schaapje schreef:Zo dachten de heren geleerden ook toen ze vanaf bikini eiland een A-bom tot ontploffing brachten!
De gevolgen waren verschrikkelijk voor de bewooners en het eiland, en de heren van het leger die stonden te kijken.
Sorry maar dit is kul. Toevallig weet ik aardig wat over dit stukje historie. Men wist vrij exact hoeveel kiloton kracht zou vrijkomen en hoeveel fall-out en straling er zou achterblijven. Deze testen waren voornamelijk om de theorie te toetsen.
Jij laat het nu klinken alsof ze maar wat deden op een eiland wat nog bewoond was. Wat natuurlijk niet zo was. Zo'n atol was onbewoond, streng gecontroleerd en in omtrek van bijna 100 kilometer was geen levende ziel te vinden.
Niet dat deze testen niet enorm slecht waren voor het mileu, en persoonlijk vind ik het erg jammer dat deze wapens uberhaupt nodig waren/zijn. Maar je overdrijft hier echt enorm.
Daarnaast scheer je eventjes alle "heren geleerden" over een kam. Ik neem dat je begrijpt dat behandelingen voor kanker ook door geleerden worden bedacht he...ben je daar ook wantrouwig over?
schaapje schreef:Dat dachten ze ook toen ze onderzeese proeven deden en zelfs ondergronds in woestijnen, waarom zijn er zoveel kankergevallen onder de mensheid en zelfs ook onder de dieren?
Nou niet door die proeven hoor schaapje, die zijn al behoorlijk wat jaartjes geleden, daarnaast is die straling zo verdund over grote afstanden dat ze niet eens te meten zijn.
De stijging van kanker heeft eerder te maken met slechte eet en leefgewoontes en de groeiende hoeveelheid suplementen in voeding (mijn eigen bescheiden mening)
schaapje schreef:Verder heb ik mijn mening al over HAARP en dat is dat ze echt niet weten waar ze mee bezig zijn.
Maar alles moet door gaan want het schijnt wel "belangrijk" te zijn, ondanks alle risico's.
Prima, je goed recht. Al vind ik het apart dat je zoiets stelligs kan zeggen terwijl je niets af weet van natuurkunde of wetenschap in het algemeen. Sterker nog, ik denk op te maken dat je alles wat naar wetenschap riekt wantrouwt.