Sexualiteit in het huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Sexualiteit in het huwelijk

Berichtdoor Mortlach » 04 mei 2011 21:27

Jess schreef:En dat is nou zo jammer he, die taboe's rondom sexualiteit.

Als ik aan iemand vertel zwanger te zijn, krijg je enthousiaste reacties, als ik vertel dat ik toch zo heerlijk heb liggen vrijen weet ik niet wat ik voor reacties zou krijgen. :-oo

En ik las vandaag nog in de Viva van een vrouw die was verlaten door haar man omdat er te weinig sex in hun huwelijk voorkwam terwijl ze nog maar 3 jaar getrouwd waren!

Tja, dat kan natuurlijk. De vraag is of het de enige reden was, of de spreekwoordelijke druppel. Aan de andere kant, als je bepaalde (niet onredelijke) verwachtingen hebt die na het ja-woord niet worden waargemaakt, dan is dat wel lastig.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 04 mei 2011 21:32

ja daar heerst zeker een taboe op want je spreekt het niet met jan en alle man. Maar om uit elkaar te gaan omdat er te weinig/geen sex is vind ik wel heel erg ver gaan. Want dan had mijn man me al lang moeten verlaten. Wij zijn bijna 6 jaar getrouwd maar onze sexualiteit loopt ook niet zoals het zou moeten. Dit ligt wel aan mijn kant maar mijn man is heel geduldig daarin. We weten ook waar het door komt en dat kan soms heel schrijnend zijn. Zo kan het dus ook zijn we zijn voor de rest heel gelukkig met elkaar en daar ben ik heel blij en dankbaar voor.
Soms kun je nog maar één ding doen en dat is BIDDEN

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 mei 2011 21:38

Kraai schreef:ja daar heerst zeker een taboe op want je spreekt het niet met jan en alle man. Maar om uit elkaar te gaan omdat er te weinig/geen sex is vind ik wel heel erg ver gaan. Want dan had mijn man me al lang moeten verlaten. Wij zijn bijna 6 jaar getrouwd maar onze sexualiteit loopt ook niet zoals het zou moeten. Dit ligt wel aan mijn kant maar mijn man is heel geduldig daarin. We weten ook waar het door komt en dat kan soms heel schrijnend zijn. Zo kan het dus ook zijn we zijn voor de rest heel gelukkig met elkaar en daar ben ik heel blij en dankbaar voor.

Ach, mijn vriendin en ik zijn na 6,5 jaar ook uit elkaar gegaan omdat de seks totaal niet liep. Geen van ons beider schuld trouwens.

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 04 mei 2011 21:42

ja maar ik vraag me dan af is dat dan een rede om uit elkaar te gaan? of zie ik het dan te zwart wit?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 04 mei 2011 22:35

Kraai schreef:ja maar ik vraag me dan af is dat dan een rede om uit elkaar te gaan? of zie ik het dan te zwart wit?

Tja, bij elkaar blijven als je allebei nog in de twintig bent betekent accepteren dat je de rest van je leven geen prettige seks en de verbinding die je op dat moment zoekt zult hebben. Ja, voor mij was dat reden uit elkaar te gaan.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 05 mei 2011 08:23

Mortlach schreef:Tja, bij elkaar blijven als je allebei nog in de twintig bent betekent accepteren dat je de rest van je leven geen prettige seks en de verbinding die je op dat moment zoekt zult hebben. Ja, voor mij was dat reden uit elkaar te gaan.

De oorzaak ligt dan toch misschien ergens anders? Of zie ik dat verkeerd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 mei 2011 09:34

Lalage schreef:De oorzaak ligt dan toch misschien ergens anders? Of zie ik dat verkeerd.

Het was in ons geval vanwege (mijn) specifieke voorkeuren/behoeften allemaal nogal ingewikkeld. Er speelde natuurlijk een hoop in die tijd, want van frustratie en stress wordt een relatie ook niet beter.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 05 mei 2011 11:14

Jess schreef:En dat is nou zo jammer he, die taboe's rondom sexualiteit.

(1) Als ik aan iemand vertel zwanger te zijn, krijg je enthousiaste reacties, als ik vertel dat ik toch zo heerlijk heb liggen vrijen weet ik niet wat ik voor reacties zou krijgen. :-oo

(2) En ik las vandaag nog in de Viva van een vrouw die was verlaten door haar man omdat er te weinig sex in hun huwelijk voorkwam terwijl ze nog maar 3 jaar getrouwd waren!

(1) Terwijl het één toch echt nodig is voor het ander...
(2) Een bewijs temeer dat dat wel degelijk een probleem is in een huwelijk.

@Kraai: geweldig dat je man zo goed is voor je! Wees dankbaar voor zo'n man!

Kraai
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Kraai » 05 mei 2011 11:25

nou daar ben ik ook ontzettend dankbaar voor ik heb een man uit duizenden. En zo zie ik het liefde overwint alles. Ook op dit vlak.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 mei 2011 15:40

Mortlach schreef:
Ach, mijn vriendin en ik zijn na 6,5 jaar ook uit elkaar gegaan omdat de seks totaal niet liep. Geen van ons beider schuld trouwens.

Je had ook moeten wachten tot na je huwelijk [-X
Slecht grapje, maar als je nu getrouwd geweest was, was dat dan ook een reden voor scheiding geweest ?
Het lijkt mij zo'n luxe reden, we zijn gescheiden vanwege de seks. :oops:
Dat zegt niemand natuurlijk, dus moet je iets anders zeggen. Het ging niet meer. We zaten op een ander level. #-o

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 mei 2011 15:43

schelpje3 schreef:Je had ook moeten wachten tot na je huwelijk [-X
Slecht grapje, maar als je nu getrouwd geweest was, was dat dan ook een reden voor scheiding geweest ?

Ja.

Het lijkt mij zo'n luxe reden, we zijn gescheiden vanwege de seks. :oops:

Het was niet alleen de seks, maar alle vormen van intimiteit. We konden allebei niet geven wat de ander nodig had, simpelweg omdat de persoonlijkheden daar niet naar waren.

Dat zegt niemand natuurlijk, dus moet je iets anders zeggen. Het ging niet meer. We zaten op een ander level. #-o

Dat wil ik best zeggen. Het had wel als gevolg dat seks en intimiteit in het algemeen erg moeilijk werd. Kijk, seks op zich is zo'n probleem nog niet, maar als de dingen die normaal gesproken tot seks leiden OOK ontbreken, dan wordt het wel wat anders.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 mei 2011 15:46

Ik zit even te denken, hoe ging dat vroeger dan ? Mensen hadden soms 6/7 jaar verkering en gingen dan trouwen. En als je er dan na 6 jaar achterkomt dat het niet werkt, pffft, zit je zomaar 12/13 jaar verder.
Mijn oma had een zus die zo bang was voor seks, dat ze nooit getrouwd is, ze bleef haar leven verloofd. De man bleef haar nog trouw ook :-&

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 mei 2011 15:54

schelpje3 schreef:Ik zit even te denken, hoe ging dat vroeger dan ? Mensen hadden soms 6/7 jaar verkering en gingen dan trouwen. En als je er dan na 6 jaar achterkomt dat het niet werkt, pffft, zit je zomaar 12/13 jaar verder.

Dat is voor mij ook een goede reden niet te wachten tot na het boterbriefje. Het hoort er gewoon bij en meestal gaat het goed, maar het kan dus ook voor onoverkomelijke problemen zorgen. Het is makkelijker daar achter te komen als er bijvoorbeeld nog geen kinderen zijn.

Mijn oma had een zus die zo bang was voor seks, dat ze nooit getrouwd is, ze bleef haar leven verloofd. De man bleef haar nog trouw ook :-&

Poe, dat is naar huidige maatstaven toch wel wat extreem. Mensen geven wel eens af op de seksualisering van de samenleving, maar vroeger was het toch ook niet alles...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 mei 2011 16:10

Mortlach schreef:
Poe, dat is naar huidige maatstaven toch wel wat extreem. Mensen geven wel eens af op de seksualisering van de samenleving, maar vroeger was het toch ook niet alles...

Mortlach, nu ga ik even heel lelijk tegen je doen :D Stel: jij hebt 5 vriendinnen nodig om er achter te komen wie bij je past, dan ben je voor mij inmiddels een 5e hands auto, zou ik nooit kopen.
Stel: ik heb 5 vrienden nodig wil ik erachter komen dat wij qua seks bij elkaar passen, hoe word ik genoemd ? Een afgelikte boterham, misschien zelfs een snolletje. #-o

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 05 mei 2011 16:23

schelpje3 schreef:Mortlach, nu ga ik even heel lelijk tegen je doen :D Stel: jij hebt 5 vriendinnen nodig om er achter te komen wie bij je past, dan ben je voor mij inmiddels een 5e hands auto, zou ik nooit kopen.
Stel: ik heb 5 vrienden nodig wil ik erachter komen dat wij qua seks bij elkaar passen, hoe word ik genoemd ? Een afgelikte boterham, misschien zelfs een snolletje. #-o

Nou ja, niet door mij hoor. 5 is zoveel niet.

Ik weet nu trouwens natuurlijk wel beter waar ik naar moet uitkijken, dus dat scheelt.

Terug naar “Archief”