Moderator: Moderafo's
...van de overheid? zij adviseren alleen maar. Zij beslissen echt niet hoe mijn kind slaapt, maar ik neem wel graag hun advies ter harte!
..overiens op de rug keek ze ook telkens naar het licht, dus naar het raam, dus de ene week de ene kant opgemaakt, de andere week de ander! Deze tip kreeg ik van een vriendin! omdat ze vaak 'kijken' naar de kant met het meeste licht. Ons kamertje was ook erg donker, dus kwam echt maar van een kant.
LauraC schreef:Haai schreef:Hé bah, dat is weer even schrikken dan, Laura. Is dat iets wat hij moet overgroeien dan? Beterschap gewenst in ieder geval!
Enne.. als jij met Michael al niet anders gewend bent heb je vast wel een paar geweldige pedagogische tips voor mij
Ze schijnen er tegen de kleuterleeftijd uit te groeien. Gek genoeg lijken ze wel cyclisch, er zit bijna tot de dag toe 6 maanden tussenManlief zat al te grappen dat we er dan voor 10 augustus wel 1 in kunnen plannen
Ik merk met Michael dat hij erg strenge grenzen nodig heeft. 2 keer waarschuwen en dan straffen (in de hoek). Soms ook gewoon negeren want hij is dan puur aan het aandacht trekken (dit alleen als hij of anderen niet in gevaar is/zijn). Goed gedrag belonen met aandacht. Ik denk dat je dit in alle boeken wel kunt lezen. Ik heb een goed boek, het heet Toddler Taming en ik heb daar veel handige tips uit. Voor mij is het 'makkelijk' want ik heb geen kleine meid zoals Sylke om ook voor te zorgen.
Haai schreef:Tja, ik weet dat duidelijkheid en grenzen heel belangrijk zijn, maar ik vind dat niet altijd makkelijk. Ik ben nogal gauw geneigd te denken 'ach laat maar', maar dat werkt niet helemaal![]()
Nou ja, we zien het maar als goede oefening voor de echte puberteit!
ajl schreef: Het werpt al wel zn vruchten af, want op het kdv luistert hij heel goed.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten