Refowebkids deel 10

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Re: Refowebkids deel 10

Berichtdoor Sterretje » 13 feb 2010 19:17

Anna Sofie heeft de eerste 2 weken op de rug gelegen en vanaf toen in de driehoek tot 3 maand. (ze zeggen dat de eerste 3 of 4 maanden de belangrijkste zijn)Daarna in de safetysleep. In het begin dus alleen op de rug maar ze lag wel met haar hoofdje vaak naar rechts. Nu heb ik de gordel tussen de benen los omdat ze dan met haar slaapzak erin past en ze slaapt vaak op haar buik.
Time flies when you have none!

jeepeecee
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor jeepeecee » 13 feb 2010 19:44

...van de overheid? zij adviseren alleen maar. Zij beslissen echt niet hoe mijn kind slaapt, maar ik neem wel graag hun advies ter harte!

is ook zo, maar betekend wel dat consultatiebureau en bijvoorbeeld de fysio het eigenlijk niet mag adviseren.

..overiens op de rug keek ze ook telkens naar het licht, dus naar het raam, dus de ene week de ene kant opgemaakt, de andere week de ander! Deze tip kreeg ik van een vriendin! omdat ze vaak 'kijken' naar de kant met het meeste licht. Ons kamertje was ook erg donker, dus kwam echt maar van een kant.

dat is bij Hannah ook zo, maar die eigen wijs, als je haar omdraaid kijkt ze gewoon niet meer naar het licht. we hebben zelfs haar wieg verplaatst.

morgen is bij ons een bijzondere dag, Hannah word gedoopt. Ze word gedoopt door opa ( vader van johan ) dus vanavond maar vroeg bedje in, morgen weer vroeg dag.
Afbeelding

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 feb 2010 20:16

@jeepeecee: een gezegende en mooie dienst toegewenst! Bijzonder dat Hannah's opa haar mag dopen!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 13 feb 2010 20:31

mooie dienst toegewenst!

nog ff terug tekomen. Neem aan de de fysiotherapeuten en mensen met verstand van zaken wel de overheid adviseren. Maar er izjn genoeg materialen die veilig zijn in de wereld om ze op de zij te laten slapen. Helaas is het probleem er nu al! hopelijk is fysio voro jullie dochter voldoende!

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 13 feb 2010 21:44

Ik heb de indruk dat het voor het cb en fysio ook wel verwarrend is. Het cb adviseerde bij Hessel ook iets (ik weet niet meer hoe het heet..) om hem in te bakeren en hem dus rustiger te krijgen. Maar een paar dagen later belden ze dat dat ding niet offiieel goed gekeurd was en ze mocht het dus niet adviseren.. Hij is wel een poosje ingebakerd geweest, maar dat hielp niet echt, maar dat kwam omdat er een ander probleem was, wat daar niet mee te maken had.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 13 feb 2010 22:34

LauraC schreef:
Haai schreef:Hé bah, dat is weer even schrikken dan, Laura. Is dat iets wat hij moet overgroeien dan? Beterschap gewenst in ieder geval!
Enne.. als jij met Michael al niet anders gewend bent heb je vast wel een paar geweldige pedagogische tips voor mij :wink:

Ze schijnen er tegen de kleuterleeftijd uit te groeien. Gek genoeg lijken ze wel cyclisch, er zit bijna tot de dag toe 6 maanden tussen :-k Manlief zat al te grappen dat we er dan voor 10 augustus wel 1 in kunnen plannen :wink:
Ik merk met Michael dat hij erg strenge grenzen nodig heeft. 2 keer waarschuwen en dan straffen (in de hoek). Soms ook gewoon negeren want hij is dan puur aan het aandacht trekken (dit alleen als hij of anderen niet in gevaar is/zijn). Goed gedrag belonen met aandacht. Ik denk dat je dit in alle boeken wel kunt lezen. Ik heb een goed boek, het heet Toddler Taming en ik heb daar veel handige tips uit. Voor mij is het 'makkelijk' want ik heb geen kleine meid zoals Sylke om ook voor te zorgen.

Tja, ik weet dat duidelijkheid en grenzen heel belangrijk zijn, maar ik vind dat niet altijd makkelijk. Ik ben nogal gauw geneigd te denken 'ach laat maar', maar dat werkt niet helemaal 8-[
Nou ja, we zien het maar als goede oefening voor de echte puberteit :wink:

@jpc: een hele goede en gezegende dienst toegewenst!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 13 feb 2010 22:55

jeepeecee een mooie en gezegende dienst toegewenst.

Jennine heeft ook een tijdje in de babysllep gelegen maar ze draaide zichzelf altijd op de rug. Ik heb het kussen nu maar weggedaan. In de box draait ze elke keer op haar zij.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 14 feb 2010 21:46

jpc, hoe heet die verstelbare dan?
Gefeliciteerd met het dopen van Hanna!

Het hoofdje draaien als ze slaapt werkt hier niet, ook dan houdt ze t tegen :roll:

Hippie, volgens mij is het vooral cosmetisch, ik kan er dus niet heel erg mee zitten. Hoewel ze een behoorlijke afplatting heeft, dat valt echt wel op.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 feb 2010 09:24

was het een mooie dienst jpc ?? Vast wel als ze door opa gedoopt wordt :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 feb 2010 10:51

Haai schreef:Tja, ik weet dat duidelijkheid en grenzen heel belangrijk zijn, maar ik vind dat niet altijd makkelijk. Ik ben nogal gauw geneigd te denken 'ach laat maar', maar dat werkt niet helemaal 8-[
Nou ja, we zien het maar als goede oefening voor de echte puberteit :wink: !

Ha, ik heb dat ook een tijdje gedaan, ik denk dat hij toen 13 maanden was ofzo. Het probleem met zoonlief is dat je hem dan een vinger geeft en hij de hele hand neemt. Dus Michael vaart wel bij strenge grenzen. Ik voel me voornamelijk politie-agent ipv moeder als we binnen zijn, dus ik vermijd lange tijden in het huis wel een beetje :oops: Manlief hoort die verhalen zo eens aan en zegt dat Michael een schok gaat krijgen als paps weer thuis is ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 feb 2010 11:53

En hoe was de dienst jeepeecee?
Hier hebben we weinig regels in huis, maar de regels die er zijn die hanteren we ook zo streng mogelijk. We hebben tegenwoordig tussen de keuken en woonkamer een hek gezet, zodat hij niet de kasten leeg kan trekken. En de woonkamer is zo kind-proof dat hij daar onbeperkt kan spelen. Heerlijk, het scheelt een hoop achter-aan-gehol :) Alleen de jaloezieen in de woonkamer mag hij niet aankomen, maar verder staat er niks waar hij echt niet aan mag komen, en dat is echt een opluchting nadat we in ons oude huis continu bij hem moesten zijn als hij in de kamer speelde.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 feb 2010 12:10

@MissF: wij hebben ook een hek voor de keuken, handiger dan ieder kastje individueel afgrendelen ;)
Ik ben er alleen op tegen om mijn hele woonkamer voor hem 'steriel' te maken...IK woon er ook! Hij moet wel leren dat er van sommige dingen afgebleven moet worden. Vooral als we naar andere mensen gaan die ook spulletjes hebben staan, dan moet hij weten dat hij niet overal aan mag zitten. Sommige dingen zijn van mama, andere van Michael. En dat weet hij ook aardig hoor, maar als hij boos is op me, of ik ga naar de wc en hij mag niet mee, dan is het oppassen geblazen want dat pakt hij dus echt iets waar hij schade aan kan doen. Maar dan zijn de consequenties ook voor hem ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 feb 2010 12:27

Haha, ja, gelijk heb je! Maar Jurian is nog maar 13 maanden, en ik geloof echt niet dat een kindje zo jong al echt snapt dat iets niet mag. Het is gewoon oorzaak-gevolg die hij gaat herkennen.
En ik heb sowieso al weinig kleine spulletjes die kapot kunnen in huis staan, dat scheelt al. Ik vind het wel belangrijk dat hij thuis lekker mag spelen en niet steeds te horen krijgt: nee, niet aankomen. Terwijl het voor mij een kleine moeite is om de theedoos die normaal gesproken op de salontafel staat eraf te halen, zodat de tafel leeg is, en een zwaar dienblad in de krantenmand te leggen zodat hij die niet leeg kan halen. Scheelt mij frustratie, en hem ook.
maar als we bij anderen zijn is het idd lastiger. Ik ga dus liever ook niet teveel met hem ergens heen, ze komen maar lekker naar mij toe, dan zit ik ook veel rustiger. Mijn ouders ruimen ook altijd alle breekbare spulletjes even op als hij komt, en bij mijn schoonouders zit hij altijd in de box, dus daar ga ik wel makkelijk heen, maar naar vriendinnen die overal tierelantijntjes hebben staan niet. Of ik ga als het bedtijd is voor hem, dan slaapt hij gewoon.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 15 feb 2010 14:06

Wij hebben weinig 'frutsels'staan in de kamer, maar er is nog genoeg waar hij niet aan mag zitten. Het valt mij op dat toch deze dingen hem het meeste aantrekken...haha. Hugo weet heel goed waar hij wel/niet aan mag zitten, wij hadden kleine kaarsjes op de tafel staan ( hadden inderdaad,want hij heeft ze gisteren gesloopt) en mijn ouders hebben ook soortgelijke kaarsjes. Bij mijn ouders wijst hij erna en schud hij 'nee'. Bij ons zat hij er de hele dag aan ( en moest na een aantal keer waarschuwen voor straf op de mat zitten).

Wij hebben een open keuken zonder hekje o.i.d. en alle gevaarlijke dingen hebben wij uit hetonderste keukenkastje gehaald.

Hugo moeten wij ook 'kort' houden,want hij heeft een behoorlijke sterke wil. Dat betekent ook heel consequent zijn. Het werpt al wel zn vruchten af, want op het kdv luistert hij heel goed.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 15 feb 2010 14:10

ajl schreef: Het werpt al wel zn vruchten af, want op het kdv luistert hij heel goed.

Michael luistert irritant genoeg ook prima naar anderen, maar naar mama niet zo erg goed ;) Nou ja, aan de ene kant liever zo dan andersom, maar aan de andere kant :x

Terug naar “Archief”