Moderator: Moderafo's
Anoniem_89 schreef:Er staat ook geschreven dat we onszelf moeten onderzoeken
xsidd schreef:#Jeewee
Ik ben juist gewaarschuwd door God, om niet in PKN gemeente, belijdenis te doen, want anders zou ik meedelen in de straf. Ik vroeg me af, straf? Waarom straf? Ik heb het regelement van die gemeente opgevraagd, wat minimaal 20 pagina's bedroeg. En heb gebeden, of God me wilde laten zien wat er niet goed was dan...
Toen stond er letterlijk. Dat zij als gemeente, niet de moed hadden, om praktiserende homo's te weren van het Heilig avondmaal.
Daarna ben ik toen daar weg gegaan.
Groet.
xsidd schreef:
En heb gebeden, of God me wilde laten zien wat er niet goed was dan...
Toen stond er letterlijk. Dat zij als gemeente, niet de moed hadden, om praktiserende homo's te weren van het Heilig avondmaal.
xsidd schreef:God spreekt Zichzelf niet tegen toch?
Of denk je dat Hij tegen Jeewee zegt je doet het goed, en ga zo door, en dat Hij tegen mij zegt, dat het avondmaal in die PKN ontheiligt werd, door praktiserende homo's? Dat spreek elkaar tegen toch?
Dus 1 of 2 van ons zit(ten) fout...
xsidd schreef:Nee hoor, ernstig zorgen maken doe ik mij niet . Waarom wijk je ineens af naar de woorden,of ik Gods wegen zou kunnen doorgronden? Wat heeft dat met dit onderwerp te maken? Er staat toch duidelijk in het Woord, dat mannen die bij mannen liggen(gemeenschap) het koninkrijk niet zullen beërven? Maar ik raak off-topic, en dit topic gaat over avondmaal. Dus wat mij betreft terug, naar het topic.
benefietdiner schreef:
In andere kerken, zo was zijn verklaring, PKN en veelal evangelische gemeentes gaat men allemaal aan het avondmaal terwijl er toch staat dat er weinigen zijn die zalig worden.
benefietdiner schreef:Wat denkt u wat de telingen van de topicstarter Ouddorp bij de betreffende gemeentes uitwerkt?
Ik sprak er over met een man uit één van die gemeentes de Oud Gereformeerde Gemeente.
Hij wist niets van die telingen en ik gaf hem het uitgeprinte lijstje wat ik bij me had.
Hij gaf mij het lijstje al weer snel terug, na zijn korte bestudering en zei dat hij er blij mee was.
In andere kerken, zo was zijn verklaring, PKN en veelal evangelische gemeentes gaat men allemaal aan het avondmaal terwijl er toch staat dat er weinigen zijn die zalig worden. Als je niet zeker bent van je staat en je Jezus maar aan grijpt zonder Hem ooit gekregen te hebt loopt je met een gestolen Jezus. Je kunt dan maar beter bekommerd in onzeker over de wereld gaan dan straks voor de rechterstoel een onbekende God te ontmoeten. Je weet het toch, waren er niet vijf dwaas van de tien. Hij zei mij liever een mens te ontmoeten die in zijn zonde loopt dan een juichend mens die zegt in Christus te zijn zonder dat het ooit en verloren zaak geweest is in zijn leven.
Al die mensen die maar aan het avondmaal gaan hebben nooit de schuldbrief thuis gekregen, het is voor hen nooit een onmogelijk zaak geworden om zalig te worden. Ze hebben nooit op hun borst geslagen en uitgeroepen o God wees mijn zondaar genadig. De beleving en ondervinding van een Bethel en een Pniël kunnen ze niet en daarom geef ik niets voor al die kerken met die velen avondmaal gangers. Ik heb eerbied voor die kerken die jij mij op dat lijstje gaf. Dat is de ware leer die daar verkondigd wordt.
Dus als er refo-web-ers zijn die denken dat het erg zou zijn voor die kerken met weinig mensen aan het avondmaal hebben het mis zijn er juist blij mee.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten