Tuinfluiter schreef:Ons is verteld door de SGJ, dat zij altijd gemiddeld tussen de 80 en 110 kinderen mogen plaatsen per jaar.
Het gebeurd ook af en toe dat zij kinderen moeten plaatsen van pleegzorgbureau omdat er bij dat bureau geen plaats meer is en het toch echt nood is.
Het is gewoon droevig dat de andere kinderen dan gewoon niet geplaatst kunnen worden, die moeten dan nog langer in een vreselijke situatie blijven zitten.
Ik denk ook wel dat er bij de SGJ tot het uiterste word geprobeerd kinderen thuis te houden bij de ouder(s) omdat zij vanuit een christelijk oogpunt vinden dat een kind thuis bij de ouders hoort te zijn, dat is het allerbeste voor iedereen vinden ze.
Jaren geleden als je kinderen uit huis geplaatst werden had je grote kans dat je ze nooit
meer zou zien, dit is natuurlijk in de meeste gevallen ook heel schadelijk geweest, voor
de kinderen en de ouders. Maar nu zijn we zo door geschoten dat het belang van de ouders
bijna boven het belang van het kind gaat, wat grote nadelige gevolgen kan hebben voor
het kind.
Bij de ouders blijven....moet je zeggen tegen het kind dat ernstig beschadigd, toch...na vele
hulpverlening in het gezin...eindelijk weg gehaald wordt.
Ik heb er één..met zijn 2e jaar al opgenomen in het ziekenhuis wegens ondervoeding.
Maatschappelijk werkers hebben het jaren geprobeerd iets normaals op te bouwen
binnen dat gezin, gevolg 4 jaar later toch uit huis geplaatst, als je de gruwel verhalen
hoort wat dit kind verteld, dan is het in en in triest dat er niet eerder is ingegrepen, en
zo,n kind is voor het leven getekent. Als je dan zo,n kind wat heel bang is en totaal
geen eigenwaarde kent, langzaam uit zijn schulp zie kruipen en weer kan genieten
en onbezorgd kind kan zijn, dan weet ik dat God kan genezen.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.