Zwanger deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

lammetje
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 12

Berichtdoor lammetje » 20 jun 2011 07:58

ajl schreef:Volgens mijn schoonzus ( = kaakchirurg) kan je het al van 1 fles ontwikkelen. Zij ziet regelmatig de gevolgen en is echt panisch op dat vlak.

Is dat nu ook met tuitbekers en rietjesbekers?

Hier hebben ze veel uit een tuitbeker pap gedronken, zo'n tuitbeker met een groot gat is dat, ideaal vond ik altijd :wink:

Evelien: Leuk de wieg in huis! Hier moet ik hem nog halen, bij de oudste stond hij al met 20 weken volgens mij :mrgreen: nu met bijna 36 nog steeds niet. Ga hem deze week maar halen, want vanaf volgende week mag het thuis geboren worden....
Hopelijk krijg je niet al te veel last van vervelende klachten/kwaaltjes.... Succes met werken, dat zul je wel even merken na 4 weken vakantie :)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 jun 2011 08:17

Ik zou gaan werken vandaag, maar onverwachts een dagje vrij. Ze belde af. Geen probleem en al had ik moeten werken vondt ik het ook geen probleem. Kan ik in huis aan de gang (als ik zin in heb). :lol:

Mijn oudste zus had de wieg op zolder staan (zij was de laatste) en gisteren gingen we naar m'n ouders en mijn zus ook. Dus dan is het makkelijk om het zo mee te nemen. Maar kon het niet laten om even de bekleding er aan/om te doen:

Afbeelding

Foto is niet echt heel duidelijk maar dit is dus de (fam)wieg.

Hoe is het met de andere zwangeren?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jun 2011 08:24

lammetje schreef:Is dat nu ook met tuitbekers en rietjesbekers?

Hier hebben ze veel uit een tuitbeker pap gedronken, zo'n tuitbeker met een groot gat is dat, ideaal vond ik altijd :wink:

Ook tuitbekers en rietjesbekers kunnen voor zuigcariës zorgen. Zij geeft in iedergeval alleen maar water uit een tuitbeker. Verder alles van de lepel of uit een beker.

Uit een tuitbeker pap doe ik eigenlijk ook nooit. Ik ontbijt zelf toch altijd aan tafel samen met de kinderen. Dan zie ik tenminste wat ze eten en hoe ze eten en heb ik gelijk een beetje toezicht op het bidden en danken ( aangien dat laatste natuurlijk op het kdv ook niet gebeurt). Dan kan zo'n kleintje gelijk ook pap krijgen.

@ evelien Leuk hoor zo'n wiegje! Wij hebben onze wieg nog op zolder staan, maar ik heb zo'n vermoeden dat het ook pas rond 36 weken weer tevoorschijn komt ( of ik moet enorme nesteldrang krijgen :mrgreen: )
Wat voor kwaaltjes heb jij momenteel?

Hier gaat alles prima, heb alleen al best wel wat harde buiken en een zere onderbuik. Dat wil ik volgende week toch wel even navragen bij de echo.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 jun 2011 08:31

Mooie wieg Evelien!

Vandaag is de dag, maar alles nog rustig ;-)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 jun 2011 08:37

ze eten hier ook aan tafel, maar dan een tuitbeker, gaat lekker snel. overigens niet iedere dag want ze eten niet iedere dag pap. De laatste tijd is het weer helemaal 'uit'. Doe het soms ook gewoon in een normale beker. maar ik zie het verschil tussen een tuitbeker met zo'n groot rond gat of een normale beker eigenlijk niet :-k 8-[
Ben verder zelf ook van het: zo snel mogelijk uit een beker leren drinken. Handig want een beker hebben ze overal, rietjes, tuit en flesjes niet :wink:
beetje offtopic volgens mij 8-[

Leuk die wieg evelien! Mooi hoor! Lekker rustig aan doen dus vandaag.

Jamillah: spannend hoor, kan nog even duren natuurlijk maar vind die 40 weken grens wel speciaal hoor :)

ajl: weet niet hoever je bent, indalen is volgens mij nog niet echt aan de orde toch? Ik heb dat namelijk nu ook heel erg maar de kleine ligt dan ook heel laag met het hoofdje. Als de vliezen breken mag ik iig blijven lopen.

Hier alleen moe, ga op tijd naar bed maar lig dan nog uren wakker :roll: gelukkig is het heel wat minder erg dan de vorige zwangerschap, toen werd ik echt gek van mezelf snachts. Nu ben ik wat rustiger als ik wakker lig en val meestal ook wel weer redelijk snel in slaap.Heb vorige week buikfoto's gemaakt, zal er weer een opzoeken :)

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jun 2011 08:41

@ Jamillah Ik denk elke keer als jij post; zou het zover zijn. Maar nee, weer niet! Succes met de laatste loodjes en het afwachten! Waren je andere kinderen ook 'overtijd' geboren?

@ Lammetje Als jij de tuitbeker prettig vindt, moet je het vooral blijven gebruiken Dat is het voordeel van eigen kinderen; je mag het allemaal zelf bepalen :D

Indalen is nog lang niet aan de orde, maar ik heb veel meer buikpijn dan de vorige zwangerschappen. Nu kunnen het mijn darmen niet zijn, want dat is met medicatie rustig op het ogenblik. Volgende week maar eens met de 20 weken echo vragen of het wellicht aan de ligging van het kind ligt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 jun 2011 08:48

Wauw, mooi Evelien!
lammetje, alweer bijna 36 weken, tjonge, wat gaat het snel he :D Is het kamertje ondertussen wel af?
ajl, vervelend zeg, misschien weten ze idd bij de 20 weken echo wat het kan zijn
jamillah, wat flauw zeg dat het kindje zo lekker zit, ben je het erg zat?

Hier dus ook nog niks. Mijn man zei zaterdag en gisteren dat het nu wel mooi uit zou komen, afgelopen weekend. Maar helaas. Gelukkig is mijn man deze week eindelijk wat rustiger, dus heb ik ook meer rust, hopelijk helpt dat iets. En zo niet, dan overleef ik het allemaal wel weer deze week ;)
Ik vroeg vorige week aan mijn man of hij wilde dat ik wat eten in zou vriezen, zodat hij niet teveel hoeft te koken, maar dat vond hij onzin. 'Ik kan toch prima boodschappen doen en koken?'
Maar gister zei ie dat het toch wel fijn was als de koelkast vol zou zijn, en wat blikken en potten groenten, zodat hij niet elke dag boodschappen hoeft te gaan doen ;) Dus vanmorgen maar meteen alles weer volgestouwd. Kunnen we weer tot het weekend vooruit.
Ik ga genieten van mijn dagje zonder Jurian. Ik hou zielsveel van hem maar hij was vorige week wel echt aan het uitproberen. Hij reageert best wel erg op het hele gebeuren, en lijkt wel door te hebben dat hij zijn plekje als enig kind bijna op moet geven ofzo. En ik ben natuurlijk ook iets sneller kriebelelig, en dat werkt elkaar lekker tegen. Maar nu mag hij lekker een dagje op het kdv spelen, en kan ik hier de boel een beetje netjes maken. Dan kunnen we er een weekje tegenaan :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 jun 2011 08:51

@Ajl, nou de klachten zijn last van m'n rug en handen hebbben (maar die handen hebben eigenlijk niks met de zw. te maken). Komt doordat ik vorige week te veel gedaan. Thuis en bij vrienden geholpen (klussen enzo). En we hadden afgelopen vrijdag de stukadoor die zowel boven als beneden bezig was. Dus toen ik bij vrienden vandaan kwam kon thuis verder. En het is nog niet weg dus ik mag nog een keer door het hele huis heen. :? Maar het is wel mooi afgewerkt nu allemaal.

@Jamillah, spannend. Het kan niet lang meer duren.

Hoe zal het met MissF zijn?

@Lammetje, voor jou begint het ook al aardig op te schieten he.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 20 jun 2011 08:51

Ow MissF, ik zie dat je net voor mij een berichtje gepost heb. :wink:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 20 jun 2011 09:05

Kamertje is klaar en ingericht! Kwam er alleen achter dat ik nu wel wat meer rompers kan gebruiken, heb er nogal wat weg gedaan met van die vergeelde vlekken.... dus van de week maar even wat inslaan. vind ik niet erg hoor :lol:

ajl: je mag het allemaal wel zelf bepalen, maar vind het ook wel belangrijk om het 'gezond en verantwoord' te doen :wink: Volgende week dus de 20 weken echo, spannend hoor!

Ik weet niet meer of jamillah op tijd of over tijd beviel, maar wel dat ze bij de tweede héél snel een berichtje postte :lol:

MissF: lekker is dat, de koelkast weer vol. Hier ga ik ook weer inslaan straks.
en die kleintjes voelen het aan hoor, dat je zelf anders ben en dat er een verandering aan komt, hier ook zo'n uit-tester, echt heel frustrerend. ze heeft net een half uur op bed gelegen :)

de buikfoto kan ik niet vinden, moet dat van een bepaalde schijf halen van het netwerk maar ik kom er niet op :roll:

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 jun 2011 09:11

Haha....ik begin ongeveer 4 weken van te voren al extra dingen in te slaan. Dan ga ik een keer naar de Aldi voor allemaal houdbare dingen en begin als een speer te bakken en te koken. Ik heb dan meestal wel soep ( zal nu wel erwtensoep worden), nasi en pastasaus in de vriezer voor de eerste dagen. Na het koken ga ik bakken voor de kraamvisite, meestal appeltaart, muffins, soesjes en een lading glazuur en slagroom op voorraad. Eigenlijk is het onzinnig. Alsof je anders ook verhongert als je een dag niet naar de winkel kan.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 20 jun 2011 09:54

Ik beviel bij beide een dag eerder, op zondag. En Boudin zelfs op vaderdag.. Dus die was gisteren jarig. Ben nu toch blij dat het gisteren niet geboren is, ik kon vanmorgen nog lekker zelf Boudin naar school brengen met zijn traktatie.

Klopt Lammetje, ik geloof dat ik 1.5 uur later zelf berichtte dat Gerlinde geboren was. Ik moest mn bed uit omdat het verschoond werd, en aangezien ik een stugge rookster ben was ik blij eindelijk weer een sigaretje op te kunnen steken. En onder het genot daarvan heb ik ff zitten computeren toen. Vond het ook wel leuk om het zelf te vertellen. Want tegenwoordig met dat hyves... De omgeving houdt alles uiteraard goed in de gaten. :lol:

Heb net maar weer de bovenverdieping gepoetst :roll: Hopelijk nu echt even voor het laatst, want ik kan geen zeem en stofzuiger meer zien.. Straks nog maar even het pad een beetje aanvegen en wat boodschapjes doen. Dan de kinders uit school halen, eten, weer naar school brengen, halen, koken, eten, en dan... Wie weet heb ik de boel dan wel goed los gelopen :mrgreen:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 20 jun 2011 10:38

Hier gaat ook alles goed!! Zijn er lekker even een weekje tussenuit, laatste keer met zn tweetjes :wink:
Mn mams belde vanmorgen dat ze de wieg tevoorschijn heeft gehaald, dus mn pa gaat kijken of ie te verven valt :) Zaterdag hebben we het kamertje besteld, komt half juli binnen :)
Heerlijk al die voorbereidingen!!!
Afbeelding

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 jun 2011 11:14

Leuk om al die verhalen te lezen! Ik kan het mij al niet meer voorstellen hoe het was als zwangere...
Na de bevalling zei ik gelijk tegen mijn man nooit geen tweede meer :oops: Nu is dat gelukkig al weer een eind weggezakt al hoop ik nooit meer ingeleid te worden (als we ooit nog eens een kindje mogen verwachten) en in een weeën storm van 6 uur te moeten doorstaan.

Ik ben benieuwd wie nu als eerste gaat bevallen en of het een jongen of meisje is :D Suc6 met de laatste loodjes!

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 20 jun 2011 11:22

Leuk hè Dippie die babyuitzet aanschaffen! Hier komen de laatste dingen begin juli binnen.
Leuke wieg, Evelien! Wij hebben ook een familiewieg van manlief z'n kant, die staat hier inmiddels al op zolder, maar nog helemaal ingepakt.
Jamillah, ik zal wat vaker refoweb openen om te kijken of er al nieuws van jou is! Succes met de laatste loodjes!

Hier is alles wel zo'n beetje klaar (op het schoonmaken na dan...) nu nog een weekje of 10 wachten.
Ik merk dat ik weer sneller moe ben. Afgelopen weekend heb ik elke middag lekker 2 uur geslapen. Nu nog twee hele drukke weekjes werken, dan zomervakantie en daarna verlof. :D
Ik merk dat m'n buik nu wel echt zwaar begint te worden. Zeker met lang lopen, bukken en sjouwen merk ik het.
Maar ik voel de kleine uk elke dag schoppen, daar ben ik blij mee. Ik word steeds nieuwsgieriger hoe het kindje eruit ziet...

Terug naar “Archief”