Bambi schreef:Daar heb je gelijk in Teus.
Spurgeon zegt ook, dat je je pas zorgen moet gaan maken, als je geen last hebt van demonische aanvallen.
Wilsophie schreef:Dit kàn niet waar zijn. Als
ik een boekje erbij haal word ik verketterd en hier haalt men Spurgeon erbij.
Ik ga me echt zorgen maken want ik heb geen last van demonische aanvallen.
Lieve help. Wat moeten ongelovige wel niet denken van deze nonsens.
Als ik dat allemaal zou lezen....geef mijn portie maar aan fikkie dan.
Mensen luister goed.... wij zijn verlost en God heeft ons welgedaan. Wij zijn Koningskinderen en ons leven is verborgen met Christus bij God. Ga elkaar geen hysterie aanpraten en angst!!
Wij zijn opnieuw geboren en en wij hebben niets met demonen te maken, het zijn notabene de laagste geesten. Ze zijn stom, zegt de Bijbel en kunnen niets uit zich zelf, ze hebben een lichaam nodig om zich te manifesteren.
Varkens bij voorkeur. Wel nogmaals ik leen me niet uit aan welke lage geest danook.
Beste Wilsophie,
Ik begrijp heel goed wat je bedoel en ik herken er heel veel van. Ik zal je wat vertellen, een van de vele veranderingen nadat God in mijn leven kwam.
Voordat God in mijn leven kwam was ik de grootste racist op deze aardbol, ik wenste alle buitenlanders dood, en heb ze meerdere malen in mijn grappen en raadsels vermoord.( het doet me weer pijn wanneer ik dit schrijf).
Het was de duivel die me voerde en ophitste en ik had er vermaak in en bestookte mijn medemens ook met de duivel want die lachten om mijn gruwelijke grappen. …….Ik had geen last van de duivel.
Je vertelde mij eens dat je niet voor andere mensen bid, deed ik ook niet, maar toen God in mijn leven kwam heb ik veel ja zeer veel voor deze mensen gebeden, ik kon niet anders. Ik hou nu van deze mensen. Als ik nu langs een groepje Marokkanen loop heb ik wel eens de neiging om ze een hug te geven en te zeggen dat het me spijt dat ik ze dood gewenst heb.
Dit werkt de Heilige Geest in de mens. Er is niets van mijzelf bij, als God me los zou laten gaat het weer net zo als voorheen.
Beste Wilsophie, uit je postings blijkt ook helaas dat je geen last van de duivel heb terwijl je hem wel vertegenwoordigd in deze postings. Vaak zijn ze denigrerend of sarcastisch. Ik wil je met liefde waarschuwen dat God dit niet goed vindt. Ook brengt het mensen tot boosheid en het getuigt ook niet een oprecht kind van God te zijn.
Een kind van God heeft in Jezus Christus de duivel overwonnen. M.a.w. Hij of zij is overwinnaar in Jezus Christus. Dat geldt voor de zonden en satan. Dat wil absoluut niet zeggen dat zij geen last van satan meer hebben, integendeel, satan is drukker bij een kind van God als iemand van de wereld, voorheen was satan niet zo druk met mij want ik luisterde goed naar hem. En nu? Satan wordt chagrijnig als ik wakker wordt want hij gaat elke keer weer het gevecht aan. Soms als ik weer bij buitenlanders ben dan hitst hij me weer op, dan zegt ie “weet je nog, ja haatte deze mensen, ze zijn niet beter geworden hoor”. Dan jaag ik hem weg in de naam van mijn Heiland en hij gaat onherroepelijk. en dat is de kracht die een kind van God gekregen heeft, God geeft ze die kracht bewust, weet je waarom Wilsophie? Omdat God weet dat ze zoveel last van de duivel hebben. Dan mogen we in de autoriteit van Jezus gaan staan en ons overwinnaar noemen en satan wegsturen, mooi hè.
Zo kan ik nog meer voorbeelden van mijn gevecht tegen satan geven maar doe het liever niet want hij leest mee en wil hem geen handvat geven.
Je zegt dat satan stom is? Klopt maar wij zijn nog stommer, wij kunnen nooit van hem winnen zonde Jezus Christus.
Ik heb destijds een forum geopend over “Gevecht met de duivel” wellicht .kun je er nog wat van opsteken maar belangrijker is dat je God raadpleegt, vraag Hem om vergeving van al je zonden en of Hij in je leven wilt komen. Hij wil het graag, nog liever als jij, dan zal je de vruchten van iemand die in Hem is ontvangen. Dan moet je vechten tegen satan maar Hij zal je altijd helpen overwinnaar te zijn.
Ik zal voor je bidden, en hoop dat mijn medebroeders en zusters het ook doen.
.