Zal geheel Israël zalig worden?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: Zal geheel Israël zalig worden?

Berichtdoor Wilsophie » 11 aug 2013 11:54

Het is daarom glashelder dat de God van de hemel en de aarde, de God en Vader van onze Here Jezus Christus, voor eeuwig gekant is tegen de verbinding van kerk en staat. Hij zal nooit een deelnemer worden in een dergelijk gebeuren.

Hoezo "daarom" kun je dat nader uitleggen. Waar staat in de BIjbel dat God "gekant" is tegen kerk en staat. Is er ooit in de Bijbel sprake van deze zaken dan?
God wordt sowieso nooit een "deelnemer" van het aardse gebeuren. Dus ik begrijp nog steeds niet wat je wilt zeggen met deze uitspraken. God is nooit een "Deelnemer" van een aards systeem, of het nu kerk en staat, of alleen de kerk of alleen de staat is, dat is nooit aan de orde. Maar wellicht begrijp ik je niet goed.

marin
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor marin » 11 aug 2013 13:03

[quote="Wilsophie"][quote]Het is daarom glashelder dat de God van de hemel en de aarde, de God en Vader van onze Here Jezus Christus, voor eeuwig gekant is tegen de verbinding van kerk en staat. Hij zal nooit een deelnemer worden in een dergelijk gebeuren.

Hoezo "daarom" kun je dat nader uitleggen. Waar staat in de BIjbel dat God "gekant" is tegen kerk en staat. Is er ooit in de Bijbel sprake van deze zaken dan?
God wordt sowieso nooit een "deelnemer" van het aardse gebeuren. Dus ik begrijp nog steeds niet wat je wilt zeggen met deze uitspraken. God is nooit een "Deelnemer" van een aards systeem, of het nu kerk en staat, of alleen de kerk of alleen de staat is, dat is nooit aan de orde. Maar wellicht begrijp ik je niet goed.

God had zijn volk toch verlost uit Egypte en hen met Zichzelf verbonden opdat zij gescheiden zouden zijn van alle andere naties.
Nadat Hij hen uit Egypte geleid had en met Zichzelf verbonden had zei Hij tot hen: “Zie, een volk dat alleen woont en onder de naties zich niet rekent.” Num. 23: 9. het was slechts door trouw te blijven aan hun verbinding met God dat zij gescheiden konden blijven van alle naties. Ex. 33: 16.

Israël was toen de kerk – “de vergadering in de woestijn.” Hand. 7: 38. De King James vertaalt hier “de kerk in de woestijn.” Deze kerk was met God verbonden in een plechtig verbond. Toen zei de Here: “Ik heb u getrouwd.” Jer. 3: 14; Jer. 31: 32. De Here was hun man. Jes. 54: 5. Zo was de kerk met God verbonden.
En daarin lag de volkomen scheiding van Kerk en Staat.

Maar Israël was ontrouw tegenover God. Zij verwierp Hem en begon een staat op te richten, en zo vormde zij een verbinding van kerk en staat. Het gevolg was de volledige ondergang van de staat die zij hadden gevormd; de verstrooiing van het volk in ballingschap onder de volken; en de verwoesting van het land.
In hun ballingschap en in hun moeilijkheden zochten zij vol berouw de Here en verbonden zij zich opnieuw in trouw aan Hem.
God had Zijn volk Israël, Zijn kerk, in Kanaän geplant om een licht te zijn in de wereld, om de kennis van de ware God door te geven.
Jes 8: 20: Tot de wet en tot de getuigenis! Voor wie niet spreekt naar dit woord, is er geen dageraad. King James: Dit komt, omdat er in hen geen licht is.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 aug 2013 13:14

God had zijn volk toch verlost uit Egypte en hen met Zichzelf verbonden opdat zij gescheiden zouden zijn van alle andere naties.
Nadat Hij hen uit Egypte geleid had en met Zichzelf verbonden had zei Hij tot hen: “Zie, een volk dat alleen woont en onder de naties zich niet rekent.” Num. 23: 9. het was slechts door trouw te blijven aan hun verbinding met God dat zij gescheiden konden blijven van alle naties. Ex. 33: 16.

Israël was toen de kerk – “de vergadering in de woestijn.” Hand. 7: 38. De King James vertaalt hier “de kerk in de woestijn.” Deze kerk was met God verbonden in een plechtig verbond. Toen zei de Here: “Ik heb u getrouwd.” Jer. 3: 14; Jer. 31: 32. De Here was hun man. Jes. 54: 5. Zo was de kerk met God verbonden.
En daarin lag de volkomen scheiding van Kerk en Staat.

Maar Israël was ontrouw tegenover God. Zij verwierp Hem en begon een staat op te richten, en zo vormde zij een verbinding van kerk en staat. Het gevolg was de volledige ondergang van de staat die zij hadden gevormd; de verstrooiing van het volk in ballingschap onder de volken; en de verwoesting van het land.
In hun ballingschap en in hun moeilijkheden zochten zij vol berouw de Here en verbonden zij zich opnieuw in trouw aan Hem.
God had Zijn volk Israël, Zijn kerk, in Kanaän geplant om een licht te zijn in de wereld, om de kennis van de ware God door te geven.
Jouw conclusie is wat onzinnig want wat is een "staat?" Het volk was nooit een kerk, maar als je dat een vergadering noemt is dat akkoord, en de Heere was hun Man , maar er was toch sprake van een scheidbrief voor de tien stammen en het overlijden van de Man voor de tweestammen dat heeft toch onder het oude verbond niets te maken met Kerk en staat?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 aug 2013 13:16

Kun je dit onderbouwen met teksten, want weet je wel wie er in Kanaän aankwamen ? Jozua en de hond Kaleb. De jood en de heiden....en waren zij een licht in de wereld? ....en gaven zij het Woord Gods door?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 11 aug 2013 13:21

Mee eens, maar het wordt nog erger want God heeft dit volk terzijde gezet, en bouwt nu aan Zijn Volk voor Zijn Naam waarin de staat of hoe je het noemen wilt totaal geen rol speelt, het is een hemels volk, een geestelijk volk, die niet wandelt in het zien maar in geloven zonder aanschouwen. God had niet Zijn volk in Kanaän geplant dat staat nergens in de BIJbel , God gaf dat land aan Jozua en Kaleb, kortom tot Yeshua en de heiden en zij zouden dat land erfelijk bezitten, ware het niet dat wij als gelovigen niet komen tot de Berg Horeb, maar tot de Berg Zion of anders gezegd, wij hebben een hemels Vaderland, en dat is Boven hoor? Niet hier op aarde.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 12 aug 2013 18:58

de joodse mensen zijn de stam : Juda ...
de ultra^orthodoxen zijn : Benjamin ...
de christenen zijn overige stammen ...

NB > over mijzelf is ge'openbaard, dat ik behoor tot de stam Aser -- want ik houd van lekker eten ... :)
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 12 aug 2013 20:18

Hero schreef:de joodse mensen zijn de stam : Juda ...
de ultra^orthodoxen zijn : Benjamin ...
de christenen zijn overige stammen ...

NB > over mijzelf is ge'openbaard, dat ik behoor tot de stam Aser -- want ik houd van lekker eten ... :)

=D>
De twee stammen zijn Juda en Benjamin.
De 10 stammen zijn verspreid onder de volkeren, maar toen dat nog niet zo was, was de stam Levi de stam waaruit de Priesters werden verkozen.
Iberia draagt de naam Hebreeën, Gallië draagt de naam Galaten, Bretagne draagt de naam Brittannië , dan de Skyten die zich zelfs bevinden in Kennemerland, maar ook onder de Schotten en de Kelten.
En dat de Gemeente of de Christenen ontstaan uit die 10 stammen is heel goed aantoonbaar. Paulus had immers connectie met het Britse Koningshuis. Ik zou uit de stam Zebulon komen, maar dat weet ik niet zeker.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 12 aug 2013 21:19

Wilsophie schreef:De 10 stammen zijn verspreid onder de volkeren, maar toen dat nog niet zo was, was de stam Levi de stam waaruit de Priesters werden verkozen

@wilsophie ... dan is priesterschap van Levi, al evenzo verdeeld onder de volken ( lees : christenen ) !!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 12 aug 2013 21:59

Wel de Gemeente is sowieso een heilig priestervolk zoals de Petrusbrief zegt. Wij zijn koningen en priesters. Maar ik heb begrepen dat mensen die Cohen heten uit de stam van Levi komen. En dat zijn er wereldwijd heel wat.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 13 aug 2013 08:13

Wilsophie schreef:Wel de Gemeente is sowieso een heilig priestervolk zoals de Petrusbrief zegt. Wij zijn koningen en priesters. Maar ik heb begrepen dat mensen die Cohen heten uit de stam van Levi komen

NEE ... dat is gewoon een fabeltje !!

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 aug 2013 09:14

O ja, kun je dat aantonen dan? Ik heb dit altijd gedacht.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 13 aug 2013 12:48

Wilsophie schreef:O ja, kun je dat aantonen dan? Ik heb dit altijd gedacht

@wilsophie ... er is reeds, zodra het mogelijk was om genetisch onderzoek te plegen, onderzocht of er aanwijzingen danwel bewijzen zouden wezen, voor een zeer bepaalde afstamming -- het resultaat was echter zodanig, dat men besloot om de uitkomst : geheim te houden -- de genetische verwantschap met de christenen of heidenen, scheen toch zeer groot ...!?

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 aug 2013 13:48

Hero schreef:@wilsophie ... er is reeds, zodra het mogelijk was om genetisch onderzoek te plegen, onderzocht of er aanwijzingen danwel bewijzen zouden wezen, voor een zeer bepaalde afstamming -- het resultaat was echter zodanig, dat men besloot om de uitkomst : geheim te houden -- de genetische verwantschap met de christenen of heidenen, scheen toch zeer groot ...!?

Natuurlijk, Koning Bulan der Khazaren heeft geen half werk verricht.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 13 aug 2013 16:09

Gefeliciteerd! =D>

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 13 aug 2013 22:20

mealybug schreef:Natuurlijk, Koning Bulan der Khazaren heeft geen half werk verricht

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chazaren

Terug naar “Archief”