veelal evangelische gemeentes gaat men allemaal aan het avondmaal terwijl er toch staat dat er weinigen zijn die zalig worden. Als je niet zeker bent van je staat en je Jezus maar aan grijpt zonder Hem ooit gekregen te hebt loopt je met een gestolen Jezus. Je kunt dan maar beter bekommerd in onzeker over de wereld gaan dan straks voor de rechterstoel een onbekende God te ontmoeten. Je weet het toch, waren er niet vijf dwaas van de tien. Hij zei mij liever een mens te ontmoeten die in zijn zonde loopt dan een juichend mens die zegt in Christus te zijn zonder dat het ooit en verloren zaak geweest is in zijn leven.
Al die mensen die maar aan het avondmaal gaan hebben nooit de schuldbrief thuis gekregen, het is voor hen nooit een onmogelijk zaak geworden om zalig te worden. Ze hebben nooit op hun borst geslagen en uitgeroepen o God wees mijn zondaar genadig. De beleving en ondervinding van een Bethel en een Pniël kunnen ze niet en daarom geef ik niets voor al die kerken met die velen avondmaal gangers. Ik heb eerbied voor die kerken die jij mij op dat lijstje gaf. Dat is de ware leer die daar verkondigd wordt.

Dus als er refo-web-ers zijn die denken dat het erg zou zijn voor die kerken met weinig mensen aan het avondmaal hebben het mis zijn er juist blij mee.

Vreselijk!!!

Terug naar “Archief”