Verlangen naar de Heere Jezus

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Boerin
Generaal
Generaal

Re: Verlangen naar de Heere Jezus

Berichtdoor Boerin » 26 okt 2013 23:38

Wilsophie, start er anders een nieuw topic over, zodat men hier gewoon naar de Heer kan verlangen.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 26 okt 2013 23:39

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 27 okt 2013 08:21

Dit topic was geplaatst tot eer van mijn Heiland en te overdenken hoe een andere verlangende er naar kijkt.

@Wilsophie, Mona en Schelpje wat doe je hier als je niets te melden of te vragen heb dan op elkaar lopen katten.
Er gebeurde iets speciaals op dit topic, mijn mede broeders en zusters en ik hadden het goed en waren verblijdt. Op dergelijke gesprekken komt altijd de duivel af, maar als je volhard en de dingen die van God zijn dan kan hij het niet maar je komt met dingen die van satan zijn. heb je niet in de gaten dat je in dienst van satan bent, dat je hem vertegenwoordigd? Heb je dan geen gevoel over de intentie van het topictitel?

@Mona en Schelpje, Heb jullie laatst met vragen benaderd, je hebt niet geantwoord, geeft ook niet maar je komt wel ongevraagd op dit topic met onderwerpen die tegen Gods wil zijn en niet met het topic hebben te maken.

Wilsophie, kun je niet eens iets laten relativeren voordat je ergens op reageert? Waarom moet je altijd commentaar leveren? Is het niet dat je een ander ook in zijn waarde moet laten? Wie ben jij om te bekritiseren dat vslooten een psalm plaatst?

Het was een mooi rustig topic, kijk eens wat voor een puinhoop jullie er van gemaakt hebben, het heeft niets meer met de titel te maken.

Ik vind het heel erg wat hier gebeurd, wist je dat dit me erg verdrietig maakt?
Het ergste is, satan heeft het weer gewonnen en God is beledigd.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 27 okt 2013 08:51

Teus schreef: maar je komt wel ongevraagd op dit topic met onderwerpen die tegen Gods wil zijn en niet met het topic hebben te maken.

Teus,
ik heb gisteravond mijn belijdenis en verlangen naar de Heere Jezus uitgesproken in dit topic.
Jammer, heb je het wel gelezen? ik heb wat ik geschreven heb verwijderd, omdat het topic nu niet direct meer aan zijn doel beantwoord, maar evengoed blijft mijn getuigenis waar, in Hem.

Goede zondag.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 27 okt 2013 09:04

Teus schreef: maar je komt wel ongevraagd op dit topic met onderwerpen die tegen Gods wil zijn en niet met het topic hebben te maken.

Wilsophie schreef:Een lied citeren is prachtig, maar heel onpersoonlijk en het raakt mij dus voor geen cent.

Er werd ook niet naar jouw mening, of de mening van wie dan ook, gevraagd.
Wilsophie schreef: Hou toch op mens, met je kwalificaties. Ga de zondag inwijden, dat is je taak(lees wet) en weg van de computer dat is heel zondig hoor!! Het is nà zonsondergang!!

mona schreef:Is dit dan een goede voorbereiding op de zondag?
Of anders gezegd: is dit een christelijke opmerking?

mona schreef:Teus,
ik heb gisteravond mijn belijdenis en verlangen naar de Heere Jezus uitgesproken in dit topic.
Jammer, heb je het wel gelezen? ik heb wat ik geschreven heb verwijderd, omdat het topic nu niet direct meer aan zijn doel beantwoord, maar evengoed blijft mijn getuigenis waar, in Hem.

Goede zondag.

Dit was een reactie die je gaf en valt geheel niet binnen het kader van de titel van het topic, integendeel!
Laatst gewijzigd door Teus op 27 okt 2013 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
„Doch een ongeestelijk mens aanvaardt niet hetgeen van de Geest Gods is.” 1 Kor.2:14a

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 okt 2013 09:51

mealybug schreef:
Inderdaad, en hoe vaak staat het erniet, dat de nieuwe tempel ons lichaam is, en niet met handen gebouwd is?! ?
De tempel die Jezus na 3 dagen opbouwde is geen huis weer met handen gemaakt.

Men gelooft dat elk kerkgebouw een Godshuis is, maar de Here Jezus woont in ons en wij gezamenlijk vormen die tempel. De Joden, ja die verwachten een tempel met handen gebouwd. Maar die komt er nu niet.
Wij wonen in het Hemelse Jeruzalem en dat zal ooit nederdalen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 okt 2013 09:53

Boerin schreef:Wilsophie, start er anders een nieuw topic over, zodat men hier gewoon naar de Heer kan verlangen.

Nu suggereer je dat ik geen relatie met de levende Heer en Heiland heb, het tegendeel is waar;

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 27 okt 2013 10:02

Wilsophie schreef:Nu suggereer je dat ik geen relatie met de levende Heer en Heiland heb, het tegendeel is waar;

Dat suggereer ik niet, maar dit is geen discussietopic, gewoon hoe iedereen het zelf ervaart.
Zach91

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 27 okt 2013 10:38

Je hebt gelijk.

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 27 okt 2013 16:28

Goed...

is er weer vrede lieve mensen?:-)

Dit topic is aardig schade aangebracht door satan, maar dat zal gaan gaan veranderen!

Ik verlang naar Jezus Christus, mijn Heiland en Verlosser! heel de wereld zal weten wie Jezus is!! Hij is vol liefde, kracht, liefde, troost, en heerlijkheid!

Met vriendelijke groet!

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 28 okt 2013 09:47

Hoe heerlijk zal het zijn, in de hemel, bij Christus.
Geen kerkmuur meer, geen zonde meer, geen wrevel (zelfs tussen broeders en zusters) maar Christus zal alles zijn en in allen!
MARANATHA!

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 28 okt 2013 10:02

Hij Die van deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom spoedig. Amen. Ja, kom, Heere Jezus!!!

xsidd
Majoor
Majoor

Berichtdoor xsidd » 28 okt 2013 11:20

@Rozijn

Amen!!! Er staat zelfs dat er dingen voor ons wachten, die in geen mensenhart zijn opgekomen, zo groot als ze zijn, voor degenen die Hem liefhebben!!

Hartelijke groet,

@Jvslooten

Amen!!!

Teus
Majoor
Majoor

Berichtdoor Teus » 29 okt 2013 19:41

Mooi hè, Xsidd, We krijgen een verheerlijkt lichaam anders kunnen we Hem niet ontmoeten, zouden we te pletter vallen door Zijn Heiligheid, Grootheid en Macht en zouden we Zijn Liefde niet kunnen dragen. Dan zullen we Hem mogen zien en Zijn stem horen. Dat is wat! Staan we voor de Allerhoogste en Hij zal ons omarmen. Dan neemt Hij ons mee naar Zijn Vader en dan zegt Hij “Vader, dit zijn zij, die u Mij gegeven hebt. Ongelooflijk, wij zijn een geschenk van God aan Zijn Zoon. Zij hebben een welbehagen in ons, Verblijdt om te geven en verblijd om te ontvangen. Wij zijn het Loon van God voor Jezus voor Zijn werk aan het kruis, ……wij hè…… Onbegrijpelijk toch?
Dan mogen we altijd bij Hem zijn, het houdt nooit meer op. Altijd Feest met onze Heiland.
Broeders en Zusters, Jezus zegt “Op het gebed zal het bespoedigd worden” laten we Hem de Hemel uit smeken.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 29 okt 2013 20:41

Ik verlang gewoon naar Hem hier, je kunt de hele dag in gemeenschap met Hem zijn, en dat de hemel op aarde komt. Paulus wilde ook graag naar de hemel, maar hij had hier nog wat te doen. Voordat God voor Zijn gemeente komt, komt Hij tot Zijn gemeente. En je bent al gezeten met Hem in de hemelse gewesten.
Zach91

Terug naar “Archief”