Omega schreef:Deze man heeft in een nadere reactie zijn eerste antwoord genuanceerd en uitgelegd. Dat eerste deel werd grif gecopieerd en verspreid bij Ronduit en Flevo. Waarna vrijwel iedereen hem belachelijk maakte. Voor de nuance had vrijwel niemand daar belangstelling. Over eenzijdig gesproken...
Goed, das een andere discussie, maar misschien hadden zijn excuses meer doorgedrongen tot de rest van de wereld? Het was immers een grove en respectloze opmerking, dat niemand dan aandacht heeft voor een nuancering lijkt mij niet meer als logisch.
Dat begrijp ik niet. Deze heilige, almachtige en goede God mag je vergelijken met alles wat zondig is en zonde doet? Je persifleert toch niet iemand die je lief en dierbaar is. Ik ben dol op mijn ouders en iedereen die ze belachelijk voorstelt laat ik (b.w.v.s.) de binnenzijde van hun hersenpan zien.
Persifleren kan ook op een waardig manier. Ook als je daarom moet lachen...
Is het niet verstandig om de bijbel wat minder te interpreteren en wat meer zelf te laten spreken?
*zucht*... ja, laten we er ff een definitie studie van maken

Wat jij wil dan: "zoals ik de bijbel versta".
1. De vader in deze gelijkenis wordt niet belachelijk gemaakt of gedraagt zichzelf als zodanig.
2. Juist omdat God groot en heilig is, dienen wij eerbiedig met Hem om te gaan.
1. Humor is bij mijn wete niet verboden.
2. Mee eens.
1. Moslims hebben meer besef van de heiligheid van hun god, dan veel christenen.
2. In JCS werd Jezus voorgesteld als een zondige en sterfelijke hoerenloper. Als je daar al geen moeite mee hebt, dan begrijp ik ook waarom je je niet druk maakt om BA.
1. Vreemde uitspraak voor een christen. Moslims geloven in een valse god, met valse heiligheid. Ik kan echt helemaal niets met zo een uitspraak.
2. Ik kan daar weinig over zeggen, sorry, te lang geleden. Dus ik ga er voor nu maar ff vanuit dat je gelijk hebt.
Wat je over het hoofd ziet is de complete tekst. Ik hoef je toch niet uit te leggen dat het overtreden van Gods geboden zonde is? Dus wie de zonde niet mijdt en toch beweert dat hij een christen is, wordt door de bijbel een leugenaar genoemd.
Het overtreden van God's geboden is inderdaad zonde. Ik dacht dat het hier om het mijden van zondig plaatsen ging, maar ik begrijp nu dat je bedoelde dat die film een zonde is ofzo... Als jij dat zo ziet moet je inderdaad niet naar die film gaan.