Waarom besta ik?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 20 aug 2003 16:44

Calvin schreef:Ik zie persoonlijk de lol er ook allemaal niet meer zo van in. :cry: 'tLijkt zo nutteloos allemaal (kom overigens als een levensgenieter over, schijnt). Leven tot eer van God? Heb ik nog geen minuut kunnen volhouden.......

Mijn ziel dorst naar God, naar den levenden God; wanneer zal ik ingaan, en voor Gods aangezicht verschijnen?

Waarom hou jij dat geen minuut vol? Je bent toch in Christus. Je mag leven in Christus tot eer van God!!
Denk je dat God geen bedoeling heeft met jou leven hier op aarde? Waarom zou hij jou dan nog laten leven?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 aug 2003 11:37

Wat is de zin van het leven?
tsja bijbels gezien, leven tot zijn eer en te strijden om inte gaan met al onze naasten opdat zijn eer verheerlijkt mag worde..
makkelijk typ ik dit neer,
maar weet je als je depressief bent zie je alleen een zwarte toekomst waar je het liefst uit zou stappen, maar God houd het (nog) tegen.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 aug 2003 12:08

essieee schreef:Wat is de zin van het leven?
tsja bijbels gezien, leven tot zijn eer en te strijden om inte gaan met al onze naasten opdat zijn eer verheerlijkt mag worde..
makkelijk typ ik dit neer,
maar weet je als je depressief bent zie je alleen een zwarte toekomst waar je het liefst uit zou stappen, maar God houd het (nog) tegen.

God heeft voor jou ook een toekomst!! Jij bent aan het zoeken naar Hem. En wie zoekt zal vinden. En als je hem hebt gevonden dan spring je met Hem over bergen!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 aug 2003 22:46

Maar het is toch niet enkel aanneming??

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 24 aug 2003 08:13

essieee schreef:Maar het is toch niet enkel aanneming??

Nee je moet niet w88 tot dat je het krijgt, je moet naar hem toe gaan. Probeer maar te geloven, hij helpt je!

sweap
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor sweap » 24 aug 2003 20:54

hijwel schreef:

Nee je moet niet w88 tot dat je het krijgt, je moet naar hem toe gaan. Probeer maar te geloven, hij helpt je!

helemaal mee eens. je moet het zo zien, God heeft alles er al voor gedaan, door Jezus te laten sterven voor onze zonden. waar wachten we dan nog op? geroepen ben je al, tel de keren maar eens dat je in de kerk zit...

God biedt ons als het ware een cadeau aan, en dan komt het er op aan, of je het weigert, of aanpakt. en zodra je het aangepakt hebt, leef je met God, en die moeilijkheden komen dan echt vanzelf wel. dan krijg je nog aanvechtingen genoeg. alleen met dit verschil, dan ga je ze samen met God te lijf, en je zult zien, das makkelijker dan alleen hoor...!

God bless!

en btw, er staat, wie mij vroeg zoeken ZULLEN mij vinden, en niet die zal mij heel misschien ooit eens vinden, nee, het is een belofte! blijf zien op Hem, en Zijn beloften!

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 25 aug 2003 08:40

Wat een mooie getuigenis!en een vertrouwen...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 25 aug 2003 18:35

essieee schreef:Wat een mooie getuigenis!en een vertrouwen...

Vertrouwen op Hem, Das belangrijk!

Jackobus 1
5 Als u wilt weten wat God van u verwacht, vraag het Hem en Hij zal het u graag vertellen. Want Hij staat altijd klaar om ieder die Hem daarom vraagt, voldoende wijsheid te geven; Hij zal het u niet kwalijk nemen.
6 Maar als u Hem erom vraagt, moet u ook verwachten dat Hij het zal geven. Iemand die twijfelt, lijkt op een golf van de zee, die door de wind heen en weer gejaagd wordt.
7 Zo iemand moet niet denken dat de Here hem iets zal geven,
8 als hij twijfelachtig is en onzeker in zijn optreden.

Zo mooi, maat toch ook zo moelijk om volkomen te vetrouwen op Hem!

This is me

Berichtdoor This is me » 22 nov 2003 15:04

lizzz schreef:om een gaaf leven vol liefde te hebben

(?)

Denk je dat echt, of...? Ik niet eigenlijk, ik denk dat er misschien nog wel meer mensen zijn die een leven zonder/met weinig liefde hebben als mensen met een 'gaaf leven vol liefde'.

Maar waarom?? Ik denk dat het iets met Gods barmhartigheid en rechtvaardigheid te maken heeft, maar snappen doe ik het niet... Ik weet niet meer wat waar is!

Boely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Boely » 22 nov 2003 18:25

hijwel schreef:

Kom op... er moet wel een wedergeboorte plaats vinden. Heb je wel eens van de volgende teksten gehoord: Vervloekt is een iegelijk die niet blijft in al hetgeen geschreven is in het boek der wet om dat te doen, of van: de wet is een tuchtmeester tot Christus. Hoe kun je nu zeggen dat we God aan moeten nemen, het geloof ons aandoen. Ik geloof in navolging van Calvijn en de Puriteinen en ook volgens de Bijbel trouwens dat: 1. Geloof een genadegave is. 2.: We door het geloof toegang krijgen tot de eeuwige liefde van God, die we in het paradijs verworpen hebben. 3: een mens geen vrije wil heeft, die had hij in het paradijs, maar door de val heeft een mens een gebonden wil, en die wil is helemaal gekoppeld aan de wil van de satan... "HIJWEL" je moet er niet vanuit gaan dat je met je eigen geloof Bij God kan komen! Dat kan alleen maar met een geschonken geloof. Heb je die schenking niet meegemaakt... dan zit het niet goed op weg naar de eeuwigheid!

joris

Berichtdoor joris » 22 nov 2003 22:45

boely zei
We door het geloof toegang krijgen tot de eeuwige liefde van God, die we in het paradijs verworpen hebben.

Dat geloof ik niet. niet ons geloof brengt ons bij God. Het offer van Jezus aan het kruis van Golgotha heeft de weg vrij gemaakt om tot God te komen. Daar op Golgotha heeft de verzoening plaats gevonden. Geloof je dat? En als je dat gelooft mag je vrij tot God naderen.

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 23 nov 2003 12:33

Ik ben het zowel met hijwel eens als bouwi
Het is zeker een plicht om Hem te zoeken, strijden om in te gaan en zeker niet lijdzaam af te wachten. Maar ik geloof ook dat het Ware geloof een genadegift is. Alleeen de Heilige Geest kan ons dat ware geloof geven. Maar dat is geen excuus om maar lijdzaam af te wachten.

Calvin
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Waarom besta ik?

Berichtdoor Calvin » 01 dec 2003 16:49

Lalage schreef:Waarom besta ik?

Las pas een hele mooie:

Geboren om te sterven, gestorven om te Leven.
Mijn volk gaat verloren omdat het geen kennis heeft.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Waarom besta ik?

Berichtdoor hijwel » 01 dec 2003 18:40

Calvin schreef:
Lalage schreef:Waarom besta ik?

Las pas een hele mooie:

Geboren om te sterven, gestorven om te Leven.

Mag ik kan het niet laten :mrgreen:
Geboren om te sterven, gestorven om opnieuw geboren te worden. opnieuwgeboren om te Leven.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 01 dec 2003 18:46

Boely schreef:
hijwel schreef:

Kom op... er moet wel een wedergeboorte plaats vinden.

sorry, ik had deze reactie niet gezien. Maar ik reageer ff, als je nog verder wil reageeren moet je maar ff in dat andere topic verder gaan.

Juist dat bedoel ik! welke vraag volgt er op deze opmerking?
Wat moet ik doen om behouden te worden "?
Paulus antwoordde, "Stel uw vertrouwen op de Here Jezus Christus en gij zult behouden worden..."

Terug naar “Archief”