Heeft iemand ervaringen met de Ladycomp?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

ajl
Generaal
Generaal

Re: Heeft iemand ervaringen met de Ladycomp?

Berichtdoor ajl » 17 nov 2009 10:23

Ja hoor, helemaal herkenbaar. Wij hebben ook een paar jaar gewacht met het 'beginnen aan kinderen'.

(Als ik van te voren had geweten dat ik zo snel zwanger zou raken, zou ik misschien nog wel wat langer gewacht hebben, want het was al met al een hectische periode waarin ik zwanger raakte. Voordat anderen het tegendeel gaan denken; mijn zwangerschappen zijn/waren super gewenst)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 nov 2009 10:31

Ik denk dat het wel verschilt hoe je in het leven staat.... Als je een leuke baan heb kan ik me voorstellen dat je ook nog even wilt wachten met kinderen. Ik heb een baan waarbij ik op kinderen van een ander pas. Ook een super leuke baan, maar geen baan waarin ik carriere kan maken. Ik doe gewoon omdat ik het leuk vindt en niet voor het geld (tuurlijk het is een leuk zakcentje). En mijn situatie zou ik het echt geweldig vinden om kinderen te krijgen. Wij gebruiken daarin ook geen voorbehoedsmiddel (in welke vorm dan ook).

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 17 nov 2009 10:36

Evelien schreef:Ik denk dat het wel verschilt hoe je in het leven staat.... Als je een leuke baan heb kan ik me voorstellen dat je ook nog even wilt wachten met kinderen. Ik heb een baan waarbij ik op kinderen van een ander pas. Ook een super leuke baan, maar geen baan waarin ik carriere kan maken. Ik doe gewoon omdat ik het leuk vindt en niet voor het geld (tuurlijk het is een leuk zakcentje). En mijn situatie zou ik het echt geweldig vinden om kinderen te krijgen. Wij gebruiken daarin ook geen voorbehoedsmiddel (in welke vorm dan ook).

Ik denk ook wel dat je carriere e.d. daarin mee kunnen spelen. Maar als ik naar mezelf kijk zie ik vooral toch ook wel dat het mij lijkt dat het getrouwde leven ook tijd nodig heeft om te wennen. Je leven veranderd ontzettend. Daarnaast vind ik dat je ook verantwoord de keuze moet kunnen maken, zoals is het financieel haalbaar? Is onze relatie sterk genoeg (dit is mijn inziens niet meetbaar maar een gevoel)? Hoe is het met je woonruimte e.d.?

In jou situatie kan ik het me goed voorstellen hoor, Evelien! Zeker ook als je elke dag de kids van iemand anders over de vloer hebt! :wink: Lijkt me ook dat je verlangen dan versterkt wordt!
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 nov 2009 11:04

Wat is financieel haalbaar? Dat zou mij niet tegenhouden om kinderen te krijgen.
Sterke relatie? volgens mij merk je dat echt pas als je kinderen hebt. En volgens mij moet je er allebei ook tegen aan gaan als het even niet lekker loopt. Want vluchten is totaal niet handig.

ring
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor ring » 17 nov 2009 11:09

Evelien schreef:Wat is financieel haalbaar? Dat zou mij niet tegenhouden om kinderen te krijgen.
Sterke relatie? volgens mij merk je dat echt pas als je kinderen hebt. En volgens mij moet je er allebei ook tegen aan gaan als het even niet lekker loopt. Want vluchten is totaal niet handig.

Met financieel haalbaar bedoel ik: Ik weet dat mijn vriend en ik een huisje gaan huren waarvan ik niet weet hoe groot/ruim dit is. Ik vind dat je hier verantwoord moet overwegen of het dan haalbaar is. Of kan je dan beter wachten tot je qua woonruimte wat meer mogelijkheden hebt e.d.
En ik heb een vriendin die nu na bijna drie jaar een kindje krijgt (heel wonderlijk dat dit gebeurt). Maar die zegt ook, ik merk wel dat onze relatie sterk is. Natuurlijk als je kinderen hebt zal je relatie ook sterk worden/veranderen. Maar een goede basis kan mijn inziens geen kwaad. :) Die basis leg je als het goed is al in je verkeringstijd, maar daarna kan dat ook weer veranderen.
"Boeken zijn schepen die de uitgestrekte zeeën des tijds doorkruisen"

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 nov 2009 11:48

Er zijn zoveel struikelblokken, ik denk dat je nooit klaar bent voor een kind, omdat je pas weet hoe het echt is, als het kindje er is. Ook dan pas zie je of je relatie er tegen bestand is. Natuurlijk is het daarom wel goed om van tevoren af te spreken hoe je het gaat doen, en wij moeten nu ook wel eens opletten dat we elkaar ook een knuffel geven als we thuiskomen van ons werk i.p.v. meteen naar Jurian te hollen. Maar van tevoren was het gewoon niet te bedenken hoe het is.
Wij zijn gewoon ons gevoel gevolgd, en dat gevoel vertelde ons dat we erg graag een kindje wilde, toen hebben we echt niet meer nagedacht over financien ofzo, of plek. Nu hadden wij wel de mazzel dat we beiden hadden. Maar ik ken ook een stel die een kindje kreeg terwijl ze in een 1 kamerfaltje van 30 m2 zaten en weinig inkomsten hadden. Hun hele leven is veel meer vol geluk nu het kindje er is, zelfs nu het kindje gewoon in de woonkamer slaapt, en ze elk dubbeltje om moeten draaien.
Ik vind zelf dat je het enorme geluk van een kindje krijgen niet uit de weg moet gaan als je dat graag wilt, want met een beetje aanpassingen verandert je leven echt niet opeens, en is er bijna altijd wel een mouw aan te passen.

Net als mensen steeds vragen wanneer wij een tweede willen. Tja, zoals het er nu uitziet de eerstkomende jaren niet, maar als we over een jaar allebei dat enorme gevoel van een tweede kindje krijgen, so what? Dan gaan we er dan gewoon al voor.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 nov 2009 12:23

ring schreef:
Evelien schreef:Ik denk dat het wel verschilt hoe je in het leven staat.... Als je een leuke baan heb kan ik me voorstellen dat je ook nog even wilt wachten met kinderen. Ik heb een baan waarbij ik op kinderen van een ander pas. Ook een super leuke baan, maar geen baan waarin ik carriere kan maken. Ik doe gewoon omdat ik het leuk vindt en niet voor het geld (tuurlijk het is een leuk zakcentje). En mijn situatie zou ik het echt geweldig vinden om kinderen te krijgen. Wij gebruiken daarin ook geen voorbehoedsmiddel (in welke vorm dan ook).

Ik denk ook wel dat je carriere e.d. daarin mee kunnen spelen. Maar als ik naar mezelf kijk zie ik vooral toch ook wel dat het mij lijkt dat het getrouwde leven ook tijd nodig heeft om te wennen. Je leven veranderd ontzettend. Daarnaast vind ik dat je ook verantwoord de keuze moet kunnen maken, zoals is het financieel haalbaar? Is onze relatie sterk genoeg (dit is mijn inziens niet meetbaar maar een gevoel)? Hoe is het met je woonruimte e.d.?

In jou situatie kan ik het me goed voorstellen hoor, Evelien! Zeker ook als je elke dag de kids van iemand anders over de vloer hebt! :wink: Lijkt me ook dat je verlangen dan versterkt wordt!

"Hoe is het met je woonruimte e.d.?"
Tja, wij hebben 3 slaapkamers, de bedden vd oudste 2 staan al omhoog om een bureau kwijt te kunnen, op de ene kamer de 2 meiden, op d eandere kamer de 2 jongens. En bij ons op de kamer past geen ledikantje de kast die er staat hebben we nodig, en kan ook niet in de gang. het verlangen is er wel, maar we kunnen hem/haar niet in de schuur laten slapen.
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 17 nov 2009 12:41

tante-tortel schreef:Verder vind ik de opmerkingen over grote hoogte en dergelijke tamelijk spreken van zich beter voelen dan een ander. Meestal zijn dat juist de mensen die niets van anderen willen aannemen en het zelf allemaal wet denken te weten en anderen veroordelen. BAH! Het is zo makkelijk om anderen te veroordelen, maar misschien moeten die dames eerst eens leren om naar zichzelf te kijken voor de ze splinter bij een andere denken te moeten zien........

Grappig, datzelfde denk ik dus van jou :-oo

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 nov 2009 12:42

Tsja vroeger toen ik nog thuis woonden, leefden wij met z'n 10-en in een tussenwoning met 6 slaapkamers. :wink:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 17 nov 2009 14:58

tante-tortel schreef:En dat jij annet, het niet met je moeder besprak lag denk ik gewoon aan hoe je relatie met je moeder was?

Nee ik was gewoon altijd erg zelfstandig en op mezelf. Ik zoek en zocht het zelf wel uit. Dat is iets uit mijn opvoeding waar ik ontzettend dankbaar voor ben. Ik kan alles zelf en vraag nooit om hulp. Ik hoef mijn kinderen niet bij mijn moeder te brengen omdat ik het niet meer zie zitten enz.
ja, dat is mijn mening dan he.....

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 17 nov 2009 17:11

Evelien schreef:Tsja vroeger toen ik nog thuis woonden, leefden wij met z'n 10-en in een tussenwoning met 6 slaapkamers. :wink:

ook slaapkamertjes van 2 bij 3?
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 17 nov 2009 17:46

Ik vind 10 mensen met 6 slaapkamers niet echt weinig hoor. Ouders slapen meestal al samen in 1 kamer ;) Dan heb je nog 5 slaapkamers voor 8 mensen, kan toch prima? Onze overburen konden ook echt wel met zijn 2en in een kamer van 2 bij 3 hoor. Stapelbed, 1 bureautje, 1 kast. Ik denk zelf als je iets supergraag wilt, en er echt alles voor opzij wilt zetten, dan kan het meestal wel. maar veel mensen (inclusief wijzelf) willen dat niet. Ik heb er geen problemen mee om 2 kinderen op 1 kamer te laten slapen, maar een baby in de woonkamer lijkt me ook niet fijn, een baby bij ons op de slaapkamer al niet eens. Maargoed, als we geen keus hadden en we zouden echt heel graag een kindje willen, dan zou het best kunnen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 17 nov 2009 18:36

Wij hadden op zolder 3 slaapkamers..1 kamer (met dakkapel) waar net een bed inpaste en een klein tafeltje met een stoel. De andere twee slaapkamers (met schuin dak) waren iets grote qua oppervlakte en kon een kast, bed en tafel in. Op de zolder sliepen ze dus niet met z'n tween op 1 kamer.

Mijn ouders hadden op de 1e verdieping een eigen slaapkamer en dan hadden we nog twee slaapkamers waar we met z'n 2 of 3 sliepen.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 17 nov 2009 19:34

ring schreef:
T.o.v. zwanger worden: ik ben me er degelijk van bewust dat voor veel mensen er het verlang is om juist zwanger te worden. Het is van mij ook een wens, maar ik voel daarnaast dat ik ook graag samen met mijn a.s. man wil zijn. Gewoon om het samen zijn en het wennen aan het leven samen. Is dit herkenbaar?

Ja dit herken ik zeker! Toen wij trouwden was onze gedachte: als we in verwachting zouden raken zouden we er erg blij mee zijn en het welkom heten, maar als het nog even duurt vinden we het ook niet erg! Wij hielden het open zeg maar en dat gaf een relax gevoel. We vonden het heerlijk om gewoon nog even samen te zijn, het is evengoed al wennen ofwel nieuw om samen te wonen als je dit voorheen niet deed en wij vonden het heerlijk.
Alleen hadden wij gehoopt/verwacht dat we niet heel erg lang zouden hoeven wachten om zwanger te worden, maar goed dat is vers 2.
Psalm 25:2 (ber.)

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 nov 2009 19:41

Wel opvallend dat het hierboven gaat over het 'uitstellen' van wanneer je een kind krijgt, waarbij er vanuit wordt gegaan dat iedereen dat vroeg of laat wel wil.

Maar zullen we nu weer on topic gaan?

Terug naar “Archief”