Wim2600 schreef:Misschien niet helemaal on topic, want het is niet zozeer iets dat ik zocht op refoweb, dan wel iets dat ik gevonden heb: censuur, en een ernstige inperking van de vrijheid van meningsuiting. De noodzaak om de neuzen minstens naar de buitenwereld toe in dezelfde richting te houden, maakt dat enige kritische bedenking of vraag koudweg verwijderd wordt.
Wat me bevestigt in het vermoeden dat me al een tijdje bekroop: hoewel veel individuele gebruikers van refoweb blijkbaar goede bedoelingen hebben, wordt de site geleid met een haast sektarische discipline, gericht op het tot slaaf maken en houden van de gedachten van haar leden.
Wat mij als atheïst alleen maar vervult met weerzin (voor de akelige sekte die blijkbaar schuilgaat achter deze site, onder het mom van een christelijke groepering) en medelijden (voor de welmenende gebruikers ervan die toelaten dat ze monddood en blind gemaakt worden).
Ik twijfel er niet aan dat deze posting geen lang leven beschoren is. Het zij zo.
Ik moet hier wel een beetje om lachen.

Dit is een christelijk forum, waarop christelijke onderwerpen aan de orde komen. Daarbij geldt ook nog eens dat we dit forum ook graag christelijk houden. Dat betekent onder andere dat we op delen van het forum alleen posts toestaan van gebruikers die instemmen met de oud-christelijke geloofsbelijdenis. Bovendien geldt voor het hele forum dat we bepaalde fatsoensnormen verwachten, waaronder respect voor het christelijk geloof.
Is dit nu beperking van de vrijheid van meningsuiting? Als dat zo is, verwacht ik dat je naar de politie stapt en aangifte doet.
Maar dat is natuurlijk niet zo. Dit forum is van de forumbeheerder en die mag zijn eisen stellen aan wat er op komt. Dat is helemaal niet zo vreemd en het is ook niet iets specifiek christelijks.
Op het forum
http://www.unmannedspaceflight.com/ (wat over onbemande ruimtevaart gaat) mag je het over de volgende onderwerpen überhaupt niet hebben:
1. bemande ruimtevaart
2. mogelijk leven op andere planeten
3. de vraag of Pluto een planeet is of niet
4. vrijwel alles wat niet met onbemande ruimtevaart te maken heeft (politiek, religie, enz. enz.).
Dat forum is dus nog strikter dan Refoweb (de regels worden er ook strikt nageleefd) en het is niet eens een christelijk forum. Ik zou willen dat er hier die (zelf)discipline heerste.
Is dat beperking van de vrijheid van meningsuiting? Welnee, het geeft alleen maar aan waar dit forum voor bestemd is.
Als je het met het beleid en de scope van een forum niet eens bent en je vindt geen gehoor bij de forumleiding, dan moet je je afvragen of dat forum wel iets voor je is. Het internet is immers groot genoeg om je mening te kunnen ventileren.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)