Bezuinigingen gezinnen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11384
Lid geworden op: 29 mei 2003 18:36

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor Evelien » 16 sep 2013 21:25

"Om op haar kinderen te passen"

Sinds wanneer past een vader op zijn kinderen? :shock: :shock:

Bambi

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor Bambi » 16 sep 2013 21:30

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor meribel » 16 sep 2013 23:17

Bambi schreef:Ik ben van mening, dat een vrouw eerst de taken die God haar gegeven heeft, moet uitvoeren en die niet af moet schuiven op een ander.
En binnen die taken ook haar talenten kan benutten.
Als ze naast die taken nog tijd en ruimte over heeft, als bijv. haar man dan thuis is om op de kinderen te passen, haar talenten buiten de deur in mag zetten.




'wie is toch die man die altijd op zondag het vlees snijdt'

Bambi

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor Bambi » 16 sep 2013 23:31

=
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Katlheen
Majoor
Majoor
Berichten: 1889
Lid geworden op: 08 okt 2005 15:56

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor Katlheen » 17 sep 2013 12:23

Ik snap het hele probleem niet van de werkende vrouw. Je gaat jaren studeren, om daarna snel te trouwen en kinderen te baren? En aansluitend jaren thuis te zitten om voor je kinderen te zorgen? Ga dan vooral niet studeren. Ik stel dan ook voor om iedere vrouw naar de "huishoud" school te laten gaan, en vooral niets meer dan dat.
Mijn vrouw werkt ook, en onze kinderen gaan 2 dagen in de week naar het dagverblijf. Niets mis mee, leren ze veel van en er wordt prima voor ze gezorgd....(door veelal andere vrouwen).
Om nu te doen alsof je als vrouw dan niet goed voor je kinderen zorgt, vind ik bijzonder kort door de bocht.

Of het andere voorstel: mijn vrouw zegt haar baan op, en de kerk mag iedere maand bijspringen voor gederfde inkomsten. Ook goed....

@JeeWee: het is kortzichting om te zeggen dat je tegen kinderbijslag bent, in het kader van: waarom moet ik betalen voor een andermans kind. Wat MealyBug al aangaf, als het een uitkiezen wordt waar je belasting voor betaalt....mijn belastingcenten hoeven niet naar een gesubsidieerd feestje voor homo emancipatie in de Amsterdamse grachten, als je zonodig met een reetveter aan op een bootje schunnige dingen wilt doen, betaal je het maar lekker zelf als je vind dat het bijdraagt aan de emancipatie.

Overigens, men heeft berekend dat kinderen later in hun werkzame leven al gauw 1 miljoen euro aan belastingen gaan ophoesten....wordt jouw aow en pensioen van betaalt.....
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor mealybug » 17 sep 2013 13:20

JeeWee schreef:wat ik altijd wel heel vreemd heb gevonden, is, dat zodra men kinderen heeft, ook nog eens een bonus krijgt voor die kinderen. Kinderbijslag.

Hallo, van wier zijn die kinderen? van mijn, maar waarom moet ik dan wel betalen voor andermans zelfgekozen pleziertjes <:) <:) <:) <:) <:)


En jij zegt gemeenschapszin te hebben?
wier? mijn? :roll:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor schelpje3 » 17 sep 2013 13:27

Katlheen schreef:Ik snap het hele probleem niet van de werkende vrouw. Je gaat jaren studeren, om daarna snel te trouwen en kinderen te baren? En aansluitend jaren thuis te zitten om voor je kinderen te zorgen? Ga dan vooral niet studeren. Ik stel dan ook voor om iedere vrouw naar de "huishoud" school te laten gaan, en vooral niets meer dan dat.
Mijn vrouw werkt ook, en onze kinderen gaan 2 dagen in de week naar het dagverblijf. Niets mis mee, leren ze veel van en er wordt prima voor ze gezorgd....(door veelal andere vrouwen).
Om nu te doen alsof je als vrouw dan niet goed voor je kinderen zorgt, vind ik bijzonder kort door de bocht.

Of het andere voorstel: mijn vrouw zegt haar baan op, en de kerk mag iedere maand bijspringen voor gederfde inkomsten. Ook goed....

@JeeWee: het is kortzichting om te zeggen dat je tegen kinderbijslag bent, in het kader van: waarom moet ik betalen voor een andermans kind. Wat MealyBug al aangaf, als het een uitkiezen wordt waar je belasting voor betaalt....mijn belastingcenten hoeven niet naar een gesubsidieerd feestje voor homo emancipatie in de Amsterdamse grachten, als je zonodig met een reetveter aan op een bootje schunnige dingen wilt doen, betaal je het maar lekker zelf als je vind dat het bijdraagt aan de emancipatie.

Allereerst ZIT een moeder die geen baan buitenshuis heeft, in de regel niet. Ja, om haar boterhammetje op te eten, of een spelletje te doen met haar kindjes.
Zodra je ergens betaald een plee gaat schrobben, mag je jezelf tot de werkende moeders laten behoren.
Niet elke vrouw studeert (af). Dat zou ook niet eens wenselijk zijn. We kunnen niet allemaal burgemeester worden nl.
Er zijn ook tegelzetters, schoonmaaksters en taxi chauffeurs nodig.

Inderdaad, we worden gedwongen mee te betalen aan allerlei zaken. Niet alleen middels belastingen, maar ook met de diverse verzekeringen. Zo is dat nu eenmaal.

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor coby » 17 sep 2013 13:32

Katlheen schreef:Of het andere voorstel: mijn vrouw zegt haar baan op, en de kerk mag iedere maand bijspringen voor gederfde inkomsten. Ook goed....

In Duitsland kreeg je er een toeslag voor, weet niet of dat nog zo is. Dan werd je betaald om voor je eigen kinderen te zorgen. Toppie! Ik wilde eerst emigreren.
Maar het zal wel niet 18 jaar lang zijn.
Laatst gewijzigd door coby op 17 sep 2013 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor coby » 17 sep 2013 13:34

schelpje3 schreef:Allereerst ZIT een moeder die geen baan buitenshuis heeft, in de regel niet.

:biggrin:
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief

blompje
Sergeant
Sergeant
Berichten: 270
Lid geworden op: 04 feb 2006 10:12

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor blompje » 17 sep 2013 14:27

schelpje3 schreef:Allereerst ZIT een moeder die geen baan buitenshuis heeft, in de regel niet.



Wat doet ze dan de hele dag? Een werkende moeder kan het huishouden, een sociaal leven, het verzorgen van de kinderen e.d. combineren met een baan en een thuisblijfmoeder zou de hele dag druk zijn?

Gebruikersavatar
meribel
Kolonel
Kolonel
Berichten: 3826
Lid geworden op: 24 jan 2011 14:15

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor meribel » 17 sep 2013 15:16

blompje schreef:[

Wat doet ze dan de hele dag? Een werkende moeder kan het huishouden, een sociaal leven, het verzorgen van de kinderen e.d. combineren met een baan en een thuisblijfmoeder zou de hele dag druk zijn?


Nou dit is net zo onaardig naar huisvrouwen als eerder de posts richting werkende vrouwen.



Als dit een serieuze vraag is?

Even denken wat mijn moeder deed;
Op bezoek bij ouderen uit de kerk
Vrijwillig poetsen bij mensen die hulp nodig hadden
Vrijwilliger bij een organisatie in een ochtend toen de kinderen allemaal naar school gingen
Verder totale huishouden en boodschappen en administratie, zaken die ik nu met mijn man deel omdat ik ook werk erbij.




Naar tevredenheid beantwoord?

Ruth2
Sergeant
Sergeant
Berichten: 307
Lid geworden op: 21 jun 2013 18:43

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor Ruth2 » 17 sep 2013 15:24

Weleens afgevraagd wie er nog tijd heeft om een bezoekje te brengen aan eenzame ouderen en zieken?
Wie kijkt er nog naar "de buren" om?
Wie heeft er nog tijd om een boodschap met een gehandicapt mens of ouder iemand te doen of een wandelingetje in de buitenlucht met ze te maken?
In de verpleeghuizen zien en voelen nu al velen al jaren de buitenlucht niet meer.

Weet je wie daar vaak tijd voor vrijmaken? juist ja, de huisvrouwen :)

En een baan en een sociaal leven en een huishouden en kinderen verzorgen gaat allemaal prima samen, je moet vaak niet vragen hoe, het is maar waar je prioriteiten liggen :roll:

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk
Berichten: 11426
Lid geworden op: 23 apr 2010 13:57

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor schelpje3 » 17 sep 2013 15:37

blompje schreef:Wat doet ze dan de hele dag? Een werkende moeder kan het huishouden, een sociaal leven, het verzorgen van de kinderen e.d. combineren met een baan en een thuisblijfmoeder zou de hele dag druk zijn?

Ik weet niet wat "ze" de hele dag doet, maar ik had het megadruk. Ik heb een nogal "ingewikkeld" gezin, had mantelzorg voor diverse familieleden, waaronder mijn vader, mijn dagen waren meer dan gevuld kan ik je zeggen.
En van moeders wordt op scholen ook nog het e.e.a. verlangd.
Als je 2 kindjes kort na elkaar hebt, zou je in principe kunnen gaan werken tijdens de schooluren als de jongste op de kleutergroep zit.
Maar als je 3 kinderen van bijv. 13, 7 en 1 hebt, wordt het al wat ingewikkelder.
Ze moeten naar zwemles, muziekles, sporten, catechisatie, vereniging, je bent soms net een privéchauffeur.

Gebruikersavatar
mealybug
Generaal
Generaal
Berichten: 6823
Lid geworden op: 09 jul 2012 20:15
Locatie: iKapa

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor mealybug » 17 sep 2013 15:41

schelpje3 schreef:Ze moeten naar zwemles, muziekles, sporten, catechisatie, vereniging, je bent soms net een privéchauffeur.


Moet?

Gebruikersavatar
coby
Kapitein
Kapitein
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 jul 2012 13:23

Re: Bezuinigingen gezinnen

Berichtdoor coby » 17 sep 2013 15:43

schelpje3 schreef:Ik weet niet wat "ze" de hele dag doet, maar ik had het megadruk. Ik heb een nogal "ingewikkeld" gezin, had mantelzorg voor diverse familieleden, waaronder mijn vader, mijn dagen waren meer dan gevuld kan ik je zeggen.
En van moeders wordt op scholen ook nog het e.e.a. verlangd.
Als je 2 kindjes kort na elkaar hebt, zou je in principe kunnen gaan werken tijdens de schooluren als de jongste op de kleutergroep zit.
Maar als je 3 kinderen van bijv. 13, 7 en 1 hebt, wordt het al wat ingewikkelder.
Ze moeten naar zwemles, muziekles, sporten, catechisatie, vereniging, je bent soms net een privéchauffeur.

Ik heb wel een luizeleven als ik dat allemaal zo lees. En die scholen verlangen maar een end weg. Ik ben veel te druk op m'n werk.

Afbeelding
1Timothy 1:15 Christ Jesus came into the world to save sinners, of whom I am chief


Terug naar “Archief”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten