Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

maaarten

Re: Uitspraak G. Wilders n.a.v. zijn verkiezingsoverwinning

Berichtdoor maaarten » 21 mar 2014 15:15

benefietdiner schreef:Je bent wel erg introvert want Wilders heeft het niet over jou leerlingen.
Kom maar eens met mij mee naar een Marokkaanse wijk hier.
Dan moet je die Marokkanen midden in hun gezicht aankijken.
Dan praat je wel anders, als je dan nog praten kan tenminste, want voor een Marokkaan moet jij je ogen neerslaan doe je dat niet timmeren ze je op je gezicht.
Ik praat uit ervaring.

Kun je alsjeblieft 'sommige Marokkaanse probleemjongeren' zeggen, of iets dergelijks, in plaats van 'Marokkanen.' Want zoals je het nu zegt is het gewoon racisme.....

Bovendien is het pertinent onwaar, ik heb tal van Marokkanen en hun gezicht gekeken en ik heb er nooit problemen mee gehad! Ik spreek ook uit ervaring.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 21 mar 2014 15:31

Faramir schreef:quote: "Dat er relatief veel criminaliteit is onder Marokkaanse jongeren is vast waar."

De statistieken zeggen het. Kijk voor de grap ook eens naar opsporing verzocht.
Ik ben momenteel bezig in een boek over koningin Wilhelmina en daar lees ik dat de criminaliteit in de jaren 20 en 30 onder katholieken hoger was dan onder andere bevolkingsgroepen. Hadden de protestanten indertijd toch gelijk toen ze zeiden dat de invloed van de katholieken (het roomse gevaar) ingedamd diende te worden? ](*,)
(sowieso lijkt het me goed om "Marokkanen" in de uitspraken van Wilders te vervangen door de bevolkingsgroep waar je jezelf toe rekent en je dan af te vragen wat je daarvan vindt)

Het probleem met Wilders is niet dat er ontkend wordt dat er problemen zijn met criminele Marokkanen. Het probleem is dat hij dit aangrijpt om de hele bevolkingsgroep weg te zetten als criminelen, of althans die indruk te wekken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Faramir

Berichtdoor Faramir » 21 mar 2014 15:33

maaarten schreef:Kun je alsjeblieft 'sommige Marokkaanse probleemjongeren' zeggen, of iets dergelijks, in plaats van 'Marokkanen.' Want zoals je het nu zegt is het gewoon racisme.....

Het is duidelijk dat Benefietdiner de probleem jongeren bedoeld en niet degene die je wel in de ogen aan kan kijken, die wel meedoen met de samenleving en die wel een mooie toekomst willen opbouwen. Zo'n 60 procent van de jongens is al als kind in aanraking geweest met politie en justitie.
Bovendien is het pertinent onwaar, ik heb tal van Marokkanen en hun gezicht gekeken en ik heb er nooit problemen mee gehad! Ik spreek ook uit ervaring.

Dat jij andere ervaringen hebt wil niet zeggen dat de ervaringen van Benefietdiner onwaar zijn jullie hebben simpelweg andere ervaringen die beide op waarheid gebaseerd kunnen zijn. Ik heb zowel goede Marokkanen meegemaakt (meestal vrouwen moet gezegd) als hele rotte.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 21 mar 2014 15:38

elbert schreef:Ik ben momenteel bezig in een boek over koningin Wilhelmina en daar lees ik dat de criminaliteit in de jaren 20 en 30 onder katholieken hoger was dan onder andere bevolkingsgroepen. Hadden de protestanten indertijd toch gelijk toen ze zeiden dat de invloed van de katholieken (het roomse gevaar) ingedamd diende te worden? ](*,)
(sowieso lijkt het me goed om "Marokkanen" in de uitspraken van Wilders te vervangen door de bevolkingsgroep waar je jezelf toe rekent en je dan af te vragen wat je daarvan vindt)

Niet voor niets is er vanuit de katholieke bevolkingsgroep een systeem opgezet waarbij emancipatie aan de samenleving voorop stond. Lees je eens in over het rijke roomse leven, het hoe en het waarom. En ja, ook toen werd er vanaf de protestantse kansel de meest vreselijke dingen geroepen over katholieken, en nu nog soms. Discriminatie en onderdrukking van katholieken is hier in Nederland eeuwen de norm geweest. Zijn de katholieken in een hoekje gaan zitten of werden ze vertroeteld, nee die hebben de handschoen opgenomen en hebben gewerkt voor hun plaats in de maatschappij. Door onderwijs, ziekenzorg en nog veel meer op te zetten. Daar plukt heel de samenleving vandaag de dag nog de vruchten van.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 21 mar 2014 15:40

Faramir schreef:Niet voor niets is er vanuit de katholieke bevolkingsgroep een systeem opgezet waarbij emancipatie aan de samenleving voorop stond.
Aha, dus emancipatie is de oplossing! Maar dat is niet wat Wilders wil. Hij wil geen emancipatie van Marokkanen, maar gedwongen emigratie.
Dan zijn we het er hopelijk over eens dat deze meneer alleen gebakken lucht verkoopt en niet werkelijk aan problemen wil werken.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mar 2014 15:43

elbert schreef:Aha, dus emancipatie is de oplossing! Maar dat is niet wat Wilders wil. Hij wil geen emancipatie van Marokkanen, maar gedwongen emigratie.
Dan zijn we het er hopelijk over eens dat deze meneer alleen gebakken lucht verkoopt en niet werkelijk aan problemen wil werken.

Burgemeester v.d. Laan zei gisteren aan de tafel bij P&W dat continue tegenspreken geen enkel gunstig effect sorteerde, sterker nog, de PVV werd de underdog dus won op deze wijze juist sympathie!
Daarom vroeg ik: cordon sanitaire, is dat een oplossing?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 21 mar 2014 15:49

schelpje3 schreef:Daarom vroeg ik: cordon sanitaire, is dat een oplossing?
Ik denk dat hij zichzelf nu verder in het isolement werkt, waardoor er vanzelf een cordon sanitaire ontstaat.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 mar 2014 15:54

Ik lees net dit op Trouw:
Het cordon sanitaire heeft Philip de Winter in Vlaanderen geen windeieren gelegd. Zijn Vlaams belang kwam daardoor ver van de macht af te staan, maar het bood en biedt hem tegelijkertijd de mogelijkheid vrijblijvend langs de lijn commentaar te leveren. Zonder dat Vlaams belang ooit gedwongen wordt aan te tonen een geloofwaardig alternatief te hebben.
Bericht uit oktober 2009.

En vanmorgen las ik dat veel mensen nu spijt hebben van hun stem op de PVV. Tja...
Je begrijpt alleen niet waar dat charisma (wat Wilders volgens bepaalde mensen heeft) op gestoeld is, dat zou ik van de Winter eerder kunnen begrijpen.
Ik heb Wilders zelden iets echt zinnigs horen zeggen. En uitstraling heeft hij ook niet, met dat mislukte Mozart-pruikje van hem.
Maar die slachtofferrol, dat hij ergens bewaakt moet wonen, heeft hem ook niet bepaald slecht gedaan.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 21 mar 2014 15:54

elbert schreef:Aha, dus emancipatie is de oplossing! Maar dat is niet wat Wilders wil. Hij wil geen emancipatie van Marokkanen, maar gedwongen emigratie.

Emancipatie is de oplossing. En daar is Wilders ook voor. Zodra de rotte appels vertrokken zijn of aangepakt hebben de goede Marokkanen als eerste profijt hiervan.
Het is werkelijk lachwekkend hoe slecht al die mensen die over Wilders oordelen op de hoogte zijn van zijn plannen en ideeën. Ook dat helpt ontzettend voor Wilders om verder te groeien. En zo wordt hij ook nooit uitgedaagd tot inhoudelijk reageren.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 21 mar 2014 15:55

Faramir schreef:Het is duidelijk dat Benefietdiner de probleem jongeren bedoeld en niet degene die je wel in de ogen aan kan kijken, die wel meedoen met de samenleving en die wel een mooie toekomst willen opbouwen. Zo'n 60 procent van de jongens is al als kind in aanraking geweest met politie en justitie.

Dan moet dat ook gewoon zo gezegd worden. Want zoals Wilders en benefietdiner zich nu uitdrukken is het een zeer beledigende uitspraak, die een hele bevolkingsgroep over één kam scheert.

Stel je voor dat ik na nieuws over misbruik in de RKK roep dat ik minder priesters wil en als ik daar kritiek op krijg zeg dat het toch duidelijk was dat ik alleen degene bedoelde die zich schuldig maakten aan misbruik.....

Dat jij andere ervaringen hebt wil niet zeggen dat de ervaringen van Benefietdiner onwaar zijn jullie hebben simpelweg andere ervaringen die beide op waarheid gebaseerd kunnen zijn. Ik heb zowel goede Marokkanen meegemaakt (meestal vrouwen moet gezegd) als hele rotte.

Oh nee, ik trek natuurlijk niet in twijfel dat benefietdiner deze problemen aan den lijve ondervonden heeft, ik trek alleen de uitspraak, dat Marokkanen je in elkaar timmeren als je ze in het gezicht kijkt in twijfel.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 21 mar 2014 15:56

schelpje3 schreef:En vanmorgen las ik dat veel mensen nu spijt hebben van hun stem op de PVV. Tja...
Je begrijpt alleen niet waar dat charisma (wat Wilders volgens bepaalde mensen heeft) op gestoeld is, dat zou ik van de Winter eerder kunnen begrijpen.
Ik heb Wilders zelden iets echt zinnigs horen zeggen. En uitstraling heeft hij ook niet, met dat mislukte Mozart-pruikje van hem.
Maar die slachtofferrol, dat hij ergens bewaakt moet wonen, heeft hem ook niet bepaald slecht gedaan.

Ik ben ervan overtuigd dat de populariteit van Wilders weinig met Wilders zelf te maken heeft. Het is enkel zo dat onder een grote groep mensen de overige politici nog minder populair zijn.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 21 mar 2014 16:19

Faramir schreef:Emancipatie is de oplossing. En daar is Wilders ook voor. Zodra de rotte appels vertrokken zijn of aangepakt hebben de goede Marokkanen als eerste profijt hiervan.
Ik heb nog geen enkel voorstel van Wilders voor de emancipatie van Marokkanen gezien. Wel voorstellen voor emigratie of assimilatie.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 mar 2014 16:25

Faramir schreef:Emancipatie is de oplossing. En daar is Wilders ook voor. Zodra de rotte appels vertrokken zijn of aangepakt hebben de goede Marokkanen als eerste profijt hiervan.
Het is werkelijk lachwekkend hoe slecht al die mensen die over Wilders oordelen op de hoogte zijn van zijn plannen en ideeën. Ook dat helpt ontzettend voor Wilders om verder te groeien. En zo wordt hij ook nooit uitgedaagd tot inhoudelijk reageren.

Dan moet hij dat zeggen en geen andere (kwetsende) zaken... Het gaat er om hoe hij de boodschap brengt, haatzaaiend tegen een hele bevolkingsgroep. Het is dan ook niet zo dat er in feite niets nieuws is gezegd. Niet voor niets stappen er mensen uit de PVV, willen mensen die eerder nog wel samen wilden werken met de PVV dat niet meer doen enz.

Inmiddels is er een tweede kamerlid opgestapt. Ook is een gemeenteraadslid die in Den Haag gekozen is, uit de PVV-fractie gezet. In Den Haag en Almere wil niemand meer samenwerken met de PVV. Wilders plaatst de PVV op zo'n manier in een isolement..... en daar heeft hij niets aan.

Voor de helderheid:

Vandaag stapt Joram van Klaveren uit de PVV-fractie. Gisteren was het Van Vliet. Daarvoor ook al Hernandez, Kortenoeven, Brinkman, Sharpe, Van Bemmel, Lucassen, Bontes.... om over alle regionale conflicten nog maar te zwijgen....
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Faramir

Berichtdoor Faramir » 21 mar 2014 16:25

elbert schreef:Ik heb nog geen enkel voorstel van Wilders voor de emancipatie van Marokkanen gezien.

Dat zegt niet zo heel veel. Ik heb ook nog nooit voorstellen van de SGP gezien voor zorg, onderwijs of eigenlijk heb ik nog nooit een voorstel van de SGP gezien. Simpelweg omdat het me niet interesseert.
Wel voorstellen voor emigratie of assimilatie.

Die zijn er ook.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 21 mar 2014 16:27

Marnix schreef:
Dan moet hij dat zeggen en geen andere (kwetsende) zaken... Het gaat er om hoe hij de boodschap brengt, haatzaaiend tegen een hele bevolkingsgroep. Het is dan ook niet zo dat er in feite niets nieuws is gezegd. Niet voor niets stappen er mensen uit de PVV, willen mensen die eerder nog wel samen wilden werken met de PVV dat niet meer doen enz.

Inmiddels is er een tweede kamerlid opgestapt. Ook is een gemeenteraadslid die in Den Haag gekozen is, uit de PVV-fractie gezet. In Den Haag en Almere wil niemand meer samenwerken met de PVV. Wilders plaatst de PVV op zo'n manier in een isolement..... en daar heeft hij niets aan.

Voor de helderheid:

Vandaag stapt Joram van Klaveren uit de PVV-fractie. Gisteren was het Van Vliet. Daarvoor ook al Hernandez, Kortenoeven, Brinkman, Sharpe, Van Bemmel, Lucassen, Bontes.... om over alle regionale conflicten nog maar te zwijgen....

Het kwam wat ongenuanceerd en rottig zijn strotje uit. Dat zeker. Dat die mensen opstappen begrijp ik dan weer niet zo, dat waren ze immers al gewend.

Terug naar “Archief”