schelpje3 schreef:Ogylvie, ja, thanks, kon er ff niet opkomen. Ik zie het wel eens in een flits voorbijkomen. Ik gruw en griezel van dat soort figuren. Mensen helemaal in tranen, als ze menen dat hij in contact komt met opoe of hun kind. Bah, rijk worden over het verdriet van ouders en andere familieleden.
Je kunt het ook zo bekijken. Die man geeft mensen hoop en een kans om bepaalde zaken af te sluiten. Zelfs als het allemaal larie is, is het gevoel dat die mensen er aan overhouden hetzelfde, toch? Maar goed, mij interesseert dat soort dingen weinig en heb er ook nog nooit een aflevering van gezien.
Ik denk zomaar dat het best waar kan zijn. Ik heb eens een aangrijpende roman gelezen van een jongen die per ongeluk in een kring van geestoproepers terechtkwam. Hij raakte in de ban hiervan, bezocht de avonden eerst met scepsis, maar gaandeweg wilde hij ook. Het gekke was, als hij erbij was, lukte het niet !
Uiteindelijk werd hij ontmaskerd, het kwam door hem. omdat hij daar met argwaan zat. Daarom kwamen de geesten niet "over".
Ondanks ik het walgelijk vond, wilde ik toch graag weten hoe het afliep. Nou slecht dus. De jongen verloor zijn moeder, die hij adoreerde, dus hij wilde met haar in contact komen in het hiernamaals, dat lukte steeds net niet. Wel het medium, maar hij niet.
Hij werd daar zo depressief en ontmoedigd van, dat hij zelfmoord pleegde.![]()
Ik heb het boek na lezing weggegooid, misschien vinden jullie dit raar, maar ik wilde niet dat een ander, misschien zwakker hierin, dit zou lezen en ook op een idee zou komen. Het was trouwens een oud (tweedehands) boek.
Tja, ik weet niet welk boek het is, maar een roman is over het algemeen fictie waar de schrijver vanalles kan hebben verzonnen en aangedikt.
Ik heb trouwens ook wel eens verhalen gelezen van christelijke schrijvers die waarschuwden tegen de gevaren van rollenspellen, in het bijzonder Dungeons and Dragons (Chick Tracts, als je ze ook wilt lezen) Werkelijk hi-la-risch. Ik speel al bijna 20 jaar rollenspellen en ik ben nog nooit uitgenodigd voor een geheim genootschap duivelaanbidders.
Van hetzelfde laken een pak de lui die waarschuwen voor Harry Potter. Je zou er demonen mee in je leven laten en je zou ervan echt leren toveren. Nu heb ik al de boeken gelezen, maar mij lukt het nog steeds niet.