Moderator: Moderafo's
Optimatus schreef:Er is in Handelingen een aantal keer sprake van het dopen van gezinnen. Daar zullen waarschijnlijk ook kinderen bij zijn geweest.
Dit sluit echter niet uit dat ik me laat overtuigen.
is dat het een toespraak i svan petrus aan de israelieten
Misschien heb je er overheen gelezen, maar ik had je gevraagd waar ik in de bijbel kan lezen dat de doop een teken en een zegel is.
(hier wordt verwezen naar het oude verbond))
De doop was de belijdenis in die tijd, maar werd door Augustinus veranderd.De vervangingsleer deed zijn intrede.Doop ipv besnijdenis, wij werden "israel".
Er is in Handelingen een aantal keer sprake van het dopen van gezinnen. Daar zullen waarschijnlijk ook kinderen bij zijn geweest.
quote="Katlheen"Even los van volwassen doop, dan wel kinderdoop: wat houdt het "opdragen" van kinderen in, zoals dat in bepaalde kringen plaatsvindt? En is daar bijbelse grond voor te vinden?
Katlheen schreef:Even los van volwassen doop, dan wel kinderdoop: wat houdt het "opdragen" van kinderen in, zoals dat in bepaalde kringen plaatsvindt? En is daar bijbelse grond voor te vinden?
boer schreef:Wellicht staat het antwoord in Lucas 2;22.
Jezus werd naar de wet in de tempel voorgesteld.
Wellicht staat het antwoord in Lucas 2;22.
Jezus werd naar de wet in de tempel voorgesteld.
boer schreef:Dit ontgaat me een beetje geloof ik...leg eens uit,als je wilt?
Luke. schreef:@mw
waarom denk je dat ik niet in de Bijbel gezocht heb naar aanwijzingen over dit onderwerp? Ik heb ontzettend veel artikelen op het internet gelezen, hierover gebeden en de Bijbel gelezen. Natuurlijk geeft dit op geen manier aan dat ik gelijk heb; er zijn zoveel mensen die dat doen en toch op een andere mening uitkomen.
Ik vond alleen de tip van jou om 'eens' in de Bijbel te kijken wat er staat nogal denigrerend, alsof ik alleen mijn eigen mening zonder onderbouwing rondspui hier. Als mijn argumenten zo kort door de bocht zijn, heb je vast geen moeite ze van tafel te vegen. Zou je misschien toch een poging willen wagen er serieus op in te gaan?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten