meribel schreef:@schaapje,
deze tekst uit openbaringen gaat over openbaringen natuurlijk maar wordt vaak ' ingezet' voor de hele bijbel:
18 Ik verklaar tegenover eenieder die de profetie van dit boek hoort: als iemand er iets aan toevoegt, zal God hem de plagen toevoegen die in dit boek beschreven zijn;
19 en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn.
zie het voorbeeld van blijblij,
dat er in de nbv verzen weggelaten lijken, dat lijkt heel schokkend,
maar vind je het niet minstens zo schokkend als uit onderzoek blijkt dat ze er in het origineel niet inzaten?
NBV Rom.8:1
Dus wie in Christus Jezus zijn worden niet meer veroordeeld.
HSV Rom.8:1
Dus is er geen verdoemenis voor hen die in Christus Jezus zijn die niet naar het vlees wandelen maar naar de Geest.
Wat denk als de HSV in deze iets toevoegt is dat dan geoorloofd?
Voor mij persoonlijk wordt de tekst in de HSV rijker en duidelijker.
Er zijn er velen die denken in Christus te zijn en vergissen zich danig.
blijblij schijft hier:http://forum.refoweb.nl/viewtopic.php?f=2&t=25492&start=15
Omdat Jezus zonder maagdelijke geboorte, als zoon van Jozef en Maria, voor mij ook de Messias kan zijn!
In alle vroege christelijke bronnen ontbreekt elke aandacht voor de geboorte van Jezus (paulus en markus)
Als ik Lukas en Matteüs lees zie ik grote verschillen, waardoor ik de conclusie trek dat zij beide, uit de de behoefte van christenen die 50 jaar na Jezus leefden, de profetiën als uitgangspunt hebben genomen en een verhaal gemaakt hebben. (al zal het best historisch kunnen zijn dat Jezus in Bethlehem geboren is)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nu heb ik deze link al voor de zoveelste keer gegeven, maar dat komt omdat ik het zo schokkend en onbegrijpelijk vind, waarom mensen niet geloven in de maagdelijke geboorte van Jezus, en denken dat er een vertaalfout is.
Ik kan blijblij echt niet meer (met alle respect) serieus nemen.
Hij is juist degene die zegt dat het NT is aangepast en ingekleurd wat betreft de daden en gebeurtenissen van de Here Jezus, om het OT te laten kloppen.
Begin maar eens over de dode zeerollen, alle profetieën over Jezus zijn uitgekomen, dan zal zijn antwoord zijn, of de apostelen hebben het aangepast (zoiets) dus niks geen bewijs.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.