Mooi verhaal meboy.
Ikzelf denk dat ouders die tegen homo-leraren zijn bang zijn dat hun kinderen ontdekken dat homo's hele normale mensen zijn.
Moderator: Moderafo's
scheermes schreef:Mooi verhaal meboy.
Ikzelf denk dat ouders die tegen homo-leraren zijn bang zijn dat hun kinderen ontdekken dat homo's hele normale mensen zijn.
Mortlach schreef:Even een hypothetisch voorbeeldje van de praktijk waar ik mee in mijn hoofd zit.
Starring: een christelijke homoseksueel in een stabiele, langdurige, monogame relatie in liefde en trouw met een passie voor lesgeven.
Hij voelt zich door God geroepen te solliciteren bij een school waar ze de enkele-feitsconstructie hanteren. Tijdens het sollicitatiegesprek komt seksualiteit niet aan bod (is immers in de wet geregeld dat dat niet mag); tijdens de proeftijd en de twee verlengingen van het jaarcontract komt 'het geheim' niet uit. (wat erg, om zo over iemands seksualiteit te moeten schrijven, maar goed). De leraar doet zijn werk uitmuntend, hij is collegiaal en gepassioneerd, dus de school biedt hem een contract aan voor onbepaalde tijd. Allemaal uit Gods hand uiteraard.
En daar zit hij dan, in zijn huurhuis. Een woning kopen zit er voor deze meneer niet in. Immers, als hij een hypotheek voor 30 jaar afsluit op basis van de zekerheid die het contract voor onbepaalde tijd hem biedt, en men komt dan achter het feit dat hij een relatie heeft met een man (een hele fijne, liefdevolle, harmonieuze relatie, ze denken er zelfs stiekem aan om een kind te adopteren), is het weg baan, weg inkomen en weg koophuis. En dat alleen omdat men hem op gelijke voet stelt met iemand die geld verduistert of zijn collega's met geweld te lijf gaat.
het is toch te gek voor woorden dat iemand geen koophuis zou kunnen aanschaffen om het enkele feit dat hij in een homoseksuele relatie zit? Wat moet zo iemand zeggen als collega's hem vragen wat hij nou nog steeds in dat armoedige appartementje doet?
haring schreef:Maar de meerderheid van de tweede kamer wil niet meer dat homo leraren worden gediscrimineerd. En tweede kamer is een weerspiegeling van het Nederlandse volk. De meerderheid wil het. We leven in een democratie, als de meerderheid het wil gebeurt het.
haring schreef:Ja maar als moslim dring je mensen niet op om je wel aan de ramadan te houden. En die orthodox christelijke scholen dringen mensen wel wat op, in dit geval bij homo's. Als je homo bent kun je er maar beter niet naar leven of in de kast blijven, anders bent u niet welkom op onze school.
haring schreef:In de bijbel staat ook dat homo's dood moeten en dat mensen die zich niet aan de sabbat houden dood moeten. Wees dan consequent!
haring schreef:Pedofilie is niet te vergelijken met homoseksualiteit. Pedofiele relaties zijn slecht voor het kind. Een homo relatie hoeft zeker niet slecht te zijn voor beiden partner, in tegen deel zelfs. Het zelfde geld uiteraard voor hetero relaties.
Boekenlezer schreef:Ach ja, de meerderheid stemde in de dertiger jaren ook Hitler de regering in, zodat hij de kans kreeg om het dictatorschap te grijpen. Ik heb het niet zo op wat 'men' denkt. Dat zegt m.i. niet zoveel over wat waar en goed is.
Anders gezegd: een orthodox-christelijke school vraagt een orthodox-christelijke levensstijl. En ja, mensen met een orthodox-christelijke opvatting zijn doorgaans tegen gepraktizeerde homoseksualiteit.
En die opvatting heeft volgens de Bijbel nu eenmaal de beste papieren.
Zo te zien heb jij geen zicht op de Bijbel als geheel, als je dit consequent noemt.
Zo te zien heb jij een moslimse visie op de Bijbel, een visie die gestempeld is door vooroordelen van onwetendheid: de Bijbel als een uit de lucht gevallen boek, waarin God op een tijdloze wijze zijn volmaakte wil voor de mensen bekendmaakt.
Je hebt zeker nog nooit gehoord van het begrip heilshistorie.
Ik vind het altijd weer merkwaardig om te zien, hoe onwetend mensen vaak zijn, maar desondanks er toch het vertrouwen in hebben, dat zij op een onfeilbare wijze de Bijbel denken te kunnen beoordelen. Die vermeende onfeilbaarheid blijkt immers uit het vertrouwen waarmee ze hun mening presenteren. Hilarisch!![]()
Leviticus 20
13 Wie met een man het bed deelt als met een vrouw, begaat een gruweldaad. Beiden moeten ter dood gebracht worden en hebben hun dood aan zichzelf te wijten.
Nou ontneem je pedofielen de bevrediging van hun lusten. Een grote zonde voor een libertijn, om niet te zeggen: een misdaad tegen de menselijkheid (voor een liberaal dan). En dat argument dat pedofilie slecht is voor kinderen: daar zijn ze in de kringen van de PvND hard mee bezig om de scherpe randjes vanaf te slijpen.
Zij vinden het onterecht, dat pedofilie synoniem staat met misbruik en verkrachting. Ze ontkennen niet, dat er dingen verkeerd gaat op het gebied van pedofilie, maar het kan ook op een goede manier, zeggen ze. Het is hun doelstelling om de publieke opinie om te turnen. "Dat is een kwestie van tijd" zei een man uit die kringen eens.
En ik denk dat er over homoseksualiteit ook een heel andere publieke opinie is geweest, een halve eeuw geleden.
Ach, we merken het wel, als jij van mening veranderd zult zijn, omdat jij zo keurig meeloopt met wat als politiek correct geldt.
Ik denk liever wat onafhankelijker.
Boekenlezer schreef: Ik denk liever wat onafhankelijker.
Boekenlezer schreef: Het afblazen van de benoeming van Buttiglione tot Europees commissaris (in verband met zijn visie op homoseksualiteit) plaatst Jenkins in dit kader. „De uiteindelijke logische consequentie van dat besluit zou betekenen dat geen enkele traditionele of orthodoxe christen nog een leidende functie zou kunnen krijgen bij de Europese Unie.”
martien schreef:De "fout" die hier gemaakt wordt is te doen alsof het gaat om het afwijzen van iemands geloofsovertuiging. Dat wordt dan gezien als een afwijzen van het christelijk geloof in t algemeen of dat van een individu in het bijzonder. "We mogen niet laten merken dat we christen zijn" is dan de klacht.
En dat is natuurlijk niet waar. Evenmin als men een bezwaar heeft tegen het islamitische geloof. Het bezwaar is tegen de DISCRIMINATIE die men meent te moeten volhouden als geloofsuiting.
meboy schreef:Confronterend hé, zo'n homoseksueel?
haring schreef:Ik vind homo leraren meer rechten geven vergelijken met de praktijken van Hitler wel heel erg ver gaan. Die vergelijking slaat echt nergens op. Homo's staan over het algemeen niet op het punt om mensen naar de gaskamers te sturen.
haring schreef:Het goedkeuren dat mensen gediscrimineerd worden. Mag dat ook bij negers, niet SGP stemmers, voor mensen die niet naar de juiste kerk gaan? Beantwoord die vraag nou eens! Ik heb hem al meerdere malen gesteld.
haring schreef:Ja maar je vergeet dat we 300 jaar terug een enorme verandering hebben gehad in de maatschappij. We leven niet meer volgens de wetten van de bijbel. Dat noemen we secularisatie.
haring schreef:Waarom ga je er nou om heen draaien? Dus jij ontkent dat in de bijbel staat dat homo's dood moeten worden gemaakt?? Dat staat er toch echt hoor.
haring schreef:Ik geloof niet dat de PVND de wetenschappelijke methode hanteert om dit te testen. Ze zijn zelf allemaal pedoseksueel en ze willen graag dat ze aan de kindjes kunnen gaan zitten. Niet echt objectief he.....
haring schreef:En tegenwoordig weten de mensen in het westen wel beter.
Boekenlezer schreef:Een uiting van puur etnocentrisme. Denk je nou echt, dat de mensen van vandaag een hoger IQ hebben dan die van vroeger?
Boekenlezer schreef:Maar dat neemt niet weg, dat mensen, die niet meegedaan hebben aan dat proces van landverraad door al die kerkverlating vanaf de jaren zestig en daarna, waarmee ons land werd overgegeven aan de goddeloosheid, niet hoeven te lijden onder het slechte waar zij nooit achter stonden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten