Red Bull boycotten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Red Bull boycotten?

Berichtdoor schelpje3 » 27 mar 2012 14:42

Maar wie weet nog dat HIJ ooit een godonterende reclame had? Een vriend van mijn vader komt er nog steeds niet!

Ewan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Ewan » 27 mar 2012 14:43

RogierV schreef:Hoezo niet dan?

http://theinspirationroom.com/daily/200 ... se-angels/

oordeel zelf
Somebody up there likes you

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 apr 2012 15:54

Jazeker boycot ik die troep, ten eerste neem ik aanstoot aan die zogenaamd hippe reclames waarin Jezus belachelijk wordt gemaakt (als je zoiets doet met Mohammed is het hek goed van de dam) en ten tweede is het puur vergif.

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 11 sep 2012 11:22

blijblij schreef:http://www.nu.nl/media/2763376/red-bull-trekt-jezus-reclame-terug.html

de reclame wordt niet meer vertoond.

Wat wel grappig is: Hij loopt niet over water door het drinken van Red Bull, toch meestal de strekking van de reclames van Red Bull

De reclame werd niet meer vertoond en zo hoort het ook(daarbij wie smaakt heeft zal die troep nooit drinken)De Christen moet geen enkele belediging pikken en gelijk in het geweer komen en tevens gelijk dit soort producten boycotten :-({|= :-({|= :-({|=
VERITAS VOS LIBERABIT.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 11 sep 2012 11:45

Lichtzwaard schreef:De Christen moet geen enkele belediging pikken

Dan is het wellicht niet zo'n goed idee om in een land te wonen met vrijheid van meningsuiting en een scheiding tussen kerk en staat. Tijd voor een orthodox-fundamentalistisch christen land?

Kijk Lichtzwaard, in een land als Nederland zal je nu eenmaal geconfronteerd worden met dingen waardoor je je beledigd voelt. Dat heb ik ook elke keer dat ik een hoofddoek zie of kerkdiensten op de Publieke Omroep. Maarja, dat accepteer ik omdat ik accepteer dat er veel culturen en religies in dit land leven.

Maar op de een of andere manier hebben vrijwel alle christenen hier heul veel moeite mee. Iedereen moet maar rekening met hen houden als het aankomt op homohuwelijk, zondagsrust, euthanasie, abortus, sex in reclames, zg. "godslastering" en weet ik niet wat.

Christenen vinden blijkbaar dat niemand hen mag krenken omdat ze nu eenmaal christen zijn en in god geloven.

Prima dat je je beledigd voelt door de Red Bull reclame, ik zou m'n energie in belangrijkere zaken steken, maar goed, dat moet je zelf weten. Maar jouw reactie gaat toch wel een stapje verder volgens mij; niets pikken? Meteen in het verweer komen? Denk je dat dat op de lange termijn de positie van christelijk nederland verbeterd? Ik denk het niet....

Floppie
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Floppie » 11 sep 2012 20:31

Als het gaat over krenking... Ik denk dat dat nou niet echt een punt is waarin de Nederlander in het algemeen zo goed is. Het is erg makkelijk om dat in de schoenen van christenen te schuiven, omdat die vaker in de hoek zitten waar de klappen vallen, maar er zijn genoeg voorbeelden te noemen waaruit blijkt dat mensen zich gekrenkt voelen zodra je aan onderwerpen komt die hen na aan het hart liggen.
Floppie heeft het forum nu definitief verlaten.

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 11 sep 2012 20:42

Lichtzwaard schreef:

De reclame werd niet meer vertoond en zo hoort het ook(daarbij wie smaakt heeft zal die troep nooit drinken)De Christen moet geen enkele belediging pikken

Das weer een heel nieuw geluid , de ware christen wordt juist sterker door beproeving.
Voordat Petrus LICHT kreeg en zijn ogen geopend werden, greep hij ook naar het ZWAARD en sloeg het oor af.
VOOR zijn bekering.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 14 sep 2012 15:22

Lichtzwaard schreef:De reclame werd niet meer vertoond en zo hoort het ook(daarbij wie smaakt heeft zal die troep nooit drinken)De Christen moet geen enkele belediging pikken

boer schreef:Das weer een heel nieuw geluid , de ware christen wordt juist sterker door beproeving.
Voordat Petrus LICHT kreeg en zijn ogen geopend werden, greep hij ook naar het ZWAARD en sloeg het oor af.
VOOR zijn bekering.

Nee hoor, Petrus was al lang bekeerd (Mat 16,16) toen hij dat deed en ook Jezus leerde dat hij niet gekomen was om vrede te brengen maar het zwaard (Mat 10,34) en dat zijn volgelingen met hem strijden (Op 17,14) op de dag van de Heere.

'Deze dag is van de Heere, de HEERE van de legermachten, een dag van wraak om Zich te wreken op Zijn tegenstanders. Het zwaard zal verslinden en verzadigd worden, en dronken worden van hun bloed. Want het is een slachting voor de Heere, de HEERE van de legermachten, in het land in het noorden, aan de rivier de Eufraat.' (Jer 46,10)

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 14 sep 2012 22:25

mohamed schreef:Nee hoor, Petrus was al lang bekeerd (Mat 16,16) toen hij dat deed en ook Jezus leerde dat hij niet gekomen was om vrede te brengen maar het zwaard (Mat 10,34) en dat zijn volgelingen met hem strijden (Op 17,14) op de dag van de Heere.

'Deze dag is van de Heere, de HEERE van de legermachten, een dag van wraak om Zich te wreken op Zijn tegenstanders. Het zwaard zal verslinden en verzadigd worden, en dronken worden van hun bloed. Want het is een slachting voor de Heere, de HEERE van de legermachten, in het land in het noorden, aan de rivier de Eufraat.' (Jer 46,10)

Luk 22:32...en gij, als gij eenmaal bekeert ZULT zijn, zo versterk uwe broeders...Voor dat Jezus was gestorven, was er nog geen uitstortig van de Heilige Geest geweest, en Petrus liet duidelijk zien dat hij tot die tijd niets zelf kon beginnen, want hij verloochende Jezus 3 maal.
Openbaring speelt na de opname, de dag de Heeren is de zevende dag, het zevende millenium, het 1000 jarige RIjk, wanneer de gelovigen de stammen israels zullen oordelen.

Jezus kwam zeker om het zwaard te brengen, ook dat gedeelte is aan de joden gericht, stel je voor dat een familielid Jezus aanneemt als Messias in een joodse familie in die tijd.
Stefanus werd dan ook gestenigd.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 15 sep 2012 08:32

mohamed schreef:Nee hoor, Petrus was al lang bekeerd (Mat 16,16) toen hij dat deed en ook Jezus leerde dat hij niet gekomen was om vrede te brengen maar het zwaard (Mat 10,34) en dat zijn volgelingen met hem strijden (Op 17,14) op de dag van de Heere.

boer schreef:Luk 22:32...en gij, als gij eenmaal bekeert ZULT zijn, zo versterk uwe broeders...Voor dat Jezus was gestorven, was er nog geen uitstortig van de Heilige Geest geweest, en Petrus liet duidelijk zien dat hij tot die tijd niets zelf kon beginnen, want hij verloochende Jezus 3 maal.
Openbaring speelt na de opname, de dag de Heeren is de zevende dag, het zevende millenium, het 1000 jarige RIjk, wanneer de gelovigen de stammen israels zullen oordelen.

Jezus kwam zeker om het zwaard te brengen, ook dat gedeelte is aan de joden gericht, stel je voor dat een familielid Jezus aanneemt als Messias in een joodse familie in die tijd.
Stefanus werd dan ook gestenigd.

Ik weet dat de heilige Geest toen nog niet was uitgestort, maar betekent het dat de Vader in die tijd een winterslaap hield?

Mat 16
16 Simon Petrus antwoordde en zei: U bent de Christus, de Zoon van de levende God.
17 En Jezus antwoordde en zei tegen hem: Zalig bent u, Simon Barjona, want vlees en bloed hebben u dat niet geopenbaard, maar Mijn Vader, Die in de hemelen is.

Indien Petrus nog NIET bekeerd was voor de uitstorting van de Geest, dan kon Petrus dus ZALIG worden ZONDER bekering en is er dus redding BUITEN Christus!!! Lijkt mij zeer sterk!

'Daarom maak ik u bekend dat niemand die door de Geest van God spreekt, zegt: Jezus is een vervloekte. Ook kan niemand zeggen: Jezus is Heere, dan door de Heilige Geest.' (1 Kor 12,3)

Dat Petrus al was bekeerd voor de uitstorting van de heilige Geest steek ik mijn beide handen voor in het vuur en ook Thomas noemde Jezus HEERE (Joh 20,28) reeds voor de uitstorting van de Geest. Johannes doopte de doop van BEKERING (Mat 3,11; Mar1,4; Luk 4,4) etc etc. Het moge duidelijk zijn dat een volgeling van Jezus per definitie bekeerd was, ook voor de uitstorting van de Geest en dit betrof uitsluitend nog joden! Eveneens spraken alle profeten bij monde van de heilige Geest, dus ook in de tijd voordat de Geest over alle vlees van het huis Israëls werd uitgestort was de heilige Geest van de Vader al werkzaam in de uitverkorenen. Als je denkt dat de discipelen zich pas bekeerden na pinkster vergis je je deerlijk!!!

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 15 sep 2012 21:57

Ik snap en deel je standpunt, maar maak onderscheid tussen de bekering voor het kruis en die erna.
net als bij Lydia werd Petrus de ogen geopend ná de opstanding.
petrus en de discipelen wisten nauwelijks wat de gelijkenissen inhielden en moesten altijd vragen wat jezus nou eigenlijk bedoelde.
Ook toen Petrus bij het graf kwam, verbaasde hij zich en vroeg zich af wat er toch gebeurd was, toen hij slechts de windsels vond.
Ook de emausgangers waren zich nergens van bewust, en moesten nog uitgelegd worden dat de Schriften op Hem betrekking hadden gehad.
De discipelen leefden gedurende beide bedelingen, ik denk dat het daar wat wringt.
Mensen die zich met de doop der bekering hadden laten dopen, moesten niet voor niets nog eens gedoopt worden, na de uitstorting der Heilige Geest, toch?

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 sep 2012 08:53

boer schreef:Ik snap en deel je standpunt, maar maak onderscheid tussen de bekering voor het kruis en die erna.
net als bij Lydia werd Petrus de ogen geopend ná de opstanding.
petrus en de discipelen wisten nauwelijks wat de gelijkenissen inhielden en moesten altijd vragen wat jezus nou eigenlijk bedoelde.
Ook toen Petrus bij het graf kwam, verbaasde hij zich en vroeg zich af wat er toch gebeurd was, toen hij slechts de windsels vond.
Ook de emausgangers waren zich nergens van bewust, en moesten nog uitgelegd worden dat de Schriften op Hem betrekking hadden gehad.
De discipelen leefden gedurende beide bedelingen, ik denk dat het daar wat wringt.
Mensen die zich met de doop der bekering hadden laten dopen, moesten niet voor niets nog eens gedoopt worden, na de uitstorting der Heilige Geest, toch?

Dat had met bekering niets te maken, want Jezus verklaarde Petrus zalig nadat God de Vader de discipel openbaarde wie de Christus is. Dus nogmaals, als Petrus toen nog bekeerd moest worden dan is er dus redding BUITEN Christus. Daar geloof ik helemaal niets van. Dat de apostel evenals de anderen nog moest wachten op de trooster om alles te begrijpen verandert daar niks aan, want de armen van geest waren ook bekeerd (Mat 5,3) en van hen is het koninkrijk. En als dat je nog niet overtuigt, lees dan de toespraak van Petrus in Handelingen 1, die hij hield kort VOOR de uitstorting van de Geest.

15 En in die dagen stond Petrus op te midden van de discipelen – er was namelijk een menigte bijeen van ongeveer honderdtwintig personen – en sprak:
16 Mannenbroeders, dit Schriftwoord moest vervuld worden dat de Heilige Geest bij monde van David van tevoren gesproken heeft over Judas, die gids geweest is voor hen die Jezus gevangennamen;
17 want hij werd bij ons gerekend en had aan deze bediening deel gekregen.
18 Deze nu heeft met het loon van de ongerechtigheid een stuk grond verkregen, en nadat hij voorovergevallen was, barstte hij in het midden open en kwamen al zijn ingewanden naar buiten.
19 En het is bekend geworden bij allen die in Jeruzalem wonen, zodat dat stuk grond in hun eigen taal Akeldama genoemd wordt, dat wil zeggen: bloedakker.
20 Want er staat geschreven in het boek van de Psalmen: Laat zijn woonplaats woest worden en laat er niemand zijn die daarin woont. En: Laat een ander zijn ambt als opziener nemen.
21 Het is dus nodig dat een van de mannen die met ons omgegaan zijn gedurende heel de tijd dat de Heere Jezus onder ons in- en uitging,
22 te beginnen met de doop van Johannes tot op de dag waarop Hij van ons opgenomen werd, met ons getuige wordt van Zijn opstanding.

Is dit de speech van iemand die nog bekeerd moest worden, ja of nee?

boer
Majoor
Majoor

Berichtdoor boer » 16 sep 2012 14:10

Als je de bergrede toepast en zegt dat de zachtmoedigen de aarde zullen beerven, hoe kun je dan zeggen dat Op 17;14 geweld en het zwaard legitimeert ?
Je schrijft wel dat Rom 7 vnl aan de joden is geschreven, wel dan is vrijwel alles na Openb 3 het zeker.
(Wat ook blijkt uit de joodse symboliek)
Is er misschien een hemels én een aards koninkrijk?
(Uw koninkrijk komen, inde hemel, ALZO OOK op aarde )

mohamed

Berichtdoor mohamed » 16 sep 2012 17:36

boer schreef:Als je de bergrede toepast en zegt dat de zachtmoedigen de aarde zullen beerven, hoe kun je dan zeggen dat Op 17;14 geweld en het zwaard legitimeert ?

De profeet Daniel leert ons dat de oorlog niet voor eeuwig zou duren:

Welgelukzalig is hij, die verwacht en raakt tot duizend driehonderd vijf en dertig dagen. .

Bovendien is leven bij het zwaard wat anders als je verdedigen of een vonnis vellen.

'Hij zei dan tegen hen: Maar nu, laat wie een beurs heeft, hem meenemen, evenzo ook een reiszak. En wie geen zwaard heeft, laat die zijn bovenkleed verkopen en er een kopen.' (Luk 22,36)
boer schreef:Je schrijft wel dat Rom 7 vnl aan de joden is geschreven, wel dan is vrijwel alles na Openb 3 het zeker.
(Wat ook blijkt uit de joodse symboliek)
Is er misschien een hemels én een aards koninkrijk?
(Uw koninkrijk komen, inde hemel, ALZO OOK op aarde )

Dat er een aards Jeruzalem was en een hemels Jeruzalem is beaam ik van ganser harte.

Dat Petrus zich vergaloppeerde zegt niets over zijn bekering, maar alles over zijn menselijkheid. Ook na de uitstorting van de Geest bleef Petrus niet in de waarheid toen hij niet wilde eten met de heidenen (=volken), zie Galaten 2, dus van een tweede bekering is geen sprake, maar van menselijkheid veelmeer.
Het volk moest meerdere dopen ondergaan zoals je terecht opmerkte (hebben we al eens een interessante discussie over gehad ook) doch 'slechts' één doop der bekering dus bekeerd waren ze reeds voor de komst van de Messias.

De heilige Geest bekeerd niet maar LEERT. (Joh 14,26)

'En hij zal voor Hem uitgaan in de geest en de kracht van Elia, om het hart van de vaderen te bekeren tot de kinderen en de ongehoorzamen tot de bedachtzaamheid van de rechtvaardigen, om voor de Heere een toegerust volk gereed te maken.' (Luk 1,17)

Lichtzwaard
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Lichtzwaard » 16 sep 2012 22:48

Wat een theologie van de koude grond in deze draad .

Het is heel eenvoudig als men de Heer belijdt voor de mensen zal Hij ons belijden bij Zijn Hemelse Vader.De Christen is geen watje en de echte belijdenis van een Christen is er altijd een van kracht en gezag =D> =D> =D> =D>
VERITAS VOS LIBERABIT.

Terug naar “Archief”