'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

mealybug
Generaal
Generaal

Re: 'Vrouw stelt zich kandidaat voor SGP'

Berichtdoor mealybug » 22 aug 2013 10:25

alexander91 schreef:Zou zo maar kunnen gebeuren, maar volgens mij weten de meeste partijleden dat met een scheiding de partij snel volledig opgedoekt kan worden :-).

Overigens vind het wel wat zwak van de kandidate dat ze meedoet omdat niemand anders wil. Moet niet echt het motto zijn van een lijsttrekker lijkt mij. Maar goed, misschien legt de media er meer nadruk op dan zij.

Op deze manier is ze dienstbaar en opofferend en niet heersend ;-)

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 22 aug 2013 10:35

Ik las elders wat van haar mening, en ze laat zich duidelijk niet overheersen, en gedraagt zich als een bewegend nekje in het eigen gezin waar de man het hoofd is. Vind wel mooi dat ze ook de hypocrisie tov het staatshoofd (Beatrix) aangeeft die ook regeerde over haar man (prins Claus). Als daar Gods Woord buigbaar is, waarom dan niet bij politieke leiders?
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

JeeWee
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor JeeWee » 22 aug 2013 12:11

alexander91 schreef:Overigens vind het wel wat zwak van de kandidate dat ze meedoet omdat niemand anders wil.

Ik vind dat juist heel erg sterk!
Het laat zien dat zij het niet doet omdat ze zich zonodig als vrouw wil bewijzen, maar gewoon omdat er iemand nodig is.
Geloof ziet het onzichtbare, gelooft het ongelooflijke en ontvangt het onmogelijke...

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 22 aug 2013 13:47

JeeWee schreef:Ik vind dat juist heel erg sterk!
Het laat zien dat zij het niet doet omdat ze zich zonodig als vrouw wil bewijzen, maar gewoon omdat er iemand nodig is.
Ja, daar is ook niets verkeerd aan, maar de 3e optie is dat ze een visie heeft en dat die de hoofdreden is waarom ze dit wil doen.
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Bambi

Berichtdoor Bambi » 22 aug 2013 14:50

==
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 aug 2013 15:23

- Als God geen vrouwelijke bestuurders wil kan je niet stellen dat Beatrix door geboorte wel is aangesteld door God. Vroeger, ook in de tijd van de Bijbel, loste men dat op door de eerste zoon koning te maken. God wil vrouwelijke regeerders of niet.... niet in het ene geval en in het andere geval wel. Het is dus niet consequent om tegen vrouwen in de politiek te zijn maar wel voor een koningin.

- De SGP heeft in Maart het regelement gewijzigd die vrouwen verbood een politieke rol binnen de SGP te vervullen. 80 procent van de leden stemde voor de wijziging. Nou zal men vast verwacht hebben dat het in de praktijk wel mee zou vallen met vrouwellijke aanmeldingenen moest de regel aangepast worden omdat ze anders problemen kregen, maar je kan lastig dit standpunt in de regelementen wijzigen en dan vervolgens als een vrouw zich aanmeldt zeggen: Maar dat deden we alleen voor de vorm, vrouwen zijn hier nog steeds niet welkom.

- Als de Bijbel tegen vrouwen met bestuurlijke taken is, waarom werd Deborah dan richteres? De Bijbel leert toch dat de rechters of richteren over Israel regeerden.

- Je hebt je oordeel wel weer mooi klaar. Ze vindt zichzelf belangrijker dan de SGP, het draait om haar. Waar haal jij die mensenkennis vandaan? Puur uit het feit dat ze geen lange rok tot over haar knieen draagt?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 22 aug 2013 15:27

Ze kijkt ook al niet alsof ze 3 liter azijn heeft gedronken, dat zal het zijn. :mrgreen:

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 22 aug 2013 15:44

:shock: Niet gepast gekleed :-k moet ze in een driedelig mantelpakje ofzo?
Ik hou van mensen die komen zoals ze echt zijn niet achter een facade, daar zijn er helaas al te veel van!

Bambi

Berichtdoor Bambi » 22 aug 2013 15:44

==

Bambi

Berichtdoor Bambi » 22 aug 2013 15:49

==

Ruth2
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ruth2 » 22 aug 2013 15:52

Het meeste is facade, dit is echt en puur!

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 22 aug 2013 15:53

Bambi schreef:Het gaat erom dat ze zegt dat de SGP wil vertegenwoordigen.
Is dat het beeld dat bij de SGP past, volgens jou?

Vooropgesteld dat deze mevrouw kennelijk nog geen mediatraining heeft gehad. Niet iedereen heeft dat "gevoel". Ik zou haar in eerste instantie niet willen afrekenen vanwege haar kledingkeuze, maar ik lette op hetgeen ze zei, en daar hoorde ik niets wat mij zou overhalen om juist haar te stemmen.
Ik weet zeker dat er bij de achterban van SGP dames meer geschikte kandidaten zijn, maar dan bedoel ik 2e kamer. Dit beperkt zich toch tot 1 gemeente.
Ik vind het aan de ene kant wel grappig dat mensen nu ook eens een ander beeld krijgen van ger gem vrouwen. Ze dragen nl. niet allemaal een kuitlange rok en vogelnestje op het hoofd. :wink:

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 22 aug 2013 15:55

Dat weten toch wel meer mensen hoor schelpje!
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 22 aug 2013 15:56

==
Laatst gewijzigd door Bambi op 11 dec 2017 17:52, 2 keer totaal gewijzigd.

hubert
Majoor
Majoor

Berichtdoor hubert » 22 aug 2013 15:57

Ruth2 schreef:Het meeste is facade, dit is echt en puur!

Ik vond het een hele verademing na al die gewichtig doenerige mannen.
Je kunt nu eenmaal geen partijen dulden die de grondwet niet respecteren.
Straks krijg je moslimpartijen die andere zaken niet zien zitten.
We moeten oppassen met onze zorgvuldig opgebouwde rechtstaat en verworven vrijheden.
Ik hoop echt dat er bij 2e kamerverkiezingen ook vrouwen zullen figureren.

Terug naar “Archief”