T.B. Joshua/gebedsgenezing enz...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 15 aug 2003 20:23

Thedudehimself schreef:Beste Johannes,

Natuurlijk doet T. B. Joshua dat niet... maar de Heilige Geest. Verder ik geloof niet omdat ik het gezien heb, dat is geen geloven. Jezus Christus is ook uit de doden opgewekt... dat geloof jij toch ook? Heb je niet gezien... toch geloof je het. Ik geloof dat De Heilige Geest dat nog steeds kan doen in Nigeria.

Ik geloof niet dat dit het werk van de Heilige Geest is, dat is Zijn taak niet.
Er staat duidelijk dat je God moet vragen in de naam van Jezus.
Joh. 16 : 23-24
Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, als gij den Vader om iets bidt, zal Hij het u geven in mijn naam. Tot nog toe hebt gij niet om iets gebeden in mijn naam; bidt en gij zult ontvangen, opdat uw blijdschap vervuld zij.
Weest blij in de Heer !

joris

Berichtdoor joris » 15 aug 2003 20:29

a shit, ik had een heleboel getypt en dat is nu weg. mIschien mag het niet.

Een paar bijbelteksten dan maar zo:

luc 8:22: waar was uw geloof?

math 17: waarom konden wij de geest niet uitdrijven? vanwege uw kleingeloof. maar als u geloof hebt als mosterzaad, dan...enz.

math. 21:21 en marc 11:23

psalm 37: wentel uw weg op de HERE en vertrouw op Hem en Hij zal het maken.

joh 14:12: ik zeg u, wie in MIj gelooft, de werken, die ik doe, zal hij ook doen1 joh 2:6: wie zegt, dat hij in Hem blijft, behoort ook zelf zo te wandelen als Hij gewandeld heeft.

hebr 10:38: mijn rechtvaardige zal uit geloof leven; maar als hij nalatig wordt, dan heeft mijn ziel in hem geen welbehagen.

hoe komene we aan geloof? Heel simpel, het komt naar je toe: Zo komt dan het geloof door het horen, en het horen door het woord van God. rom 10:17

Bij God zijn alle dingen mogelijk math 19:26
Alle dingen zijn mogelijk voor wie gelooft marc 9:23

2 kor 5:7 want wij geloven in (door) geloof, niet in (door) aanschouwen.

joh 11: 39-40: Jezus zeide: neemt die steen weg! Martha de zuster van de gestorvene, zeide tot Hem: here er is reeds een lijklucht, want het is al de vierde dag. Jezus zeide tot haar: heb ik u niet gezegd, dat gij, indien gij gelooft, deheelrijkheid Gods zien zult?

boekentip: leven door gelooof, derek prince isbn 9075185359

Thedudehimself
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Thedudehimself » 15 aug 2003 20:30

Theologisch spitvondig... ik zou het zelf niet precies weten. Ik vermoedt zelf dat de totale drieeenheid erin is betrokken. Maar we kunnen er dan in ieder geval vanuit gaan dat God het doet. Dat is het belangrijkste, toch?
Ik geloof in een God die niet doet wat ik wil!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 16 aug 2003 11:36

maar je kan er niet uit opmaken uit johannes 14 vers 12-14 het opwekken van de doden. ik denk dat deze versen meer over het genezen van zieken gaat, want dat zie je nog steeds. dat mensen beter worden door toedoen van dokters.

overigens dank voor het zoeken naar de bijbelgedeeltes
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

joris

Berichtdoor joris » 16 aug 2003 11:50

johannes1 schreef:maar je kan er niet uit opmaken uit johannes 14 vers 12-14 het opwekken van de doden. ik denk dat deze versen meer over het genezen van zieken gaat, want dat zie je nog steeds. dat mensen beter worden door toedoen van dokters.

overigens dank voor het zoeken naar de bijbelgedeeltes

zeg dat niet te snel Johannes. Misschien past het niet in het beeld van God wat je hebt of niet in de informatie die je tot nu toe hebt gehad. Maar euh, God is echt groter dan wi ons kunnen voorstellen. En als je echt met God leeft dan geloof ik echt dat je grotere dingen kan doen dan Jezus. Misschien zijn er maar een paar die zo geestleijk kunnen leven en misschine is het inderdaad een speciale gave, mar zeg niet dat het onmogelijk is.

W hebben zo vaak de neiging om te denken vanuit het negatieve. Kijk naar de mogelijkheden! Dat is ook de manier van dneken van God. Als de wereld vast llijkt te lopen, kijkt Hij of er nog andere wegen zijn om het doel te bereiken.

Zeg er anders gewoon voorlopig niets over. Maar denk en bidt erover. Lat die bijbelteksten in hun context op je inwerken en kijk wat je ervan leert.

Zo''n '' nieuwe'' God is heel bedreigend, dat weet ik uit ervaring.

Ik zeg dus niet dat wat jij denkt fout is, maar ik hop dat je de openheid hebt om te kijken hoe anderen er over denken en of het misschien toch niet mogelijk is.
(Mij pb staat tot je beschikking)

Terug naar “Archief”