Refowebkids deel 12

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 12

Berichtdoor parkiet » 02 nov 2010 15:37

Sophie77 schreef:De jongste (10,5 maanden) help ik nog wel zelf met eten. Alleen kleine stukjes komkommer en appel eet ze zelf, net als af en toe wat stukjes gekookte groenten (wortel, broccoli, bloemkool). Daar doet ze net mee als jouw dochter, ajl: even proeven, uit de mond halen, fijnknijpen, maar uiteindelijk belandt 75 % weer in haar mondje. Dit geknoei zie ik maar als positief voor haar smaakontwikkeling en met een grote slab en opgestroopte mouwen is het werk wat je eraan hebt nog wel te overzien.

Het lijkt mij ook dat dat gewoon bij de ontwikkeling hoort hoor. Eten is ook iets wat je moet ontdekken, net als je speelgoed. En t gaat wel weer over (hier is dat dus al over, daar ben ik wel heel blij om, wij hebben wel een prima eter geloof ik).
Hier waren we erg blij met de plastic slab met opvanggootje :). Geknoeid eten komt er meestal wel in en op de duur eten ze em zelf weer leeg. En ze ging ook al gauw de dingen die ze niet wilde daar in stoppen.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 02 nov 2010 16:28

ajl, wat was jouw straf dan? Want hier halen we ook wel zijn bord weg, hoor, als hij maar 1 keer gooit, maar nu is het dus zo dat het 3 x per dag gebeurd, en dus al dagen, bijna wekenlang. Zo krijgt hij dus ook amper kans om wel te eten (met als gevolg dat hij nu zit te jammeren en maar koekjes en appels wil, en van beiden maar 1 heeft gekregen, omdat hij anders over een uur helemaal niet meer eet).
Alles ondersmeren mag hij sowieso ergens anders niet. En drinken hoeft nu niet meer aan zijn eigen tafel, maar wel aan de salontafel, dat gaat prima. Geen geloop met drinken en eten, dat hoeft van mij ook niet. En bij anderen al helemaal niet. Maargoed, ik schijn volgens mijn vriendinnen en ouders overdreven streng te zijn op hem, bij anderen :oops: maar ik heb liever dat ik dan te streng ben, dan dat hij bij anderen gaat smeren of een enorme zooi maakt of krassen maakt ofzoiets. Maargoed, dan zeggen mijn ouders vanzelf wel dat iets wel mag, en dan vind ik het vaak ook wel prima, als het binnen mijn grenzen valt ;)

Soms denk ik dat ik gewoon iets meer moet negeren, zoals ik op mijn werk ook prima kan ;) Soms zijn dingen dan ook snel genoeg over. Hij krijgt anders tecvel aandacht door negatief te doen, en dat gebeurt nu tijdens het eten standaard. Ik denk dat we er gewoon meer een feest van moeten gaan maken met hem. Lastige is dat hij nog niet echt uitgebreid kan vertellen, anders kunnen we hem lekker laten vertellen over die dag, maarja, dat lukt hem nog niet.
tjonge, opvoeden is neit het meest simpele, en dan hebben wij volgens mij nog best een makkelijk kind :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 02 nov 2010 19:16

ik ken dat echt niet smerne met eten. Ik moet eerlijk zeggen dat ze ook enorm goed eet. Ze eet vanaf het begin eigenlijk zelf, hetzij met handen of met de vork. Als ze niet meer hoeft schuift ze het bord weg.
vanaf het begin heb ikhet bord weggepakt als ze er mee ging spelen. Ik vind dat geklieder niet nodg.

Bij anderen help ik haar altijd. vind et heeeel vervelend als mijn kind troep maakt ibj een ander.Dus dat tafelkleedgedoe... zoume wezeloos schamen en het tafelkleed zelf wassen :oops:

Jedi
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jedi » 02 nov 2010 21:42

Allemaal bedankt voor het meedenken, met z'n allen weten we vaak meer dan alleen. Jongste zit niet meer op de Panfu-site. Hij is beslist niet een van de makkelijksten dus dat heeft wel vuurwerk opgeleverd....maar uiteindelijk heeft hij zich er na wat ''goede gesprekken'' bij mijn besluit neergelegd. Mijn stembereik is door een keelontsteking teruggebracht tot een raspend gefluister, dus probeer dan maar eens ''ontzagwekkend'' over te komen :mrgreen: . Ik heb MyBee als browser geinstalleerd, en daar mag hij elke dag iets kiezen uit het spelletjesgedeelte, het educatieve gedeelte, en het andere gedeelte (weet even niet meer hoe dat heet).

We doen ook regelmatig gezellig spelletjes, vooral Monopoly is favoriet bij mijn zoons. En dan niet de juniorversie! Zo lekker fanatiek als ze kunnen zijn.... Maar ook een potje Mens-erger-je-niet valt in de smaak. "We gaan je er keihard afgooien mama" is een geliefde uitspraak :mrgreen: Da's echte liefde :D

Met mijn oudste zit ik wat meer op internet rond te struinen. Omdat hij hoogbegaafd is krijgt hij een aangepast, breder programma. Op school moest hij een toets leren over de Steentijd, het Trechterbekervolk (hunebedbouwers), en daar hebben we heel veel leuke informatie over gevonden, met name ook op Beeldbank, Wikipedia, en de site van Oek, alsmede het Archeon. Nu komt er een toets biologie aan, en eerlijk is eerlijk....het is voor mama net zo smullen als voor zoonlief! Wow, als ik toch vroeger die mogelijkheden had gehad =D>

Mijn jongste is meerbegaafd, maar helaas niet erg in luisteren dan wel stilzitten. Zelfs als hij praat stuitert hij op en neer. Dan is het doen van spelletjes wel eens een waagstuk met onverwachte wendingen, want lang kan hij zich niet concentreren. En ook als hij aan de verliezende hand is kan er een to(o)rnado over het spelbord waaien. Ik had een zus die precies zo was, dus erg veel last heb ik er niet van :lol:

Ik heb trouwens mijn dagen van ziekteverlof (heb ook hypothyreoidie en ben daarom zo vatbaar voor infecties) aangenaam en nuttig gevuld met het lezen van vorige afleveringen Refowebkids. Vanaf deel 7 ongeveer. Een hele klus, maar ik wil goed geinformeerd zijn :wink: . Wat een schattige foto's heb ik voorbij zien komen! Niet alle linkjes werkten meer, maar toch.... Ontzettend leuk!
Ik heb Schotse Michael zien opgroeien tot nu toe, en Rhenense Jurian, en wat kindjes uit Flakkee en de Randstad. En Timon en Sylke en.Thomas....enzovoorts. Zo leuk. Wie weet ga ik binnenkort ook mijn duo 'den volke bekend maken'. Nu ga ik nog even bijlezen in deel 10....
Deo servire vera libertas

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 nov 2010 21:45

Leuk om je zo een beetje te leren kennen, Jedi. Welkom hier. Ben benieuwd naar je kids :wink:

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 02 nov 2010 21:54

Haai schreef:Leuk om je zo een beetje te leren kennen, Jedi. Welkom hier. Ben benieuwd naar je kids :wink:

En van Schotse Michael krijg je vast wel meer te zien ;)

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 02 nov 2010 21:55

En knap dat je iedereen bij naam kent.....
Ik geloof dat ik zelf nog maar 1 foto heb geplaatst op RW van mijn kids. Ik ben bijzonder trots op hen, maar ben een beetje huiverig met posten. in verband met meelezende gasten. Ik heb wel hyves waar een fotootje van beiden op staat, maar dat is alles.
In ieder geval welkom!

Sophie77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Sophie77 » 02 nov 2010 22:14

Ja, welkom Jedi :wink:!
Ook hier kriebelt het soms behoorlijk om wat foto's van de kids te posten, maar ik deins er toch een beetje voor terug. Wie weet neem ik toch eens die stap ...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 02 nov 2010 22:46

Hier weer eens wat verse foto's van mijn kids.

Timon was bezig rondjes te draaien, vandaar dat de foto niet helemaal scherp is :wink:
Afbeelding
Sylke heeft inmiddels haar genoeg voor twee 'staretjes' volgens Timon.
Afbeelding

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 nov 2010 22:56

leuk haai!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 nov 2010 22:57

welkom jedi

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 nov 2010 11:24

Mijn mannetje weer eens

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 03 nov 2010 12:07

Hoera de mamma van julian is jarig ::)) (petra85)
Afbeelding

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 03 nov 2010 12:59

TJ, wat een geweldige teksten op zn shirt. Heel leuk!

Petra: gefeliciteerd!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 03 nov 2010 13:10

petra van harte!! geniet van je dag vandaag! ondanks alle herrinneringen aan deze periode!

haai: wat een prachtkids! die straartjes :)

welkom jedi!!

wilde meer typen.. maar marijn laat zich horen!

Terug naar “Archief”