Berichtdoor MissF » 17 nov 2009 11:48
Er zijn zoveel struikelblokken, ik denk dat je nooit klaar bent voor een kind, omdat je pas weet hoe het echt is, als het kindje er is. Ook dan pas zie je of je relatie er tegen bestand is. Natuurlijk is het daarom wel goed om van tevoren af te spreken hoe je het gaat doen, en wij moeten nu ook wel eens opletten dat we elkaar ook een knuffel geven als we thuiskomen van ons werk i.p.v. meteen naar Jurian te hollen. Maar van tevoren was het gewoon niet te bedenken hoe het is.
Wij zijn gewoon ons gevoel gevolgd, en dat gevoel vertelde ons dat we erg graag een kindje wilde, toen hebben we echt niet meer nagedacht over financien ofzo, of plek. Nu hadden wij wel de mazzel dat we beiden hadden. Maar ik ken ook een stel die een kindje kreeg terwijl ze in een 1 kamerfaltje van 30 m2 zaten en weinig inkomsten hadden. Hun hele leven is veel meer vol geluk nu het kindje er is, zelfs nu het kindje gewoon in de woonkamer slaapt, en ze elk dubbeltje om moeten draaien.
Ik vind zelf dat je het enorme geluk van een kindje krijgen niet uit de weg moet gaan als je dat graag wilt, want met een beetje aanpassingen verandert je leven echt niet opeens, en is er bijna altijd wel een mouw aan te passen.
Net als mensen steeds vragen wanneer wij een tweede willen. Tja, zoals het er nu uitziet de eerstkomende jaren niet, maar als we over een jaar allebei dat enorme gevoel van een tweede kindje krijgen, so what? Dan gaan we er dan gewoon al voor.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...