Moderator: Moderafo's
Mortlach schreef:De doodstraf is in geen enkel geval te rechtvaardigen.
Optimatus schreef:Opvallend is dat destijds werd geschreeuwd dat de kogel van links kwam.
Opvallend is dat dezer dagen van links niet een soortgelijke reactie wekenlang de opiniepagina's domineert.
Mortlach schreef:De doodstraf is in geen enkel geval te rechtvaardigen.
Optimatus schreef:De "linkse kerk" was het doelwit van Breivik. Ik vind het nogal onbehoorlijk om dan nog zo vernederend over de opvattingen van de slachtoffers te spreken.
Sjaak84 schreef:Vind ik onzin. Als iemand met een gezond verstand (toerekeningsvatbaar dus) 77 mensen dood maakt, dan heb je al je kansen verspeeld. Die persoon heeft namelijk vele gezinnen kapot gemaakt en heeft daarom naar mijn mening geen recht meer op bestaan.
Mortlach schreef:Goed, en waar leggen we de grens dan? 77? 50? 20? 10? 2?
Iemand verkrachten maakt ook gezinnen kapot, inbraak soms ook.
Sjaak84 schreef:Ik zou zelf zeggen 50
Mortlach schreef:
Dus 49 is levenslang, 50 is de doodstraf? Wat arbitrair.
Faramir schreef:Daar ben ik het mee eens. Hoe afschuwelijk de misdaad ook is, de doodstraf is het ultieme zwaktebod. Levenslange opsluiting lijkt mij gepaster. En wel of geen linkse hobby's, het heeft er allemaal niets mee te maken.
Volgens de Bijbel 1, als het om moord met voorbedachte rade gaat (Ex. 21:12-14).Mortlach schreef:Dus 49 is levenslang, 50 is de doodstraf? Wat arbitrair.
Sjaak84 schreef:Je moet ergens de grens trekken he!
juffiejuf schreef:maar volgens de bijbel pleeg je ook een moord als je iemand haat of doodwenst....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten