Voordat wij kinderen kregen, had ik ook een bepaalde mening hoe we dat zouden gaan doen. Maar.... dan kom je erachter dat dat zo simpel niet is. Je kunt strikte regels stellen, zoals het buiten spelen. Op een gegeven moment kregen we een huis met ruzie, want de oudste had teveel energie om op zondag braaf de hele dag met lego of autootjes te spelen. Dus we gingen altijd al lopend naar de kerk, en daarna nog wandelen, maar daarmee raakte hij zijn energie niet kwijt.
En als het een warme zomerdag is en de bel gaat steeds, buurkindjes komen vragen of ze ook buiten komen, dan wordt de sfeer in huis er niet beter op.
Dus wij hebben daaraan toegegeven, wel met de restrictie om in de buurt te blijven. De jongens gingen dan meestal een uurtje op het nabijgelegen veld een balletje trappen. Ik zie daar eerlijk gezegd geen kwaad in. En in deze tijd waar zelfs jonge kinderen met allerlei apparaten op schoot zitten, lijkt het mij een voorrecht als ze nog buiten
willen spelen. Want in de loop van de jaren is het hier steeds stiller geworden! De speeltoestellen worden gebruikt door hangjongeren, s'avonds.