HSK (hoog sensitief kind)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Max
Mineur
Mineur

Re: HSK (hoog sensitief kind)

Berichtdoor Max » 30 nov 2011 09:29

*schop*
Heb intussen contact gehad met een coach en die vertelde mij dat de kinderen moeten kunnen lezen omdat ze ook met woordjes werken. Dus ik wacht het even af. Ik ben van plan eerst af te kijken hoe het straks in groep 3 gaat.

Hebben nu een volgend 'probleem': dochterlief heeft 1 vriendinnetje dat achterbuurmeisje is en ook bij haar in de klas zit. Op de contactavond gaf de juf aan dat ze op school soms dol worden van het 'bemoeien' van mijn dochter met het vriendinnetje. :oops: Dochterlief regelt de boel, maakt afspraken enz. Ze claimt haar dus nogal. Inderdaad taalt ze thuis niet vaak naar andere kinderen maar speelt ze meestal met het achterbuurmeisje/vriendinnetje.
Ik zie er zelf niet echt een probleem in maar baal er wel van dat ik dit hoorde!
Las wel dat het ook goed past bij HSK's. Ze weet wat ze aan d'r vriendinnetje heeft en kan leuk spelen met d'r en daarmee is ze tevreden. Grappig is wel dat als onze dochter een dag naar de parallelklas is geweest, ze niet naar het vriendinnetje taalt!
Ben geneigd het 'probleem' op mijn schouders te nemen, maar aan de andere kant heb ik zoiets van: dat is het probleem van school, maken ze maar afspraken met haar dat ze een keer met iemand anders speelt ofzo.
Ik vraag me af in hoeverre ik er 'mijn probleem' van moet maken...
(Overigens worden ze volgend jaar gescheiden, zitten ze in verschillende klassen)

Herkennen jullie dit? Ben benieuwd!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 30 nov 2011 11:20

Ik meld me hier ook maar even. Ik herken mezelf wel redelijk in HSP.

Max, wat jij zegt vind ik wel herkenbaar eigenlijk. Aan de ene kant wel die behoefte om met vrienden contact te hebben, maar een hele grote groep om me heen hoeft weer niet. In grote groepen voel ik me niet prettig, en op de een of andere manier heb ik ook wel weer genoeg aan mezelf en mijn gezin.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

jenn
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jenn » 27 dec 2011 22:38

Hier ook iemand met HSP.
Vroeger dacht ik altijd dat ik 'gek' was maar sinds ongeveer een jaar weet ik wat HSP is en ik herken me er helemaal in. Soms is het handig, meestal niet. Misschien moet ik nog leren om er mee om te gaan.
Het is echt geen aangeleerd iets. Mijn hele familie is zo nuchter als wat en weten met emoties van anderen niet echt raad en ik ben totaal het tegenovergestelde.
Rust is voor een HSP' er heel erg belangrijk, zo voorkom je dat je overgeprikkeld raakt. Dat zal met een HSK wel precies zo werken!
Een christelijk site over HSP: http://www.5broden2vissen.nl/

Groetjes, Jenn

Terug naar “Archief”