schelpje3 schreef:Jammer dat ik het nu pas lees, in veel ziekenhuizen mag je een eigen CD meenemen, die kun je dan beluisteren tijdens het scannen.
Is toch een beetje afleiding dan.
Bijzonder dat je man erbij mag zijn, is niet gebruikelijk.
Ik hoop dat je met goed nieuws komt.
ja schelpje dat klopt idd, maar dat is alleen bij de MRI scan, dat is niet bij de botscan, dat is een onderzoek op de nucleaire geneeskunde. Je gaat niet in een buis, maar er is een vierkante plaat die komt op ongeveer 5 mm hoogte van je lichaam. Dat vond ik wel benauwd bij mijn hoofd vandaar. Verder is die magnetische straling niet als bij de rontgen of de MRI. De MRI is een sterker magnetisch veld (weet niet precies het verschil, maar daar komen ze tussendoor ook alleen maar binnen als het nodig is..en verder praten ze door de microfoon. Nu in deze ruimte zat de laborant zelf ook zonder bescherming dus weet niet precies wat voor straling dat is.
kwebbel schreef:ben ook wel benieuwd hoe het ging !
Weten ze al waar 'het zoeken naar woorden' vandaan komt en bijv. het mindere concentratievermogen?
nee helaas het is nog gissen, dus ben heel benieuwd wat ze denken
het is gelukkig weer achter de rug, alleen de laborant zei, (ik werk ook in dat ziekenhuis) nou die scan is klaar, en ik zag je kijken naar die plek/vlek, hij zij de arts zal wel zeggen wat het precies is. Maar je zag echt weer een vlek, dus ben heel benieuwd wat het is...spannend
2 september krijg ik de uitslag
vannacht droomde ik dat het fout was, en dat mn been dr af moest

bedankt voor jullie meeleven