Aftreden paus genaakt

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Faramir

Re: Aftreden paus genaakt

Berichtdoor Faramir » 12 mar 2013 21:45

Hero schreef:@Faramir ... je moet ook niet zoeken, op *kipzonder kopkipedia*, maar op diverse RK sites, en de inhoud daarvan naast de schrift leggen -- dus, dat leer je niet effe in 'n paar dagen ? -- immers, dat vereist niveau :D

Als jij dat niveau wel hebt, dan sta ik helemaal open om onderwezen te worden door jou. Overigens vereisen de voorspellingen waarover wij het hier hebben geen kennis van de Schrift.
-- en toch was het niet zo lastig om uit te zoeken, wie de meest geschikte kandidaat zou zijn, daar de RK profeten 'm zogezegd al *gezien* hadden -- evenwel moet ook ik hier toegeven, dat het zelfs mij twee jaar kostte, voordat ik begreep waarom 'r tussen Benedictus (als 111e), en Petrus Romanus (als 112e & laatste = volgens de paustelling van Malachius), toch nog een zgn *interimpaus* moest gaan verschijnen ...?

Ik sta open voor je wijsheid. Onderwijs mij zou ik zeggen.

Laten we beginnen met welke kardinaal de nieuwe paus zal worden.

Overigens, als we het dan toch over katholieke sites hebben: http://www.catholic.com/blog/jim-blackb ... -the-world

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 mar 2013 22:13

Ik ben bereid als scheidsrechter op te treden ten einde te voorkomen dat dit topic in een rokende puinhoop eindigt. Het aanvallen van de scheidsrechter wordt bestraft met het verliezen van deze discussie, het omkopen van de scheidsrechter met zijden vlinderdassen in liturgische kleuren, Anglicaanse kerkmuziek en een levenslange skipas voor Ski Amade in Oostenrijk gaarne via PB.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 12 mar 2013 23:33

Faramir schreef:Laten we beginnen met welke kardinaal de nieuwe paus zal worden

Uh ... mijn favouriet, is (wonderwel) nog niet tot de kardinaal stand verheven -- doch, het christelijk fatsoen vereist nu eenmaal, dat ik z'n naam hier niet laat rondslingeren -- evenzo is het niet christelijk, om bvb *waarzeggerij* te bedrijven -- maar wel goed is het, om in weinig woorden dus eenvoudig te zeggen, wat de RK profeten gezien hebben -- en dat is niet mis, bvb : 'n complete oorlog, in & om het Vaticaan, die het Vaticaan (zeer wel mogelijk) in de as gaat leggen ...?
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Faramir

Berichtdoor Faramir » 12 mar 2013 23:40

Iets meer onderwijs graag en wat concreter. :)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 mar 2013 23:41

Even een technische vraag: kan de heer Hero uitleggen wat rooms-katholieke profeten zijn, voorts aangeven of de RKK deze profeten ook als zodanig beschouwd en drie voorbeelden geven?
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 mar 2013 19:11

http://www.rkk.nl

Habemus papam!

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 mar 2013 19:40

Faramir schreef:http://www.rkk.nl

Habemus papam!

Er is natuurlijk maar 1 Vader, en Die wordt niet door mensen gekozen.

maaarten

Berichtdoor maaarten » 13 mar 2013 20:34

paus Franciscus I.... dat wordt hervormen als hij zijn naam een beetje eer aandoet hè? :mrgreen:

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 mar 2013 20:42

maaarten schreef:paus Franciscus I.... dat wordt hervormen als hij zijn naam een beetje eer aandoet hè? :mrgreen:

Voorlopig was de eerste toespraak weer ''terug bij af''.
''Welterusten allemaal, ik zal Maria bidden om de stad Rome te bewaken, vannacht.''

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 13 mar 2013 20:44

Optimatus schreef:Even een technische vraag: kan de heer Hero uitleggen wat rooms-katholieke profeten zijn, voorts aangeven of de RKK deze profeten ook als zodanig beschouwd en drie voorbeelden geven?

Let op : in de christelijke kerk door de eeuwen heen, is altijd geprofeteerd -- behalve in de protestanse kerk, na 1618 -- hoewel, 'r binnen de zgn : kringen, gezelschappen, conventikels, malcontenten, en ook de *nadere reformatie*, weer wel geprofeteerd werd -- maar binnen de RK cultuur, mocht het altijd, mdv : dat het auteursrecht ervan, onder het Vaticaan viel -- welnu, het kenmerk van de RK profeten, was : dat zij de inhoud van hun woord danwel visioen, altijd verpakten in extra veel RK cultuur`taal -- dat diende voor de acceptatie van hun boodschap -- van laag tot hoog, en van leek tot paus, deden 'r aan mee -- soms van zeer hoge kwaliteit, en soms gewoon "bagger" -- Google, weet alles over : katholieke profetie -- soms, is het regelrechte humor ... zie >

http://www.catholicprophecy.info/

of ... informatief >

http://www.newadvent.org/cathen/12473a.htm#malachy

Faramir

Berichtdoor Faramir » 13 mar 2013 20:46

Dan heb je waarschijnlijk een andere paus gezien en niet degene in Vaticaanstad. Tijdens deze korte gelegenheid brak hij al gelijk met het protocol.

Daarnaast adresseerde hij alle mensen van goede wil.

Wat ik er tot nu over gehoord heb ben ik er erg content mee. Een lachende paus die Franciscus van Assisi als voorbeeld heeft, jezuïet, Zuid-Amerikaans. Hervormingsgezind en gericht op de nieuwe evangelisatie.

mealybug
Generaal
Generaal

Berichtdoor mealybug » 13 mar 2013 21:14

Faramir schreef:Dan heb je waarschijnlijk een andere paus gezien en niet degene in Vaticaanstad. Tijdens deze korte gelegenheid brak hij al gelijk met het protocol.

Daarnaast adresseerde hij alle mensen van goede wil.

Wat ik er tot nu over gehoord heb ben ik er erg content mee. Een lachende paus die Franciscus van Assisi als voorbeeld heeft, jezuïet, Zuid-Amerikaans. Hervormingsgezind en gericht op de nieuwe evangelisatie.

Jezuit, is van Agt dat ook niet?

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 14 mar 2013 08:09

Faramir schreef:Dan heb je waarschijnlijk een andere paus gezien en niet degene in Vaticaanstad

Wat is het probleem ?... de Malachy voorzegging, eindigde (oorspronkelijk) bij Benedictus -- later, is die van Petrus Romanus, als DE allerlaatste paus, hieraan toegevoegd -- welnu, ik hoopte dat 'r : maar #1 interim zou optreden ... DE interim, die namelijk voor(uitge)zien was -- maar nu blijkt dat dus effe anders uit te pakken -- doch absoluut zeker is hier wel, dat ons in die uh *arena*, nog meer verrassingen te wachten zullen staan !!

alexander91
Majoor
Majoor

Berichtdoor alexander91 » 14 mar 2013 09:01

Ben protestant, maar ben blij met de paus die is gekozen. Hopelijk weet hij de RKK weer op orde te brengen, in afhankelijkheid van God. Het is en blijft onze zusterkerk :-).
"an argument is what convinces reasonable men and a proof is what it takes to convince even an unreasonable man." Alexander Vilenkin

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 14 mar 2013 09:49

Zover ik nu kan overzien, kan ik alleen maar content zijn met deze paus. Wat de poster voor mij al zegt: een paus die hervormt en misstanden opruimt. Gezien zijn naamkeuze lijkt de wil er te zijn.
Maar we zullen zien wat de toekomst brengt.

En wat is er zo geheimzinnig aan het conclaaf? 115 mannen die stemmen uitbrengen op een van hen om de nieuwe paus te worden. Als je gaat stemmen wordt er toch ook niet gevraagd om achter je naam even in te vullen wat je hebt gestemd? Het is vrij duidelijk gemaakt naar de wereld: dan en dan gaan we stemmen, achter gesloten deuren. Zodra er een 2/3 meerderheid is, zien jullie witte rook. Is er geen 2/3 meerderheid, zie je zwarte rook ten teken dat we opnieuw moeten gaan stemmen. Ik vind de benoemingen van burgemeesters in ons land er een stuk geheimzinniger aan toe gaan.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Terug naar “Archief”