Spreeuw schreef:Inderdaad. Dan blijft staan dat de oproep: "kies voor God" of "kies voor Jezus" onbijbels is. Wij kiezen van nature altijd tegen God. De oproep om te geloven vind je wel vele malen in de Bijbel. Dat is een cruciaal verschil. De uitverkiezing ligt in Gods hand, en ook het geloof is weliswaar een gave van God, maar geloof ziet op kinderlijke nederigheid, terwijl een eigen keuze op eigen werken gegrond is.
Voor de derde keer, ik vroeg je of je het dan correct (bijbels) is om niet voor Jezus te kiezen, of tegen hem te kiezen, of voor iets anders te kiezen dan Hij, omdat je nou eenmaal niet kunt leven zonder keuzes te maken.
Wie achter mij aan
wil komen, moet zichzelf verloochenen, zijn kruis op zich nemen en mij volgen.
Dit schreeuwt gewoon om een keuze hoor beste Spreeuw. En niet alleen dit.
De oproep om je te bekeren van de wereld-zonden tot Hem, vind je vele malen in de bijbel. Dat impliceert gewoon een keuze.
Of zeg jij tegen God: sorry Heer, maar ik kies van nature tegen u, dus het hangt er vanaf of u voor mij kiest.
Denk je dat dat ne-de-rig is

Dat is op een sluwe manier God de schuld geven als je in de zonden blijft leven, meer kan ik er niet van maken.
Bovendien sluit kiezen in het geheel niet in dat het op eigen werken gegrond is, dikke onzin!
Dan moet je eerst nagaan waartussen je kiest, in dit geval: voor Jezus of voor een leven waarin je doet en laat wat je zelf wilt.
Als je voor Jezus kiest dan kiest je juist niet voor eigen werken.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)