Axe reclame: Zelfs engelen zullen er door vallen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Re: Axe reclame: Zelfs engelen zullen er door vallen

Berichtdoor Bastiaan30 » 04 feb 2011 19:39

Faramir schreef:
Bastiaan30 schreef:Als je een beetje verder kon denken dan wat je ziet (letterlijk, figuurlijk heb ik die moed al opgegeven)weet je dat deze 'engelen' liever een aards bestaan met een lekkere deodorant hebben dan een bestaan met God, dus laten ze zich uit de hemel vallen.

Engelen hebben ook een vrije wil, dat is heel Bijbels. Daarnaast moet je wel heel onzeker zijn over je geloof wil je aan zo'n reclame aanstoot nemen.
Om later met de duivel in de poel des verderfs geworpen te worden.

De duivel is zelf ook een (gevallen) engel.
Waar zou ik geen kennis van hebben?

Waar wil je beginnen, bij normen en waarden in het met elkaar omgaan, of liever toch ergens anders?

Je praat veel, maar zegt niets.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 04 feb 2011 19:40

goed om te weten, het werkt in ieder geval niet:
zie:

http://nos.nl/artikel/97711-wanhopige-i ... t-aan.html

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 04 feb 2011 20:01

Haring en Faramir, met alle respect. Jullie benadrukken steeds het 'vooral niet druk maken' om deze reclame maar maken jullie zelf het meeste druk in dit topic over de mensen die zich druk maken over een reclame!

Faramir, jij schrijft zelfs:
Daarnaast moet je wel heel onzeker zijn over je geloof wil je aan zo'n reclame aanstoot nemen.

a. hoe weet je dat? spreek je uit ervaring?
b. zo niet, waar baseer je dit dan op?

Verder word momenteel in de nieuwsrubriek flink gediscussieerd over een verzekering die de naam van God gebruikt, dat vinden veel mensen niet kunnen, het is een verhitte discussie. Hier gaat het over een deo merk wat een symbool van God -of Zijn woonplaats- gebruikt, namelijk engelen en dan word er gesuggereed dat je er vooral maar niet op moet reageren. (?)
Ik zie het verschil niet zo tussen die twee.

Zelf ben ik niet zo klachtenindienend maar misschien is dat wel veel te makkelijk van mij. Ik vind de Christenen die dit wel gedaan hebben, en zo hun stem hebben laten horen -ongeacht of het nut heeft of niet- erg dapper!

Faramir

Berichtdoor Faramir » 04 feb 2011 20:05

Schipje schreef:Haring en Faramir, met alle respect. Jullie benadrukken steeds het 'vooral niet druk maken' om deze reclame maar maken jullie zelf het meeste druk in dit topic over de mensen die zich druk maken over een reclame!

Ik schrijf geen 4 pagina's vol. Dat ik mij het meeste druk maak mag je dan wel eens aantonen, lijkt me interessant. :)
Daarnaast moet je wel heel onzeker zijn over je geloof wil je aan zo'n reclame aanstoot nemen.

Ik kies voor a. Ga ik nu door voor de koelkast?

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 05 feb 2011 11:42

Ik schrijf geen 4 pagina's vol. Dat ik mij het meeste druk maak mag je dan wel eens aantonen, lijkt me interessant. :)
Van alle mensen die zich druk maken lijkt het erop -gezien jullie citaten- dat jullie het druk maken om deze reclame het het meest belachelijk vinden. Als het je echt niks zou doen zou je denk ik niet zo snel hier reageren. Ik zeg nergens dat je veel -laat staan 4 pagina's- volschrijft.

:mrgreen: je mag er helemaal zelf op antwoorden. Maar dat je er niet gewoon op ingaat zegt voor mij genoeg dat je uitspraak werkelijk nergens op slaat. Het heeft hier totaal niks te maken met wel of geen geloofs(on)zekerheid, het gaat hier over het wel of niet ergeren aan een reclame.

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 feb 2011 11:55

Schipje schreef:
Van alle mensen die zich druk maken lijkt het erop -gezien jullie citaten- dat jullie het druk maken om deze reclame het het meest belachelijk vinden. Als het je echt niks zou doen zou je denk ik niet zo snel hier reageren. Ik zeg nergens dat je veel -laat staan 4 pagina's- volschrijft.

Ik heb in eerste instantie een hele korte reactie gegeven en daarbij wou ik het eigenlijk laten. Totdat er een haatbaard voorbij kwam die nog even een tierende opmerking moest maken. Dat heeft verder met het topic onderwerp weinig tot niets van doen.

:mrgreen: je mag er helemaal zelf op antwoorden. Maar dat je er niet gewoon op ingaat zegt voor mij genoeg dat je uitspraak werkelijk nergens op slaat. Het heeft hier totaal niks te maken met wel of geen geloofs(on)zekerheid, het gaat hier over het wel of niet ergeren aan een reclame.

Ik kan het uit eigen ervaring aangeven. Mensen baseren heel veel op ervaringen die ze zelf hebben meegemaakt. Nu is het pedagogische klimaat hier niet zo opperbest door allerlei figuren waardoor verdere informatie uitblijft.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 05 feb 2011 12:26

Faramir schreef:
Schipje schreef:

Ik heb in eerste instantie een hele korte reactie gegeven en daarbij wou ik het eigenlijk laten. Totdat er een haatbaard voorbij kwam die nog even een tierende opmerking moest maken. Dat heeft verder met het topic onderwerp weinig tot niets van doen.

Ik kan het uit eigen ervaring aangeven. Mensen baseren heel veel op ervaringen die ze zelf hebben meegemaakt. Nu is het pedagogische klimaat hier niet zo opperbest door allerlei figuren waardoor verdere informatie uitblijft.

Je krachttermen en persoonlijk worden, getuigen van machteloosheid om tot substantiele standpunten te komen.
Zou je er over willen praten, c.q., het 'in de groep te gooien'?

Faramir

Berichtdoor Faramir » 05 feb 2011 12:31

Bastiaan30 schreef:Je krachttermen en persoonlijk worden, getuigen van machteloosheid om tot substantiele standpunten te komen.

Oe, moeilijke woorden om proberen indruk te maken. Pot ketel (jij gebruikt namelijk zelf regelmatig krachttermen, wordt persoonlijk enz enz).
Zou je er over willen praten, c.q., het 'in de groep te gooien'?

Wat snap je niet aan het stukje wat ik schreef over pedagogisch klimaat?

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 05 feb 2011 13:09

Schipje schreef:Haring en Faramir, met alle respect. Jullie benadrukken steeds het 'vooral niet druk maken' om deze reclame maar maken jullie zelf het meeste druk in dit topic over de mensen die zich druk maken over een reclame!

Verder word momenteel in de nieuwsrubriek flink gediscussieerd over een verzekering die de naam van God gebruikt, dat vinden veel mensen niet kunnen, het is een verhitte discussie. Hier gaat het over een deo merk wat een symbool van God -of Zijn woonplaats- gebruikt, namelijk engelen en dan word er gesuggereed dat je er vooral maar niet op moet reageren. (?)

Ik ben zelf wel van het protest, maar ga niet door tot in het oneindige. Soms moet je nl gaan zwijgen, niet uit gemakzucht, maar omdat er genoeg is gezegd en het parels voor de zwijnen gaat worden. Dan is het niet meer ter ere van God.
Ik heb een klacht ingediend over AXE en laat het verder rusten.

Zelf ben ik niet zo klachtenindienend maar misschien is dat wel veel te makkelijk van mij. Ik vind de Christenen die dit wel gedaan hebben, en zo hun stem hebben laten horen -ongeacht of het nut heeft of niet- erg dapper!

Nou ja, is mijn reactie opeens weg :shock:

Nog een keertje, ik heb een klacht ingediend over AXE en laat het dan verder rusten. Je moet weten wanneer je gaat zwijgen, als het niet meer ter ere van God is maar puur om gelijk te krijgen of gewoon om dwars te liggen, schiet je je doel voorbij. Ook nooit parels voor de zwijnen werpen !

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 05 feb 2011 14:16

schelpje3 schreef:

Ik ben zelf wel van het protest, maar ga niet door tot in het oneindige. Soms moet je nl gaan zwijgen, niet uit gemakzucht, maar omdat er genoeg is gezegd en het parels voor de zwijnen gaat worden. Dan is het niet meer ter ere van God.
Ik heb een klacht ingediend over AXE en laat het verder rusten.

Nou ja, is mijn reactie opeens weg :shock:

Nog een keertje, ik heb een klacht ingediend over AXE en laat het dan verder rusten. Je moet weten wanneer je gaat zwijgen, als het niet meer ter ere van God is maar puur om gelijk te krijgen of gewoon om dwars te liggen, schiet je je doel voorbij. Ook nooit parels voor de zwijnen werpen !

en de wereld de buitenplaats laten....

Kris
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kris » 07 feb 2011 18:50

schelpje3 schreef:Maak niet overal een sneer van en lees nu eens gewoon wat ik ermee bedoel.

Het probleem is dat je meestal niet heel duidelijk verwoordt wat je bedoelt. Dat is geen sneer, maar een tip. Probeer iets duidelijker je gedachten op (elektronisch) papier te zetten, dat is voor je discussiepartners een stuk gemakkelijker.

Jij mag overal je commentaar op hebben, ik niet ??

Deze discussie gaat volgens mij niet over wie waar wel of geen commentaar op mag hebben.

Het is zo dat je Allah niet in een reclame ziet, als je een spotprentje over hem maakt, moet je meteen beveiligd worden.

En, pleit dat voor of tegen de islam?

Christenen zijn vogelvrij, ze moeten niet zeuren, maar iemand ooit beveiligd zien worden omdat hij een spotprent over de Heere Jezus maakte ??

In andere tijden en culturen moest je als ongelovige toch behoorlijk uitkijken voor de christelijke autoriteiten hoor. Ik ben blij dat het christendom grotendeels die fase voorbij is waar de islam nog in verkeert.

Overigens zijn er nog altijd christelijke splintergroepjes die walgelijke dingen doen uit naam van God.

Moslims hebben lange tenen, dat is geen uitspraak van mij, maar van de "deskundigen".

Dat is wel een uitspraak van jou, je zegt het namelijk net. En verder ben ik benieuwd naar de deskundigen waar je het over hebt en wat ze precies gezegd hebben en waar en op basis van welk onderzoek en welke feiten. Heb je wat (wetenschappelijke) bronnen voor me?

Mensen uit Oosterse landen hebben sowieso een temperamentje.

In zekere zin klopt dat wellicht, maar dat heeft dan blijkbaar niet veel met de religie, maar meer met de cultuur te maken.

Die Axe reclames zijn sowieso altijd zeer smakeloos.

Axe is sowieso een smakeloos luchtje. Toiletverfrisser, zoals Mortlach al zei.

Iemand die heel erg transpireert, maar dan ook heel erg, het spuit onder zn oksels vandaan, of je ziet een gozer met zn ogen helemaal draaien.
Er komen zgn allerlei vrouwen op je af, van heinde en verre, als je Axe gebruikt.

Je kent ze blijkbaar wel allemaal. Waarom kijk je überhaupt naar reclame?

Ik stoor me aan de meeste vormen van reclame overigens, maar ik vind de reclames van Axe niet erger of vervelender dan de reclames van andere bedrijven/merken.

Wat een lariekoek. Kan best tegen een knipoog, leuk zelfs, maar dan moetie wel geniaal zijn.

Geniale grappen dan wel knipogen zijn heel zeldzaam. Ik heb er in een reclame nog niet vaak een gehoord of gezien.

Zoals Bram M die bijna tegen een tractor botst, de boer uitstapt en hem herkent en dan zegt: ik voel ineens een artikel....... opkomen. :lol:

Wat is daar grappig of leuk aan?

wilhelmina
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor wilhelmina » 27 feb 2011 17:40

Mijn man heeft een mail naar Axe gestuurd. Hij kreeg een mail terug waarin excuses werden aangeboden omdat mijn man zich eraan stoorde. Het was zeker niet de bedoeling dat mensen zich gekwetst zouden voelen. Daarom werd de reclame vooraf aan verschillende bevolkingsgroepen getoond. Niemand maakte bezwaar dus de reclame ging door. Je vraagt je dan wel af welke "verschillende" bevolkingsgroepen ze gevraagd hebben...
Zijn trouw is groter dan mijn schuld

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 27 feb 2011 18:06

Iedereen behalve de refo's blijkbaar.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

haring
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor haring » 27 feb 2011 18:11

Omdat ik vind dat reclame makers het recht hebben om een reclame te maken zoals deze.
*onderschrift verwijderd door moderator*

scheermes
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor scheermes » 27 feb 2011 18:16

wilhelmina schreef:Mijn man heeft een mail naar Axe gestuurd. Hij kreeg een mail terug waarin excuses werden aangeboden omdat mijn man zich eraan stoorde. Het was zeker niet de bedoeling dat mensen zich gekwetst zouden voelen. Daarom werd de reclame vooraf aan verschillende bevolkingsgroepen getoond. Niemand maakte bezwaar dus de reclame ging door. Je vraagt je dan wel af welke "verschillende" bevolkingsgroepen ze gevraagd hebben...

Da's wel netjes, maar ze waren zich er dus wel van bewust dat de reclame kwetsend zou kunnen zijn, want vast niet alle reclame wordt getoond aan verschillende bevolkingsgroepen. Ik mag toch aannemen dat het ook getoond is aan christenen, maar misschien niet aan gereformeerden? ik zou er nog een mailtje aan wagen. Denk je trouwens dat het mailtje geholpen heeft en of het een gemeende excuses is?
The mind is like a parachute, it only works when it is open.

Terug naar “Archief”