Pieter schreef:Daar ben ik het dan ook mee eens. Al is er in het geval van (open)internet wel een bepaald spanningsveld. Het kan namelijk zo zijn dat je echt niet zonder kunt vanwege werk/studie. Volgens mij ligt dat voor tv toch anders.
OK, maar daarmee relativeer je wel het verleidingsargument.
Vandaar dat de synode van de gg hierover ook geen bindende uitspraak heeft gedaan. Zij laten voor zover ik weet dus ruimte om zelf de noodzaak van (open) internet af te wegen, zij het met grote voorzichtigheid.
Is er wel een bindenden uitspraak gedaan over TV? ik dacht van niet...
Ik vind het daarom ook jammer dat je de uitspraak van de synode krom noemt, ook al omdat we niet weten hoe de volledige tekst hiervan luidt.
wel goed lezen aub. Ik stelde dat de synode soms kromme argumentaties gebruikt, niet dat hun oordeel over internet krom is.
het is niet helemaal onzin, maar en erg zwak argument, het houdt namelijk geen rekening met gezond verstand en de voordelen van een TV.
het ging niet om tv, maar om internet. Daarom begrijp ik deze uitspraak niet helemaal.[/quote] het gaat om de redenering opzich, die is geldig of niet. Maar je hebt gelijk het ging om internet.
maar de argumenten die ik tot nu toe hoor zijn gewoon zwak en ontkennen de subjectiviteit van de keuze voor TV.
Toch heb ik eerder in dit topic aangegeven dat ik naast prinicpiële bezwaren ook nog rationele bezwaren heb tegen tv. Die kun je toch moeilijk zwak noemen. Heb je dat wel gelezen?
je hebt gelijk je hebt inderdaad meer genoemd, sorry. De argumenten zijn m.i. ook wel steekhoudend.
The one thing you can give and still keep is your word.