Allemaal bedankt voor het meedenken, met z'n allen weten we vaak meer dan alleen. Jongste zit niet meer op de Panfu-site. Hij is beslist niet een van de makkelijksten dus dat heeft wel vuurwerk opgeleverd....maar uiteindelijk heeft hij zich er na wat ''goede gesprekken'' bij mijn besluit neergelegd. Mijn stembereik is door een keelontsteking teruggebracht tot een raspend gefluister, dus probeer dan maar eens ''ontzagwekkend'' over te komen

. Ik heb MyBee als browser geinstalleerd, en daar mag hij elke dag iets kiezen uit het spelletjesgedeelte, het educatieve gedeelte, en het andere gedeelte (weet even niet meer hoe dat heet).
We doen ook regelmatig gezellig spelletjes, vooral Monopoly is favoriet bij mijn zoons. En dan niet de juniorversie! Zo lekker fanatiek als ze kunnen zijn.... Maar ook een potje Mens-erger-je-niet valt in de smaak. "We gaan je er keihard afgooien mama" is een geliefde uitspraak

Da's echte liefde
Met mijn oudste zit ik wat meer op internet rond te struinen. Omdat hij hoogbegaafd is krijgt hij een aangepast, breder programma. Op school moest hij een toets leren over de Steentijd, het Trechterbekervolk (hunebedbouwers), en daar hebben we heel veel leuke informatie over gevonden, met name ook op Beeldbank, Wikipedia, en de site van Oek, alsmede het Archeon. Nu komt er een toets biologie aan, en eerlijk is eerlijk....het is voor mama net zo smullen als voor zoonlief! Wow, als ik toch vroeger die mogelijkheden had gehad
Mijn jongste is meerbegaafd, maar helaas niet erg in luisteren dan wel stilzitten. Zelfs als hij praat stuitert hij op en neer. Dan is het doen van spelletjes wel eens een waagstuk met onverwachte wendingen, want lang kan hij zich niet concentreren. En ook als hij aan de verliezende hand is kan er een to(o)rnado over het spelbord waaien. Ik had een zus die precies zo was, dus erg veel last heb ik er niet van
Ik heb trouwens mijn dagen van ziekteverlof (heb ook hypothyreoidie en ben daarom zo vatbaar voor infecties) aangenaam en nuttig gevuld met het lezen van vorige afleveringen Refowebkids. Vanaf deel 7 ongeveer. Een hele klus, maar ik wil goed geinformeerd zijn

. Wat een schattige foto's heb ik voorbij zien komen! Niet alle linkjes werkten meer, maar toch.... Ontzettend leuk!
Ik heb Schotse Michael zien opgroeien tot nu toe, en Rhenense Jurian, en wat kindjes uit Flakkee en de Randstad. En Timon en Sylke en.Thomas....enzovoorts. Zo leuk. Wie weet ga ik binnenkort ook mijn duo 'den volke bekend maken'. Nu ga ik nog even bijlezen in deel 10....