De gelijkenis van de man zonder bruiloftskleed.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Wilsophie
Generaal
Generaal

Re: De gelijkenis van de man zonder bruiloftskleed.

Berichtdoor Wilsophie » 29 okt 2013 13:29

Zeker, daarom moet je nooit met een boek achteraan beginnen. :wink:

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 okt 2013 13:44

Het zou ook goed zijn om de gelijkenis van de 10 maagden eraan te plakken want er zijn veel overeenkomsten. Iemand gaf dat al aan al gaat het niet om de gelovigen en ongelovigen van nu, maar over de 10 en de 2 stammen of over het nieuwe en het oude verbond in relatie tot Israël.
En dan dus het Bruiloftsfeest waar de Bruid en de Bruidegom de hoofdspelers zijn en de 10 maagden gewoon gasten zijn op weg naar het feest.
Moeilijker is het niet. Het gaat over het Koninkrijk ten tijde van de bruiloft des Lams.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 29 okt 2013 14:40

Wilsophie schreef:v Slooten, had het maar wel ontkend

Het gaat gewoon over de gemeente te Laodicea. Wat je daar onder verstaat kunnen we het over hebben, maar zo staat het gewoon in de bijbel.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 29 okt 2013 14:42

Wilsophie schreef:Het zou ook goed zijn om de gelijkenis van de 10 maagden eraan te plakken want er zijn veel overeenkomsten. Iemand gaf dat al aan al gaat het niet om de gelovigen en ongelovigen van nu, maar over de 10 en de 2 stammen of over het nieuwe en het oude verbond in relatie tot Israël.
En dan dus het Bruiloftsfeest waar de Bruid en de Bruidegom de hoofdspelers zijn en de 10 maagden gewoon gasten zijn op weg naar het feest.
Moeilijker is het niet. Het gaat over het Koninkrijk ten tijde van de bruiloft des Lams.

Alleen jammer dat de vijf dwaze maagden niet kunnen komen dan, die zijn op cruise naar Engeland.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 29 okt 2013 14:51

mealybug: "Desalniettemin blijft het een moeilijk verstaanbaar boek".

het blijft zeker een moeilijk verstaanbaar boek, als je dit boek niet naast andere boeken in de Schrift legt, zoals Jesaja, Jeremia, Daniel, en de kleine profeten.
Daarom is het van essentieel belang Schrift met Schrift te vergelijken.

Ook Mattheus 24 wordt nogal eens verkeerd uitgelegd met betrekking tot het profetisch Woord.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 okt 2013 15:18

Alleen jammer dat de vijf dwaze maagden niet kunnen komen dan, die zijn op cruise naar Engeland.

Jammer dat je graag leuk wilt zijn, en niet de Bijbel serieus neemt.

Je bent de zoveelste die komt aan zetten met een beweging die ik niet aanhang.
O ja Johannes de Heer had als lid van de hervormde kerk een heel duidelijke visie op het profetisch Woord en daaruit bestond een beweging ...of organisatie. Vele mensen kennen de prachtige bundel van JOhannes de Heer, met veel liederen van Sankey en John Wesley en ik ken vele kerkmensen die daar heel graat uitzingen.
Ik ben er ook trots op dat de grootvader van mijn man en mijn grootvader nauw betrokken waren bij de bediening die deze broeder had binnen de kerken en zijn kerk waar hij heel zijn leven trouw lid van bleef. Zo ook mijn grootouders die trouw lid bleven van de hervormde kerk ondanks de verschillen die zij later leerde kennen. Ik zou niet graag spotten met het begrip `Maranatha`. Want ik schaar mij graag onder die gelovigen die wereldwijd vertegenwoordigt zijn en opzien naar Boven waar zij Jezus Christus verwachten.
Vol verwachting blijf ik uitzien, tot die dag eens dagen zal,
dat de Heiland op de wolken,,
weerkomt om mij te halen.
Prijst de Heer!

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 29 okt 2013 15:27

Wilsophie: "en ik ken vele kerkmensen die daar heel graag uit zingen".

Wel, daar kan ik van getuigen, want ik heb pas geleden nog opgetreden voor [oudere] kerkmensen uit de bundel van Joh. de Heer.
Na afloop kwam men massaal me bedanken, voor de prachtige liederen die zij uit volle borst meezongen.

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 okt 2013 15:33

Ook op Urk zingt men heel graag de Maranatha liederen van broeder Johannes de Heer.
Ik verkies deze liederen ook.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 29 okt 2013 15:33

Wilsophie schreef:Jammer dat je graag leuk wilt zijn, en niet de Bijbel serieus neemt.

Jammer dat je nog steeds niet inziet hoe gecompliceerd en geknutseld bepaalde theorieën overkomen. Zonder er verder direct een waardeoordeel aan te hangen trouwens, maar relativering is soms op z´n plaats. Onderzoekende of deze dingen alzo waren..

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 okt 2013 15:45

Ik heb tot nu toe de Bijbel gehanteerd en jij komt met gegoogle aanzetten. Nu weer Wikepedia, moet ik dàt serieus nemen?
Ik begrijp dat dingen op een bepaalde manier niet begrepen worden omdat men deze kennis niet blieft.
Ik weet er alles van, maar als jouw bediening is om dat te relativeren en de Bijbel belachelijk te maken, ga je gang.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 okt 2013 15:48

Wilsophie schreef:Ook op Urk zingt men heel graag de Maranatha liederen van broeder Johannes de Heer.
Ik verkies deze liederen ook.

Ben je ervan op de hoogte dat niet alle liederen van deze meneer de Bijbelse toets kunnen doorstaan?

Wilsophie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Wilsophie » 29 okt 2013 15:49

Nee, geef eens wat voorbeelden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 29 okt 2013 15:50

http://www.rejoicenow.nl/page/kritiek-o ... gsliederen

Nog een aanvulling: dit zijn niet alle JohdH liederen, maar om aan te tonen dat veel chr. opwekkingsliederen dus niet deugen.

Hier is een link, waar je e.e.a. over hem kunt lezen. Best positief dus.
http://www.refdag.nl/muziek/johannes_de ... d_1_541200
Laatst gewijzigd door schelpje3 op 29 okt 2013 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Jvslooten

Berichtdoor Jvslooten » 29 okt 2013 15:51

Wilsophie schreef:Ik heb tot nu toe de Bijbel gehanteerd..
Vind je?
Wilsophie schreef:..en jij komt met gegoogle aanzetten. Nu weer Wikepedia, moet ik dàt serieus nemen?
Ik weet even niet wat je bedoeld.
Wilsophie schreef:Ik weet er alles van..
De Apostel zou zeggen: Ik ken ten dele.
Wilsophie schreef:Maar als jouw bediening is om (...) de Bijbel belachelijk te maken, ga je gang.
Sorry? Als er iemand hier is die niet alleen de bijbel belachelijk maakt, maar ook God en het christendom in het algemeen, dan... nouja, laat ook maar. Ik zal proberen niet persoonlijk te worden.

ineke-kitty
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor ineke-kitty » 29 okt 2013 16:51

Schelpje3.

Je wilt me toch niet vertellen dat de liederen van Joh. de Heer te vergelijken zijn met de vaak oppervlakkige, lekkere meezingliedjes van Opwekking ?

Terug naar “Archief”