Moderator: Moderafo's
Evelien schreef:nou dat vindt ik wel even heel iets anders. Mag ik zelf bepalen hoe ik mijn financieen geregeld heb? of ik nou 1 of 2 pinpasjes heb of 1 of 2 rekeningnummers heb.
Annet76 schreef:Evelien schreef:Lalage schreef:We hebben het hier vast al een keer gehad over hoe je met geld omgaat als stel. Wij doen het tot nu toe zo: salarissen komen op onze eigen rekeningen en dan storten we allebei een vast bedrag op de samen-rekening. Maar nu hebben we bedacht dat we het andersom gaan doen: de salarissen komen op de samen-rekening en we krijgen allebei een vast bedrag aan 'zakgeld' om zelf te besteden. Dat leek ons eerlijker als we niet evenveel verdienen.
We vinden het allebei wel erg prettig om een eigen rekening te hebben om dingen voor onszelf uit te kopen, ik koop daar bijvoorbeeld kleding van en mijn man koopt boeken.
Hoe doen jullie dat? (of moet ik dan even terugbladeren?)
wij hebben 1 huishoudpas waar al het loon van ons op komt. Per maand geven we ons zakgeld om het zo maar te noemen en dan kunnen we daar zelf dingen voor kopen bijv. kleding, boeken etc. Wij hebben dus drie rekeningen.
Ik heb dat nooit zo begrepen dat systeem van meerdere rekeningen....
Als je samen in één huis woont en getrouwd bent, wat is dan de meerwaarde van al die rekeningen? Dat vraag ik me af, want waarom ieders 'eigen' geld houden?
Bij ons gaat het allemaal op één grote hoop om het zo maar te zeggen. Als je samen in één huis woont en je houdt ieders alsnog je eigen beheer, geeft dat mij zo'n gevoel van wantrouwen. Alsof het alvast gescheiden is voor het moment er nog meer gaat scheiden zeg maar...ik snap dat niet zo.
Misschien helemaal niet de insteek van aparte rekeningen, maar waarom alles apart houden?
Ik krijg er af en toe de kriebels van als ik soms zie hoe het bij anderen gaat. Ieder stort bijvoorbeeld een x bedrag op de gezamenlijke rekening en de rest moet je zelf betalen....ik heb werkelijk gehoord dat het zo wel gebeurt en daar schrik ik dan van.
ALs je toch samen bent, heb je toch ook samen de verantwoordelijkheid voor het geld en dan maakt het toch helemaal niks uit wie wat betaalt?
Kan iemand me daar de zin van uitleggen?
Evelien schreef:Dat lees ik ook ja. Maar waarom moet ze daar de kriebels van krijgen? En ze heeft het over wantrouwen, dat zien wij absoluut niet zo. En er is in dit topic ook uitgelegd door andere personen waarom.
Evelien schreef:Stel dat er met 1 van de rekeningen iets gebeurd dan hebben we nog die andere bankrekening. Als we maar 1 bankrekening hebben en er gebeurd iets tsja. Maar goed verder ga ik er ook niet echt op in waarom we 1 gezamelijke bankrekening hebben en we allebei nog een rekening hebben.
LauraC schreef:@Annet76: bij ons was het gewoon gemakzucht. Geen zin om mijn 'oude' rekening te sluiten (die toen we trouwden overigens pas 2 maanden oud was hoor). Enne....als ik ooit een keer bij 'm weg wil lopen, heb ik altijd mijn eigen rekening nog
![]()
![]()
Annet76 schreef:LauraC schreef:@Annet76: bij ons was het gewoon gemakzucht. Geen zin om mijn 'oude' rekening te sluiten (die toen we trouwden overigens pas 2 maanden oud was hoor). Enne....als ik ooit een keer bij 'm weg wil lopen, heb ik altijd mijn eigen rekening nog
![]()
![]()
Kijk...dat lijkt me een goede reden.....ik ga er morgen gelijk één openen![]()
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten