Refowebkids deel 14

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 14

Berichtdoor liefie » 04 jun 2011 07:42

Mooie foto's!

@ppm Zo dat is fijn! Geniet ervan... Moet een kindje een bepaalde leeftijd hebben om buisjes te krijgen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 04 jun 2011 17:23

Fijn Ppm dat hij zo opgeknapt is! Geniet ervan en rust nu lekker uit van alle spanningen.

@liefie KNO artsen willen de operatie volgens mij niet, of per hoge uitzondering, onder de 12 mnd verrichten. Onze zoon vonden ze eigenlijk nog te jong en hij was 19 mnd toen hij buisjes kreeg en ook is is er echt een ander kind van geworden.

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 04 jun 2011 19:16

o wat fijn ppm, dat moet voor hem ook een enorme opluchting zijn. zo'n ventje kan het nog niet anders verwoorden als huilen, maar dan nu: heerlijk spelen. geniet er van!
Afbeelding

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 jun 2011 19:19

idd.. bij hoge uitzondering, dit vanwege de narcose wat ze liever niet doen als hetniet nodig is, nou hier was het dus absoluut wel nodig!

na de operatie gaf de arts aan dat er normaliter vocht achter een trommelvlies zit als er buisjes geplaatst moet worden, maar zoveel vocht en andere zooi als bij marijn zag hij maar zelden. Hij heeft ws ook echt heel weinig gehoord, en dat begin ik nu terug te zien, hij hoort dat hij zelf klapt in de handjes, reageert op het schudden van een koekjestrommel ed.

Ik voel me absoluut niet schuldig. Ik heb hem altijd opgepakt en altijd behandeld met de intentie dat hij pijn had, en dat heb ik idd goed gezien. Nu laat ik hem dus wel huilen voordat hij moet slapen, nu een kwartiertje en hopelijk weer net zo nacht als gister...

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 04 jun 2011 19:40

Fijn zeg dat het zo goed helpt! Geniet er maar lekker van, PPM.
@jeepeecee, mooi meisje zeg!

Ik zal ook weer eens even mijn mooie meid showen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 04 jun 2011 19:51

wat een lachebekje! is het ook zo'n lekkere eter? zo te zien wel :D
Afbeelding

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 04 jun 2011 22:01

paprikameisje2 schreef:idd.. bij hoge uitzondering, dit vanwege de narcose wat ze liever niet doen als hetniet nodig is, nou hier was het dus absoluut wel nodig!

na de operatie gaf de arts aan dat er normaliter vocht achter een trommelvlies zit als er buisjes geplaatst moet worden, maar zoveel vocht en andere zooi als bij marijn zag hij maar zelden. Hij heeft ws ook echt heel weinig gehoord, en dat begin ik nu terug te zien, hij hoort dat hij zelf klapt in de handjes, reageert op het schudden van een koekjestrommel ed.

Ik voel me absoluut niet schuldig. Ik heb hem altijd opgepakt en altijd behandeld met de intentie dat hij pijn had, en dat heb ik idd goed gezien. Nu laat ik hem dus wel huilen voordat hij moet slapen, nu een kwartiertje en hopelijk weer net zo nacht als gister...

Ik heb dat vaker met jouw berichtjes over Marijn, maar het zouden zo maar mijn woorden kunnen zijn. Onze zoon is er ook zo van opgeknapt!

Slapen gaat nu ook wel beter, we zijn nu een keer bij een osteopaat geweest. Ik zette hem in de kinderwagen en hij sliep vrijwel onmiddellijk! De nacht er op volgend was helaas een drama. De osteopaat gaf aan dat hij nog steeds "last" had van een voorkeurshouding en heeft hem daarvoor behandeld. Nu wijst hij vaak naar zijn hoofd en zegt ie: "au!" terwijl hij zijn hoofd niet gestoten heeft. Herkend iemand dit?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 05 jun 2011 14:33

Nee, dat herken ik niet. Mischien heeft hij meer tijd nodig om te 'vergeten' dat dat gebied niet meer pijnlijk is? Heeft jullie zoon ook fysio voor zijn voorkeurshouding? Dat heeft bij onze dochter erg geholpen, maar daar waren wij vrij vroeg bij ( rond de 5 weken al)

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 05 jun 2011 17:19

Leuke foto's meiden!

@PPM: wat fijn!!

Hier een meisje dat nu bijna alles op het potje doet.
Ongeveer 4 weken geleden gestart met katoenen luiers. Bij de eerste de beste druppel kwam ze al om een nieuwe luier want ze vond het heel vies. Vorige week begon het met bijna alles op het potje en vanaf maandag nog geen ongelukje gehad. ('s nachts nog een luier om, overdag niet meer) Maar het is een tante... donderdagmorgen en vanmorgen had ze tijdens de creche niet geplast. (wilde ze niet gaf de oppas aan) onderweg begon ze al dat ze moest plassen. Thuis rennen naar het potje en direct mega plas. Ik vroeg waarom ze het niet bij de oppas had gedaan. En beide keren: 'krijg ik geen stickers'.
Oho... voel me een slechte moeder met mijn stickers [-X Maar het werkt zo goed :-oo
Time flies when you have none!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 05 jun 2011 19:14

Fijn dat hij eindelijk buisjes heeft PPM!
Wat knap van haar Sterretje!

Gistermiddag had Jurian in het badje gezeten in zijn niksie, hij wilde zijn zwemluier en zwembroek niet meer aan, ik was niet thuis, mijn man wel. En die dacht op een gegeven moment, wat zie ik daar liggen? Had Jurian netjes naast het badje zijn behoefte gedaan, op de stenen :mrgreen:

Vanavond zaten we te eten, en ik wilde een hap nemen van mijn cracker, zegt Jurian opeens: 'ja, mama, eet maar op.' En toen ik mijn hap nam:' Goezo mama, dikke duim' :D haha, dat zeg ik dus ook regelmatig als complimentje, en dan steek ik mijn duim omhoog. Dat deed hij dus ook. Geweldig om mezelf zo terug te horen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 05 jun 2011 19:42

@ Sterretje, knap van je dochtertje! Wat bedoel je met katoenen luiers?

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 05 jun 2011 19:46

@ jeepeecee, o ja ik zie nu pas dat het een shawl is....heb er zelf ook mee gebreid.....en heb ook nog van die witte Katia liggen.....
Maar ze ziet er gewoon prachtig uit, wit is bijna altijd mooi.

@stip, wat een leuke foto's, lekker lachebekje. Ze kan al goed zitten! Ze is lekker vlot met zitten!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 05 jun 2011 20:23

bumba: Wat mij wel eens gezegd is dat kinderen dan wel pijn hebben maar het nog niet goed kunnen aangeven. Wel is nu bekend dat kinderen als ze psychisch door omstandigheden niet lekker in hun vel zitten, klagen over buikpijn. Zoals julia deed als marijn altijd huilde, kreeg julia buikpijn.
Maar hij had toch nog best wel troep uti zijn oor? marijn de eerste dag alleen nog veel bloed, meer niet. Had verwacht dat het nog wel een poos zou blijven lopen en vandaag zat hij ook weer aan zijn oor, dus nu hoop ik maar niet dat die buisjes er al weer uit zijn, of die ene dan, hij zit telkens aan een oor.
Ma g pas eind juli voor controle, anders ga ik eerder maar naar d e huisarts. Hij is namelijk wel weer jankerig, nog niet zo erg als het altijd was, maar zo rustig als hij w as is hij dus niet meer. Maar ff aankijken dus.

Anders eens bij de huisarts langs? Als je moedergevoel zegt dat het niet lekker zit? zit zijn nekje niet vast ofzo? spieren klem? noem maar wat.

Goed hoor sterretje!! en dan zolang de plas ook ophouden!!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 06 jun 2011 07:45

@Stip: Wat een vrolijke meid hebben jullie!

@ppm: Hopelijk knapt je zoon snel op en kunnen jullie alle ellende binnenkort achter je laten!

Ik denk dat de minimale leeftijd waarop buisjes worden geplaatst per KNO-arts / ziekenhuis verschillend is. Onze dochter kon al terecht met 6 maanden, dat was geen probleem. Het was dat wij dat niet wilden, anders had ze ze gelijk gekregen. De oudste zou met 11 maanden buisjes krijgen, maar die afspraak moest vanwege ziekte van de arts uitgesteld worden en toen bleek het probleem een heel eind minder te zijn en heeft hij ze nooit gekregen. Dus hier wordt het zeker gedaan voor het kind 1 jaar oud is.

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 06 jun 2011 08:45

Wat lees ik nu PPM :D :-({|= =D>
Kunnen jullie eindelijk gaan genieten!?
Meid, ik ben heel blij voor je.
Wat goed zeg voor Marijn en voor jullie.

Wat heb ik weer lieve kindertjes voorbij zien komen op de foto.
Wat worden ze wijs allemaal :D
Leuk dat wij mee mogen kijken per foto.

Spannend Laura, dat jullie alweer zo'n stap dichterbij raken voor een adoptiekind :D

Terug naar “Archief”