epilepsie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: epilepsie

Berichtdoor jeepeecee » 14 jan 2011 20:18

ajl: ik weet niet of ik de rest van mijn leven hier last van blijf houden. de eerste 26 jaar heb ik er geen last van gehad denk ik dan maar. zelf dacht ik idd dat het met zwangerschap te maken zou hebben, maar toch niet dus.
wel moet ik over wegen als ik zwanger mag worden over te schakelen op andere medicijnen waar van ze weten dat die het minst schadelijk is. die andere medicijnen heb ik als 1e gehad, maar mijn smaak ging er van weg :shock:

hendrina, wanneer ga/moet je weer naar de neuro?
Afbeelding

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 15 jan 2011 00:41

Mag je wel autorijden jeepeecee ?
Hopelijk houden de medicijnen alles stabiel. Kun je trouwens epilepsie krijgen onder invloed van hormonen dan ?
Heel vervelend als je lichaam je op bepaalde momenten gewoon in de steek laat :(
Sterkte meid !

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 16 jan 2011 20:45

nee helaas zit autorijden er niet in, dat is wettelijk. je moet een jaar aanvalsvrij zijn. dat was de vorige keer eigenlijk ook niet, op een 2 maanden na. maar de neuro vond het wel verantwoord. hij dacht niet dat het nog terug zou komen.

een aanval kan door verschillende factoren uitgelokt worden: stress, vermoeidheid, onregelmatige levensstijl, maar ook hormonen kunnen het uitlokken. er zijn mensen die zelfs met elke menstruatie op moeten passen.
Afbeelding

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 17 jan 2011 20:14

Een jaar duurt lang hé.. en vooral als je in die tussentijd ook weer aanvallen krijgt.
Ik neem aan dat het bij jou telt vanaf de laatste aanval, toch?
Balen hé, al is het natuurlijk wel te begrijpen dat die regel er is..
Ik hoop echt voor je dat het nu goed blijft gaan!

De 25e heb ik (weer) een afspraak met de neuroloog, en daarna mag/kan ik eindelijk met medicijnen beginnen.
'Elk mens heeft zijn eigen waarde, zijn eigen glans, zijn eigen geheim...'

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 17 jan 2011 22:38

ja het telt idd vanaf de laatste aanval, zou ik er dus weer 1 krijgen begint het tellen weer opnieuw.

spannend maneah, naar de neuro. had jij nog helemaal geen medicijnen? of ga je aan nieuwe beginnen. jij had iets minder heftige aanvallen toch ? maar wel regelmatig?
succes iig de 25e
Afbeelding

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 18 jan 2011 20:28

Ja, dat is het rottige er aan! Vind je 't niet heel vervelend dat je nu niet mag rijden?
Of heb je zoiets van 'ik wil niet het risico lopen een gevaar voor mezelf en anderen te zijn op de weg'?

Dank je! Nee, ik heb nog helemaal geen medicijnen (gehad). Na 6 jaar mag/kan het eindelijk..
Mijn aanvallen zijn inderdaad niet zo heftig, het zijn soort absences.
Nee, regelmaat zit er niet echt in.. al heb ik 't wel vaak tijdens m'n menstruatie.

Stip
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stip » 19 jan 2011 09:31

Naar zeg, JPC.

Lijkt me zoiets naars als je over alles de controle verliest en dat dan de oorzaak in je hoofd zit.

Sterkte iedereen die hiermee te maken heeft.
"Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen."
Dietrich Bonhoeffer

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 20 jan 2011 21:39

dank je stip en alle anderen voor de reacties.

@ maneah, mag jij wel autorijden?
Afbeelding

Maneah
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Maneah » 24 jan 2011 17:46

Een late reactie ;) Nee, ik mag ook niet autorijden..

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 30 jan 2011 12:49

@ maneah, hoe is het afgelopen met je afspraak?

hier is het weer bal, heb zaterdag weer een aanval gehad :cry: dus de verhoging heeft niet echt geholpen. sterker nog, loop al weken met zere keel, vaak verkouden. opgezwollen klieren. nu ben ik daarvoor naar de huisarts geweest en een kuurtje gehad en geprikt op pfeiffer. nu heb ik daar de uitslag nog niet van, maar nu zat ik net de bijsluiter van de medicijnen die ik gebruik te lezen, en daar staat dat bij starten of verhoging van de medicijnen of te hoge dosering, je dus al die verschijnselen kan krijgen, precies dat hele rijtje heb ik. dus dat word morgen maar weer even bellen.
Afbeelding

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 jan 2011 14:09

't Is een hele zoektocht naar de juiste medicatie/dosering dan, jpc. Beroerd! Sterkte ermee!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

nita
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor nita » 30 jan 2011 15:56

he JPC wat naar nu weer! het is zo balen dat er niet gewoon maar 1 middel is en dat dat dan ook gewoon werkt.

hier was alles goed ingesteld, en nu kwam de proef, bij een stressvolle situatie gaat hij het redden?
volgende week feest van zijn ouders, en hij zal dan gaan spelen, schrijft zelf zijn muziek. Van het voorjaar moet hij examen doen dus wilden we uitproberen of hij onder stress goed staat ingesteld.
Van de week was hij bij de neuroloog die vond het een goed idee, alleen zijn natrium was tegen de ondergrens dat moet dus elke 3 maanden geprikt worden. En hij mag nooit auto rijden.

Maar goed hij was daar dus geweest, en s avonds in bed, had hij opeens een slaapschok, de dag erna meerdere. En toen de dag daarna weer een aanval. En toen we naar een concert gingen was het helemaal mis, we waren net een kwartier binnen, en ik kon hem weer wegbrengen. Echt bale ben benieuwd hoe het nu verder gaat. We hebben een zekerheid ingebouwd, hij mag binnenkort terug en dan wordt alles weer opgehoogd.

We hebben ook dit jaar de epilepsie aanvalskalender besteld, kan je precies bijhouden wanneer wat gebeurd, makkelijk voor de neuroloog. Ook draagt hij nu een kaartje mee in zijn zak. Voor mij een fijner gevoel..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jan 2011 18:45

Wat een verdriet en moeiten zeg. Wat een invloed het allemaal heeft op jullie leven (werk, gezin, en noem maar op).
Ik wil jullie heel veel sterkte toewensen.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 jan 2011 20:21

Vervelend jpc! Heel veel sterkte!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 30 jan 2011 20:51

dat is echt balen nita, dan ben een beetje voor je gevoel weer bij af. want duidelijk zijn de med. nog niet goed ingesteld.
hopelijk gaat de verhoging helpen.

ik krijg alleen steeds meer de neiging om eens bij een andere neuro te gaan kijken. vorig jaar mocht ik weer van 'm gaan autorijden. 'want ja ik denk niet meer dat het nog gaat gebeuren' en pats daar had ik het weer. toen zei hij: je hoeft niet bang te zijn, de med. zijn verhoogd, en het zal niet zo snel weer gebeuren' nou ik weet het allemaal niet, maar waar baseert hij dat allemaal op???
Afbeelding

Terug naar “Archief”