Gebedsverhoring, , , , Bidt en u zal gegeven worden

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meribel
Kolonel
Kolonel

Re: Gebedsverhoring, , , , Bidt en u zal gegeven worden

Berichtdoor meribel » 18 mar 2011 00:05

misschien bedoelt paskar bijv. judas 1:20
20 Maar u, geliefde broeders en zusters, moet uw leven bouwen op het fundament van uw zeer heilige geloof. Laat u bij het bidden leiden door de heilige Geest
of
efeze:
18 Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen.

knor183
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor knor183 » 18 mar 2011 16:51

meribel schreef:misschien bedoelt paskar bijv. judas 1:20
20 Maar u, geliefde broeders en zusters, moet uw leven bouwen op het fundament van uw zeer heilige geloof. Laat u bij het bidden leiden door de heilige Geest
of
efeze:
18 Laat u bij het bidden leiden door de Geest, iedere keer dat u bidt; blijf waakzaam en bid voortdurend voor alle heiligen.

Mee eens, de Heilige Geest inspireerd ons wat te bidden. Hij vertaalt onze gebeden naar de Vader en bid zelf ook voor ons met onuitsprekelijke zuchtingen.
Dit laatste geeft mij altijd heel veel troost.
Het is even onvoorstelbaar dat God wel bestaat, als dat hij niet zou bestaan

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 18 mar 2011 23:58

Riska schreef:
Pasker schreef:Wullimpie:
Dat hangt er van af wat wij bidden.

Kinderen van God bidden naar Zijn Wil.

Hoe doe je dat - naar Zijn wil bidden?

Het lijkt mij belangrijk bij ons bidden tot God, dat we God mogen begrijpen. Daarom doe ik, bij problemen die mijn verstand te boven gaan, bij voorkeur bidden om wijsheid en kracht.

Zie ook Meribel en Knor183

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 19 mar 2011 09:18

Sorry, maar volgens mij kunnen wij God niet/nooit begrijpen. Hoe zie jij dat dan?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

Riska

Berichtdoor Riska » 19 mar 2011 13:22

Dat is ook mijn vraag...

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 19 mar 2011 14:25

Echt ten diepste begrijpen, kunnen wij niet denk ik.
Als je om iets bidt, wil niet zeggen dat je het dan ook krijgt. Dus als God in Zijn wijsheid besluit dat het beter is dat je hetgeen waarom je vraagt niet krijgt, kun je in opstand of verbitterd raken.
Het is een Zegen als je juist DAN kunt belijden: Uw genade is mij genoeg.
Je kunt alles missen, maar niet Hem !
In ziekte, in pijn, in verdriet, in angst.
Soms kun je later dan bemerken dat het goed was zo. Maar niet altijd. Het kan zijn dat je je hele leven met een probleem moet worstelen. Dat je iets niet begrijpt.

Horeb
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Horeb » 19 mar 2011 14:52

schelpje3 schreef:Echt ten diepste begrijpen, kunnen wij niet denk ik.
Als je om iets bidt, wil niet zeggen dat je het dan ook krijgt. Dus als God in Zijn wijsheid besluit dat het beter is dat je hetgeen waarom je vraagt niet krijgt, kun je in opstand of verbitterd raken.
Soms kun je later dan bemerken dat het goed was zo. Maar niet altijd. Het kan zijn dat je je hele leven met een probleem moet worstelen. Dat je iets niet begrijpt.

zelfs de Heere Jezus moest bidden;"niet Mijn wil maar Uw wil geschiedde"
zullen wij dan niet veel meer in ootmoed moeten afwachten of de HEERE onze gebeden verhoren wil?. we moeten dus ook verschil maken tussen "horen" en "verhoren". God hoort altijd de gebeden van Zijn kinderen,maar verhoort ze niet altijd!

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 19 mar 2011 15:04

Horeb schreef:
schelpje3 schreef:Echt ten diepste begrijpen, kunnen wij niet denk ik.

zelfs de Heere Jezus moest bidden;"niet Mijn wil maar Uw wil geschiedde"
zullen wij dan niet veel meer in ootmoed moeten afwachten of de HEERE onze gebeden verhoren wil?. we moeten dus ook verschil maken tussen "horen" en "verhoren". God hoort altijd de gebeden van Zijn kinderen,maar verhoort ze niet altijd!

Ben het met je eens Horeb,

De Here Jezus leerde ons bidden;.... Uw naam worde geheiligd..Uw wil geschiede...
Niet altijd staat God centraal in ons leven, maar we mogen wel alles aan Hem vragen,
in het vertrouwen dat Hij geeft wat goed is voor ons geestelijk leven.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 19 mar 2011 17:49

pannenkoek schreef:Sorry, maar volgens mij kunnen wij God niet/nooit begrijpen. Hoe zie jij dat dan?

Hoe ik dat zie? Zo lang wij nog "kinderen" zijn, dus nog geen "man" ( geestelijk volwassen) geworden zijn, staan we nog onder leraren en of voogden. Dan zijn we nog net als kinderen die hun ouders niet begrijpen maar wanneer we later zelf kinderen hebben, dan begrijpen we vaak pas onze ouders weer.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 19 mar 2011 17:53

pannenkoek schreef:Sorry, maar volgens mij kunnen wij God niet/nooit begrijpen. Hoe zie jij dat dan?

ik stel me dat zo voor: in mijn leven gebeuren dingen waar ik het nut niet van begrijp, zelfs onmacht voel, maar naderhand zie ik ( na gebed ) het waaróm van bepaalde dingen, begrijp ik waarom het zó heeft moeten gaan. ( ook als je een aantal jaren verder bent en ziet wat voor ontwikkeling levens hebben doorgemaakt )
( nee, niet bij alles natuurlijk, maar dan troost het mij wel dat ik het op een dag wel zal begrijpen )

Terug naar “Archief”