Klaas schreef:
In z'n algemeenheid kun je stellen dat je als gelovige uit het domein van de dood (wereld) in het domein van het leven (Christus) gekomen bent.
Maar gaat het dan te ver om te zeggen dat de weg terug afgesloten is, of is er een macht groter dan die van Christus?
Petertje schreef:
Bezwaar: Ik heb nog steeds niet in de bijbel gevonden dat een gedoopt voorhoofd betekent dat ik afgezonderd ben, geheiligd ben of hoe je het ook maar wilt noemen.
Ik ben ook benieuw waar dat staat, ook van dat gedoopte voorhoofd.
Gandalf schreef:
Aangezien de doop in de plaats van de besnijdenis is gekomen en ook het teken is van het Verbond dat God met de mens sloot, is iemand met een gedoopt voorhoofd afgezonderd van de mensen die dat niet hebben.
Opnieuw een vooronderstelling. Waarschijnlijk komt deze stelling uit de vervangingstheologie, besnijden is dan immers niet meer nodig, het Joodse volk heeft afgedaan.
Thedudehimself schreef:
Niet als je niet op zijn vraag ingaat... hij vraagt nl. of je het vanuit de bijbel wilt hard maken, dwz concrete bijbelteksten..
Ik ben benieuwd.
Petertje schreef:
Waar staat dit in de bijbel??? Ik lees in de bijbel twee verbonden en verder kom ik niet, dus ik mis een schakel
In bijbel staan wel meer dan twee verbonden, neem bijvoorbeeld het verbond dat God sloot met Noach.
Petertje schreef:
Hoe breng je dit bijbelgedeelte in verband met doop??? Ik lees dat niet.
Ik lees het er ook niet in.