Mortlach schreef:De evolutietheorie afwijzen om dat 'argument' dat je geeft, is als het christendom afwijzen omdat het kannibalisme zou aanmoedigen.
Leg 's uit?
Moderator: Moderafo's
Mortlach schreef:De evolutietheorie afwijzen om dat 'argument' dat je geeft, is als het christendom afwijzen omdat het kannibalisme zou aanmoedigen.
Lock&Stock schreef:Ja want mensen die zeggen iets van God te hebben gehoord zuigen nooooit iets uit hun duim, heel betrouwbaar.
Mattheus 24:
36 Doch van dien dag en die ure weet niemand, ook niet de engelen der hemelen, dan Mijn Vader alleen.
37 En gelijk de dagen van Noach waren, alzo zal ook zijn de toekomst van den Zoon des mensen.
38 Want gelijk zij waren in de dagen voor den zondvloed, etende en drinkende, trouwende en ten huwelijk uitgevende, tot den dag toe, in welken Noach in de ark ging;
Roady schreef:
Kijk, hier doe je een uitspraak waarvan je zelf aanneemt dat hij waar is.
Maar waar baseer je dat op? Kun je dat aantonen of bewijzen?
Kun je aantonen dat de aarde zolang bestaat?
Bambi schreef:En als je dan leest wat de Heere Jezus zegt over de zondvloed, ook iets wat door dezelfde wetenschappers ontkent wordt.
Eury schreef:
@Roady
Voor alle zekerheid: ik vroeg "spontaan" ontstaan, niet "spontaan ontstaan", daar zit een verschil in!
Met "spontaan" ontstaan bedoelde ik "niet geschapen", dus je kunt de vraag ook als volgt lezen:
Zijn volgens jou bacteriën, virussen, schimmels geschapen of niet geschapen?
Roady schreef:Ik ben wel benieuwd naar de mening van de reageerders - als het gaat om abiogenese - waar het eerste leven vandaan kwam? Want dat zul je met me eens zijn, ook als je de lijn van de evolutie zou volgen, moet je bij een oorsprong uitkomen. En wat is dat leven dan?
Bambi schreef:En als je dan leest wat de Heere Jezus zegt over de zondvloed, ook iets wat door dezelfde wetenschappers ontkent wordt.
Lock&Stock schreef:Er is geen greintje bewijs dat de zondvloed is gebeurt, dus wat wil je van me horen?
Lock&Stock schreef:Kans. Er zijn meer sterren in het universum dan het aantal zandkorrels op alle stranden van de Aarde bij elkaar opgeteld. En er zijn meer exo-planeten dan sterren in heelal. Dat zijn triljarden op triljarden werelden waar er een kans is dat alle voorwaarden voor het ontstaan van leven perfect zijn.
Het is de laatste jaren al bewezen (en zonder "misschien", "wellicht", "wij denken", maar keihard bewezen) dat de bouwblokken voor het leven, organische koolstof verbindingen, erg veel voorkomen in alle hoeken van het universum. Er zijn al legio experimenten gedaan die de oersoep hebben proberen na te bootsen, hier is nog geen leven ontstaan maar wel de eerste stappen naar leven toe; complexe aminozuren die zich spontaan vormen onder de goede condities. En dit wetenschapsgebied staat relatief nog in de kinderschoenen. Dus ik zou oppassen met definitieve standpunten als "Voor het ontstaan van leven is een God nodig", want wat nu als het wel een keer lukt in het laboratorium?
Dus ik zou oppassen met definitieve standpunten als "Voor het ontstaan van leven is een God nodig", want wat nu als het wel een keer lukt in het laboratorium?
Whahaha, dat is het meest belachelijke verhaal dat ik ooit gehoord heb. Natuurlijk heeft Darwin niet zijn theorieën bedacht omdat hij het niet-bestaan van God wilde 'bewijzen'. (Als hij dat wilde had hij totaal andere theorieën moeten bedenken. Niet biologische maar filosofische theorieën.) Darwin had de evolutietheorie al min of meer rond voordat zijn dochter overleed. Dus dat is al reden #1 waarom je verhaal niet klopt. Reden #2 is dat de evolutietheorie niets zegt over God, dus daarom klopt je verhaal ook niet. Zo kan ik nog wel even doorgaan.Bambi schreef:Je bevestigt precies de reden waarom dhr. Darwin met zijn evolutie-theorie begonnen is. Toen zijn inteelt kind overleed, kon hij dat niet verkroppen. Want als er een God was, dan zou zijn kind niet overleden zijn. Zijn vrouw daarentegen, bleef stug in God geloven en dat irriteerde hem mateloos. En is hij bewijs gaan zoeken dat God niet bestond en hoe het dan kwam dat zijn kind overleed. (...) En uit die verwrongen geest, kwam de theorie van overleving van de sterke soort doordat die sterke soort overging in een andere soort.
Nee, DNA bestaat niet uit aminozuren.Roady schreef:Je spreekt over aminozuren, waaruit ook het dna is opgebouwd nietwaar?
Bambi schreef:Je bevestigt precies de reden waarom dhr. Darwin met zijn evolutie-theorie begonnen is.
Toen zijn inteelt kind overleed, kon hij dat niet verkroppen.
Want als er een God was, dan zou zijn kind niet overleden zijn.
Zijn vrouw daarentegen, bleef stug in God geloven en dat irriteerde hem mateloos.
En is hij bewijs gaan zoeken dat God niet bestond en hoe het dan kwam dat zijn kind overleed.
Dus is hij een manier gaan zoeken waarom de ene soort wel overleeft en de ander niet.
En uit die verwrongen geest, kwam de theorie van overleving van de sterke soort doordat die sterke soort overging in een andere soort.
Bambi schreef:En iedereen die dat gelooft, gelooft alles wat wetenschappers daarover schrijven, i.p.v. van hun gezonde verstand te gebruiken waar ze het voor gehad hebben.
Dat is pas naïef.
Bambi schreef:En als je dan ook nog bedenkt dat wetenschappers steeds iets nieuws moeten ontdekken, willen ze subsidie en een goed loon en eeuwige roem ontvangen, dan zullen ze ook steeds iets nieuws "ontdekken".
Bambi schreef:Als alle mensen en dieren dezelfde maker hebben, is het logisch dat ze DNA-overeenkomsten hebben.
We hebben zelfs DNA-overeenkomsten met een banaan.
Roady schreef:Maar BEN jij dat ook?
Roady schreef:Ja wat dan?
Geef jij het antwoord maar.
Pcrtje schreef:Whahaha, dat is het meest belachelijke verhaal dat ik ooit gehoord heb. Natuurlijk heeft Darwin niet zijn theorieën bedacht omdat hij het niet-bestaan van God wilde 'bewijzen'. (Als hij dat wilde had hij totaal andere theorieën moeten bedenken. Niet biologische maar filosofische theorieën.) Darwin had de evolutietheorie al min of meer rond voordat zijn dochter overleed. Dus dat is al reden #1 waarom je verhaal niet klopt. Reden #2 is dat de evolutietheorie niets zegt over God, dus daarom klopt je verhaal ook niet. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten