Refoweb en Tour?????

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

cire
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor cire » 26 jul 2003 13:21

Omega schreef:
want voor mijn gevoel ging het namelijk niet zo zeer om het Tourspel alswel om een virtuele stok...

Voor mijn gevoel zoekt Kridje gewoon nieuwe leden voor zijn forum op de verkeerde plaats en op de verkeerde wijze.

Misschien een beetje kort door de bocht. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet wist dat Kridje met OSW te maken had, totdat iemand op dit forum dat erbij haalde.

Ik zou het dan ook beter gevonden hebben, als we gewoon met de bal hadden blijven spelen en de man gewoon hadden laten lopen.

Kridje schreef:De mening van een moderator komt overeen met Gods Woord en de Drie formulieren anders is zo iemand geen moderator van een refoforum.

Dit vind ik een erg twijfelachtige uitspraak en zelfs absoluut fout. Dit betekend namelijk dat een moderator per definitie de juiste uitleg van de Bijbel en de 3FvE in z'n zak zou hebben.

Ik ben er trouwens wel mee eens dat een moderator grenzen stelt op z'n forum en daarvoor normen als de Bijbel en de 3FvE gebruikt.
En dan bijvoorbeeld een dergelijk tour topic niet toelaat.

Hoewel ik tegelijkertijd vind dat een serieuze discussie over elk onderwerp mogelijk moet zijn, ook over de Bijbel, 3FvE. (Maar het tour-topic zelf is geen discussie...)

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 28 jul 2003 09:55

Ik zou het dan ook beter gevonden hebben, als we gewoon met de bal hadden blijven spelen en de man gewoon hadden laten lopen.

Kridje had in een andere topic al verteld wie hij was ;-)
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 28 jul 2003 10:07

pfffffffffffffffffffffffffff :o :?

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 28 jul 2003 10:32

Nogmaals mijn persoonlijk gevoel zegt dat refoweb en tour niet samen kan, zeker niet als het als positief wordt gezien en een spelletje van wordt gemaakt.

Laten we in ieder geval constateren dat deze benadering al heel anders klinkt dan je stelling, waar Night op de juiste wijze reageerde met:

Als het je werkelijk ernstig stoorde en je er werkelijk last van hebt in je hart, dan had je het anders neergezet, en objectief de discussie aangezwengeld. Zo blijft het een loze, "ruziezoekende" kreet.

De kwestie op zich is een stuk ingewikkelder dan zo op het eerste gezicht lijkt. In de eerste plaats gaat het om een virtueel spel van gebruikers op dit forum. Ten tweede wordt het niet gespeeld op zondag, maar gaat het om het achteraf verwerken van sportuitslagen die enkele malen op zondag tot stand komen. En dan kom je m.i. toch in een wat vaag grijs gebied, waar vragen liggen als: mag je wandelen of fietsen op zondag? Mogen mannen witte puntschoenen dragen en ringetjes in hun oren? Is werken als buschauffeur op zondag noodzakelijk? En ga zo maar door.

Ik kan me daarom wel vinden in de houding van het RD, waar 's maandags gewoon de berichten van zondag worden geplaatst. De wereld staat, helaas, op zondag niet stil. Als de koningin die dag komt te overlijden, dan kun je echt niet doen alsof er niets aan de hand is. Nu ligt het tourspel wel op een iets ander vlak. Maar tegelijkertijd kun je constateren dat dit geen spel is dat zich op zondag afspeelt.

We hebben m.i. in onze achterban al ge- en verboden genoeg. Ongetwijfeld zijn er nog heel wat bij te bedenken. De belangrijkste vraag moet echter zijn: staat het onze zaligheid in de weg? En die vraag zal ieder voor zich persoonlijk moeten beantwoorden.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Terug naar “Archief”