Zwanger deel 11

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 11

Berichtdoor Galateia » 31 mar 2011 05:55

LauraC, gefeliciteerd en gecondoleerd. Wat een verschrikkelijk moeilijke situatie. De grootste blijdschap en het allerdiepste verdriet tegelijkertijd. Onvoorstelbaar. En wat zul jij het ook moeilijk hebben met het feit dat je nu simpelweg niet naar NL kunt komen. Dat moet moeilijk te verwerken zijn. Heel veel sterkte met alles. Hoe zijn je zus en zwager er nu onder? Kunnen ze het allemaal een beetje bevatten?
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 31 mar 2011 09:21

Hoe is het, AikonGirl :wink:?

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 31 mar 2011 10:44

Baby zit nog lekker in mn buik. ;)
Ben nu 38 weken en 4 daagjes.

Mijn moeder zei ook, dat ze bij de tweede heel lang voorweeen heeft gehad.
Echt dat je het idee hebt: nu gaat 't echt beginnen! Maar dan nog kan het weken duren. :frown: :puh:.

We zien wel, misschien haalt Jannoek me nog wel in. ;)

Met een bevallingsplan heb ik geen ervaring. Nooit van gehoord ook trouwens. 8-[

Liefie, ben ook wel benieuwd naar 't kamertje nu. :)

Parkiet, mooie buik! Hopelijk draait de beeb nog... Draaipoging lijkt me echt.. brrr..

Vanavond weer naar de VK. Al stelt dat weinig voor altijd. Ben binnen 5 minuten ofzo altijd weer buiten.
Gelukkig maar eigenlijk. Zwangerschap is tot nu toe echt voorspoedig gegaan.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 31 mar 2011 12:12

petra85 schreef:Laura gefeliciteerd en gecondoleerd ! Veel sterkte

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 31 mar 2011 12:28

Galateia schreef:LauraC, gefeliciteerd en gecondoleerd. Wat een verschrikkelijk moeilijke situatie. De grootste blijdschap en het allerdiepste verdriet tegelijkertijd. Onvoorstelbaar. En wat zul jij het ook moeilijk hebben met het feit dat je nu simpelweg niet naar NL kunt komen. Dat moet moeilijk te verwerken zijn. Heel veel sterkte met alles. Hoe zijn je zus en zwager er nu onder? Kunnen ze het allemaal een beetje bevatten?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 31 mar 2011 13:18

Meisje20: gefeliciteerd met 2x familieuitbreiding! Hopelijk mag je ene neefje snel naar huis!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 31 mar 2011 13:22

@Meisje20, van Harte gefeliciteerd met je neefjes.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 31 mar 2011 15:58

Het wordt wel steeds echter net belden ze van de RST of ze volgende week dinsdag kunnen komen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 31 mar 2011 18:13

@AG lijkt me stug hoor, haha.... ik moet nog ruim 6 weken (officieel in elk geval ;-))
Succes in elk geval voor als het zover is!

@Liefie ben benieuwd of het net zo weinig inhoudt als bij mij. :wink:

Wat geboorteplan betreft: ik heb een paar dingen op papier gezet inmiddels... neem het in elk geval mee naar vk en gyn de volgende keer. Bij beide gaan we het hebben over de bevalling dan.
Heb er dingen in gezet over voorkeur voor bevalhouding, foto's maken, wat er met placenta moet gebeuren, dat ik als het even kan geen pijnstilling wil, als ik niet in staat ben zelf beslissingen te nemen dat ze dan eerst met manlief moeten overleggen, wat als evt. keizersnede nodig is etc.

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 31 mar 2011 19:43

Jannoek schreef:Wat geboorteplan betreft: ik heb een paar dingen op papier gezet inmiddels... neem het in elk geval mee naar vk en gyn de volgende keer. Bij beide gaan we het hebben over de bevalling dan.
Heb er dingen in gezet over voorkeur voor bevalhouding, foto's maken, wat er met placenta moet gebeuren, dat ik als het even kan geen pijnstilling wil, als ik niet in staat ben zelf beslissingen te nemen dat ze dan eerst met manlief moeten overleggen, wat als evt. keizersnede nodig is etc.

Als je borstvoeding wilt geven raad ik je sterk aan om op papier te zetten dat je persé wil dat je kindje binnen een uur na de bevalling aan de borst gedronken moet hebben, dat ze je daarbij helpen. Dit is namelijk essentieel voor een betere slagingskans van het hap-zuigreflex bij je kindje, na een uur verdwijnt deze grotendeels en gaat het vaak veel moeizamer. Ook dat mocht het nodig zijn dat je kindje bijgevoed moet worden -en die kans acht ik aanwezig omdat je ws een groot kindje hebt- dat dat NIET met een flesje gebeurd maar met fingerfeeding of cupfeeding. Om tepel-speen verwarring bij je kindje te voorkomen.
Er zijn al veel borstvoedingen moeizaam gestart, (zo niet, weer gestopt) door deze twee redenen.

elsb

Berichtdoor elsb » 31 mar 2011 21:14

Hier weer even een berichtje van mijn kant:
Op 21 maart is onze zoon geboren. Hij heet Jesse en woog bijna 7 pond bij de geboorte.
De bevalling is voorspoedig verlopen. We genieten erg van hem, de kraamdagen zijn inmiddels alweer voorbij.
Ik las hiergboven iets over pijnbestrijding. Ik ben bevallen met pijnbestrijding. Ik had al 3 dagen behoorlijke weeen en was al 2x in het zh geweest omdat we dachten dat de bevalling door zou zetten. Dit gebeurde dus niet en we konden na een paar uur weer naar huis omdat de weeen weer minder werden. Ook had ik al een paar nachten niet geslapen. Uiteindelijk ben ik ingeleid dmv infuus. Met 5cm ontsluiting waren de weeen voor mij al zo heftig dat ik ze amper nog kon opvangen, ik trok het niet meer. De mogelijkheid voor pijnbestrijding was ons al uitgelegd. Dus heb toen gevraagd om een ruggeprik en die gekregen.
Ik heb dus de laatste 5cm GEEN pijn meer gehad. Het is bijna niet voor te stellen, maar de weeen gingen gewoon door, maar ik voelde er niets meer van. Zo konden we ontspannen naar het laatste gedeelte van de bevalling toeleven. Heb gewoon lekker ontspannen op bed gelegen en gerust. Toen ik 10cm had, hebben ze het uitgezet en na een half uurtje voelde ik persdrang en na een uur persen (ook nog zonder weeenpijn) was onze zoon er.
Het was werkelijk heerlijk om na ruim 3 dagen geen weeenpijn meer te hebben. Zonder die pijnbestrijding weet ik niet of ik uiteindelijk gewoon was bevallen.
Bij een eventuele volgende zou ik er zeker weer voor kiezen.

Lidia
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Lidia » 31 mar 2011 21:17

Gefeliciteerd, Elsb! Geniet van jullie zoon!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 31 mar 2011 21:17

Haai schreef:@Laura: gefeliciteerd en gecondoleerd. Wat liggen blijdschap en verdriet dan ongelofelijk dicht bij elkaar...

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 31 mar 2011 21:18

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon, elsb! Fijn dat het goed gaat!

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 31 mar 2011 21:20

@Meisje20 gefeliciteerd met je twee neefjes!

@Elsb: gefeliciteerd met jullie zoon, geniet er van!

Terug naar “Archief”