Gezond voedsel zoals God het gegeven heeft. Tips en weetjes.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Schipje
Majoor
Majoor

Re: Gezond voedsel zoals God het gegeven heeft. Tips en weet

Berichtdoor Schipje » 18 mei 2012 14:49

ajl schreef:Ik probeer bepaalde dingen wel steeds meer de biologische variant te pakken of fair trade, maar ik blijf het duurder vinden. Op zich maakt dat niet uit. Kiloknallers zijn niet voor niets zo goedkoop, maar alles biologisch vind ik echt te duur.

Ik eet ook echt niet alles biologisch hoor maar wel zo onbewerkt mogelijk. Haal nu de meeste dingen bij de reformzaak.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mei 2012 09:23

Dat groentenabonnement lijkt me ook wel leuk. Er zit hier in de stad een natuurwinkel waar je hem op kan halen.
Alles biologisch en/of fairtrade zou hier ook te duur zijn. Want we eten al minder vlees, alleen Jurian eet af en toe een snoepje, maar hij doet weeeeeken met een zakje, sapjes drinken we niet, alleen thee overdag, mijn man een enkele keer koffie, Jurian drinkt dan wel 1 of 2 keer per dag aanmaaklimonade van Karvan Cevitam, patat en pizza halen we zo goed als nooit, als we het eten gaat het in de oven of frituurpan, pakjes en zakjes gebruik ik niet zoveel meer, boter op brood doen we alleen met hagelslag, dus wij zitten al echt aan ons minimum wat we uit geven aan boodschappen, dus is het al heel snel duurder als je dan biologisch gaat kopen. Alleen voor Frederiek koop ik biologische yoghurt en als ze al een potje krijgt, dan biologisch van de AH, maar die krijgt ze eigenlijk niet zo veel, ze eet gewoon met ons mee meestal.

Maar die groententas lijkt me leuk omdat we dan eens iets anders eten idd. Al hadden we van de week voor het eerst spitskool op, was ook heel lekker. En sinds een paar weken eten we spinazie, dat vond ik nooit lekker, maar als ovenschotel is het best te doen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 25 mei 2012 23:18

volgens mij heeft iemand, mede nav dit topic?, een dwars stukje geschreven.
( zie collums refoweb )

:lol:

jaja, waar men zich druk om kan maken. ( en dan bedoel ik dat ik het opvallend vind hoe men zich druk kan maken om medemensen die gezond willen eten en drinken )

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 26 mei 2012 10:52

meribel schreef:jaja, waar men zich druk om kan maken. ( en dan bedoel ik dat ik het opvallend vind hoe men zich druk kan maken om medemensen die gezond willen eten en drinken )

Misschien komt het doordat ze geconfronteerd worden met iets, waarvan ze weten dat het goed is, maar ze willen er niet teveel moeite in steken.

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 04 jun 2012 09:08

Schipje, eet jij volgens het genesis-dieet? Volgens mij schreef je er weleens wat over, maar ik vind het zo gauw niet terug. Ik ben benieuwd hoe je die overstap ervaren hebt namelijk. Ik heb een boekje over afvallen gelezen van diezelfde schrijver en dat vond ik erg boeiend. Maar om het concreet te maken lijkt me wel lastig. Vooral in het gezin. Voor mezelf zie ik het nog wel zitten.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 05 jun 2012 12:35

Hebben jullie al gestemd wat het meest nutteloze en misleidende product is van het jaar?

http://www.foodwatch.nl/

moeilijk kiezen vond ik het!
Wat een onzin ligt er toch in de winkels.... :roll:

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 06 jun 2012 13:41

@Cornelia, Ik kom aardig in de buurt maar nee, ik eet niet helemaal volgens dat dieet. Concreet maken is niet zo lastig als het lijkt denk ik. Geen varkensvlees, kip en rund is er genoeg. Geen koemelk, geitenmelk is een prima vervanger, als je toetjes gewend bent dan is het wel even wennen of je zou zelf iets moeten maken van geitenmelk. Verder komt het erop neer dat je van alles de meest natruulijke variant neemt. Dus geen witbrood/witte suiker/wit zout. Maar rietsuiker/zeezout/volkoren. Ook geen margarine maar gewoon roomboter. Dit zijn een beetje de meest ''grote'' veranderingen. Ik vind het boek echt een aanrader, je leert er ontzettend veel van! Ben benieuwd wat je doet!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 06 jun 2012 13:45

Wat een leuke site Meribel! Nog nooit van gehoort, ik vind het een geweldig initiatief!

Terug naar “Archief”