Theodoor schreef:
droog je tranen!!!!
ik regeer misschien hard???? maar bedoel het niet zo kgeef mijn mening weer leuk dat je niet meer op me reageert ook erg Christelijk
Mag ik in oprechtheid vragen, waarom je je mening dan zo weergeeft, terwijl je nu zegt het niet te menen. Wat is je mening dan wel, het tegenovergestelde van dat wat je tikt, want nu weet ik dus echt niet meer wat je wel of niet vindt. Als je even terugleest, zie je dat ik wel weer reageer en vooralsnog op het punt van de drugsverslaafde, ik zou me verheugen in een reactie van jou op dat punt.
Dat ik aanvankelijk niet van plan was verder op jou te reageren had alles te maken met het idee, dat ik heb, dat jij je ontzettend aangevallen lijkt te voelen door tegenovergestelde meningen. Dan heb je als gesprekspartner al snel de indruk dat je argumenten niet aankomen en dat verder reageren zinloos lijkt. Een mede refo-webber heeft me er echter op gewezen, dat het beter zou zijn, de discussie weer te openen, dat heb ik dan ook gedaan.
Ik stel voor elkaar niet langer voor christelijk dan wel onchristelijk uit te maken en inhoudelijk verder te gaan op materialisme. Ik heb wat geschreven naar aanleiding van je in mijn ogen harde oordeel over drugsverslaafden en heb er ook bijgezet, waarom ik denk dat de Bijbel ons in dat opzicht anders leert. Graag zie je jouw reactie daarop.
Een ander punt dat ik wilaansnijden is het volgende: Je zegt niet zo barmhartig te zijn als Jezus. Dat is ook zo en dat is geen van ons allen, simpelweg omdat we mensen en dus zondaren zijn, ik denk echter dat we dat nooit als excuus mogen gebruiken om het niet te proberen. Denk maar aan de gelijkenis van de bijv. de barmhartige samaritaan. OF aan het grote gebod ... en de naaste als u zelf. Als jj dan verslaafd in de goot ligt en je komt niet van die troep af en je wanhoopt, hoe zou jij behandeld willen worden door de naasten?