Heb intussen contact gehad met een coach en die vertelde mij dat de kinderen moeten kunnen lezen omdat ze ook met woordjes werken. Dus ik wacht het even af. Ik ben van plan eerst af te kijken hoe het straks in groep 3 gaat.
Hebben nu een volgend 'probleem': dochterlief heeft 1 vriendinnetje dat achterbuurmeisje is en ook bij haar in de klas zit. Op de contactavond gaf de juf aan dat ze op school soms dol worden van het 'bemoeien' van mijn dochter met het vriendinnetje.

Ik zie er zelf niet echt een probleem in maar baal er wel van dat ik dit hoorde!
Las wel dat het ook goed past bij HSK's. Ze weet wat ze aan d'r vriendinnetje heeft en kan leuk spelen met d'r en daarmee is ze tevreden. Grappig is wel dat als onze dochter een dag naar de parallelklas is geweest, ze niet naar het vriendinnetje taalt!
Ben geneigd het 'probleem' op mijn schouders te nemen, maar aan de andere kant heb ik zoiets van: dat is het probleem van school, maken ze maar afspraken met haar dat ze een keer met iemand anders speelt ofzo.
Ik vraag me af in hoeverre ik er 'mijn probleem' van moet maken...
(Overigens worden ze volgend jaar gescheiden, zitten ze in verschillende klassen)
Herkennen jullie dit? Ben benieuwd!