Soms is het niet alleen trots... zijn er andere hindernissen te nemen...
Trots heeft iets te maken met eigen zonde.
Andere hindernissen zijn vaak veroorzaakt door de zonde van een ander...
Moderator: Moderafo's
Jozo schreef:Noem eens 1 reden (als je wilt natuurlijk anders niet) waarom God er niet voor jou zou zijn?
Of 1 ding wat je mist, wat essentieel is om tot God te komen?
quote="Atro"
De nood is soms hoog! Maar om dan in die nood tot Christus te vluchten .. iets weerhoud mij daarvan .. hoe graag ik ook zou willen! En waarschijnlijk is dat me trots .. dat ik nog 'te' goed van mezelf denk en nog 'te' slecht van God.
Riska schreef:Soms is het niet alleen trots... zijn er andere hindernissen te nemen...
Trots heeft iets te maken met eigen zonde.
Andere hindernissen zijn vaak veroorzaakt door de zonde van een ander...
rins schreef: Noem eens een voorbeeld?
Riska schreef:Mensen bij wie keer op keer het vertrouwen zeer ernstig beschaamd is.
Mensen die bij 'overgave' met huid en haar 'genomen' zijn.
Riska schreef:Mensen bij wie keer op keer het vertrouwen zeer ernstig beschaamd is.
Mensen die bij 'overgave' met huid en haar 'genomen' zijn.
quote="Atro"
Helaas herken ik me hierin. Mensen doen zoveel onrecht aan anderen, terwijl ze geen eens doorhebben dat ze dat doen en hoeveel pijn dat bij een ander teweeg brengt. Keer op keer weer ..
rins schreef:..als we zondag aan zondag onder Gods Woord verkeren is er eigenlijk maar één echte reden: ten diepste wíllen we niet tot Hem komen.
Pas als we met 'de schrik des Heeren' te maken krijgen dan móeten we, of we willen of niet...
En zolang dat niet gebeurd hebben we nog vele verontschuldigen om die ene ware reden te verbloemen.
Nee, niet dan. Pas als we doorkrijgen hoe onmetelijk groot Zijn liefde is, weten we dat we niet moeten, maar mogen...Rins schreef:Pas als we met 'de schrik des Heeren' te maken krijgen dan móeten we, of we willen of niet...
@Jozo, als we zondag aan zondag onder Gods Woord verkeren is er eigenlijk maar één echte reden: ten diepste wíllen we niet tot Hem komen.
Pas als we met 'de schrik des Heeren' te maken krijgen dan móeten we, of we willen of niet...
En zolang dat niet gebeurd hebben we nog vele verontschuldigen om die ene ware reden te verbloemen.
Precies, helemaal mee eens!Jozo schreef:Mijn motto is altijd: Ik moet niks
Als ik niet naar de kerk zou willen zou ik ook niet gaan. Ik ga naar de kerk omdat ik God en de gemeenteleden wil ontmoeten.
Riska schreef:Nee, niet dan. Pas als we doorkrijgen hoe onmetelijk groot Zijn liefde is, weten we dat we niet moeten, maar mogen...
Riska schreef:En naar mijn gevoel ga jij uit van de drieslag 'ellende verlossing dankbaarheid'.
Wat ik bedoelde te zeggen is dat er ook mensen ineens de liefde van God zien, dus dat dankbaarheid eerst komt.
En voor mij is het zo dat niet de schrik, maar de liefde mij naar de kerk doet gaan... ik mág en dat is een groot voorrecht.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten